A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Irodalmi Emlékházak Reneszánsza 2008
A projekt aktualitása múzeum megváltozott szerep új feladatok intézményi együttműködések emlékház nemzeti kultúra és identitás különböző adottságok izolált iskola legfontosabb érdekeltség iskolán kívüli tanulás élményszerű társadalom széles körű hozzáférés érdekek összehangolása új lehetőségek teremtése
A projekt elemei -Új kiállítások -Felújított kiállítások -Módszertani foglalkoztatók -Infrastruktúra fejlesztés -Épületfelújítás (5) -Restaurálás (2) -Műhelymunka -Rendezvények
A képzési program Új szemlélet kialakítása- ön(fel)értékelés Országos rálátás Komplex módszertan új ismeretek közösség- élmény új készségek - megtapasztalás
közösségépítés-közösségélmény az emberek fejlesztése, formálása légkörteremtés - megértés, tisztelet,elismerés, bizalom, barátság az önmegvalósítás, fejlődés szükségének megfogalmazása irányítás: kibontakoztatja a cél eléréséhez szükséges, addig lappangó képességeket
Készségek értelmezés és kapcsolódás Ismeretek önmagunkról és másokról; a társas érintkezésekről: egyéni és társadalmi szinteken Iskolázottság politikai tájékozottság, kritikai és kulturális tudatosság Hozzáállás az egyén relativizációja, a másik értékeinek megbecsülése Készségek felfedezés és interakció Interkulturális kommunikativ kompetencia mátrix (M.Byram)
Készségek értelmezés és kapcsolódás ismerd fel, tisztázd, vesd össze, kapcsold össze Ismeretek önmagunkról és másokról; a társas érintkezésekről: egyéni és társadalmi szinteken Iskolázottság politikai tájékozottság, kritikai és kulturális tudatosság kérdőjelezd meg, ütköztesd, értékeld, rakd újra össze, Hozzáállás az egyén relativizációja, a másik értékeinek megbecsülése tanuld meg, változz, kontrolláld magad, reflektálj, tudj meg többet, fejlődjKészségek felfedezés és interakció maradj nyitott, légy cselekvőkész hasonlítsd össze analizáld A képzési folyamatban…
A tapasztalati tanulás (Kolb,1984)
Kapcsolatok és célok (Johnson, 1986)
A portfólió témái Az emlékházak szerepe a jelenben A magyar nyelv jelentősége A kulturális fogyasztás trendjei A látogatóbarát emlékház Iskolai - múzeumi tanulás - tanítás Jó példák a múzeum-iskola-közösség együttműködésére A múzeumi és kiállítási kommunikáció Múzeumpedagógia (drámapedagógia) Stratégiai tervezés marketing szemlélettel
máj jún júl szept okt. 3-4 nov dec.5-6 Májustól decemberig PIM Tiszacsécse, Szatmárcseke Iszkáz, Kőszeg, Csönge Prügy, Széphalom Alsósztregova, Szklabonya, Csesztve, Balassagyarmat, Mohora, Horpács Sárszentlőrinc, Szekszárd Kiskőrös, Kecskemét
Köszönöm a figyelmet!