Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, 2009. május 11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Herman Ottó Emlékházban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
A gyakorlatvezető mentor
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária Május 12.
2009. május 12.Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum, mint lehetséges felnőttképzési helyszín?! „Életen át tartó tanulás Biharban”
Vásárhelyi Tamás, Magyar Természettudományi Múzeum Egyedül nem megy Gondolatok a múzeumi közművelődés atomizált működéséről.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
„Múzeumandragógia és múzeummediáció”
Muzeológusok bakancsban A Múzeumi Túrák a Mecsekben című programsorozat „életútja” Pásztor Andrea Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága.
Túl az első lépéseken... II. Múzeumandragógiai konferencia Budapest október 17. (TÁMOP /B) -- Bodolai Mária Speciális csoportok a Damjanich.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A világ szép múzeumai Múzeum pedagógia.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok,
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Kulcsár László: A MULTIKULTÚRALTÁS SZOCIOLÓGIAI ÉS TÖRTÉNETI DIMENZIÓI – kutatási inspirációk - Sopron Nyugat Magyarországi Egyetem Benedek Elek.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Jósa András Múzeum (2356-1) Jósa András Múzeum (2356-1)
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Közösségszervezés BA.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, 2009. május 11.

A múzeumi felnőttoktatás innovációjának területei Szervezeti innováció + múzeumi alkalmazottak továbbképzése Termék- innováció (kiállítás/kiállításpolitika) Múzeumandragógiai módszerek innovációja Mediációs eszközök innovációja Új funkciók, feladatok és célcsoportok meghatározása

Theodore Low “ az oktatás ne csak az oktatási osztály célja legyen! Tekintsék céljuknak a kurátorok, az igazgatók és a múzeum többi dolgozói is!” “a múzeumpedagógusoknak szükséges volna elsajátítani a felnőttoktatás elméletét és gyakorlatát” “ A múzeumok szálljanak le néha az esztétikai és művészettörténeti katedráról!”

Kiemelt célcsoportok Aktív időskorúak Egyedülállóak Munkanélküliek Családok Lokális etnikai/vallási közösségek

Múzeumok Amerikai Szövetsége, éves beszámoló, 2008. … a múzeum a „lifelong learning bástyája, fontos gazdasági motor, szociális szolgáltatások nyújtója, terápiás kezelések oázisa, az állampolgári büszkeség forrása, valamint felbecsülhetetlen értékű közösségi vagyon”

A kiállítás lehetséges befogadási módjai, Barry Lord, 2007. Megértési mód Típus Fő alkalmazási terület Jellemzők Szemlélődés Esztétikai Művészeti múzeumok Egyes tárgyak individuális percepciója Megértés Kontextuális vagy tematikus Történeti, régészeti, néprajzi múzeumok A tárgy kontextushoz vagy témához kapcsolódó percepciója Felfedezés Látványtár Természettudományi múzeumok Kategóriákként csoportosított tárgyak felfedezése Interakció Élő demonstráció, multimédia Tudományos központok Stimulusra adott kinesztikai válasz-reakció

Marilyn G. Hood: A felnőttek múzeummal kapcsolatos attitűdjei 1.) Tanulásra való lehetőség 2.) Szociális interakció 3.) Új tapasztalatok szerzésének lehetősége 4.) Aktivitás 5.)Kellemes időeltöltés valaki társaságában

Módszertani innováció Audio guide Podcasting Mobil tanulás, PDA Digitális story-telling Múzeumi weboldal individualizálása Felnőttképzési módszerek alkalmazása: pl: előadás, szerepjáték, csoportmunka, tréning, projektmódszer, vita, játék

Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt A történetmesélés pedagógiai dimenziói Julie Springer, National Gallery of Art, Chicago Humanista Interdiszciplináris Interkulturális Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt

Digitális „story-telling” Szociális és multikulturális jelentőség Lehetőség a saját tapasztalataink és a kulturális örökség jobb megértésére Tradicionális és új feladatok egyesítése

Felnőttoktatási programok Metropolitan Galéria beszélgetések Tárlatvezetések Előadások Koncertek Filmvetítések Órák felnőttek számára Közösségi és munkahelyi programok Tanártovábbképzés Főiskolások/egyetemisták programja

Köszönöm a figyelmet!