2009. május 12.Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum, mint lehetséges felnőttképzési helyszín?! „Életen át tartó tanulás Biharban”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Könyvtárhasználati verseny
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária Május 12.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok,
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Integrált turisztikai humáner ő forrás-fejlesztés a vidéki foglalkoztatás növelése érdekében.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Hallássérültek a könyvtárban
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Együtt a változásokért
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

2009. május 12.Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum, mint lehetséges felnőttképzési helyszín?! „Életen át tartó tanulás Biharban” c. projekt referencia képzésének tapasztalatai a Bihari Múzeumban

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A projekt: HEFOP / 2004 / Életen át tartó tanulás Biharban Gazdája: Bihari Szabadművelődési és Népfőiskolai Egyesület Berettyóújfalu Partnerei: Magyar Népfőiskolai Társaság, Csökmői Sárkány Népfőiskolai Egyesület, Általános célja: A települések, a térség (BIHARI) fejlesztése, népességmegtartó erejének biztosítása, a népesség általános műveltségének, tanulás iránti motívációjának növelése, képesség-készség fejlesztés. Konkrét célja: Modern módszerek megismertetése, kipróbálása, kompetencia fejlesztő képzési programok kidolgozása. A felnőttképzéshez szükséges tárgyi és humánerőforrás fejlesztése.

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Ötlettől a beszámolóig Projekt kidolgozás: május-június Döntés, szerződés: január Előkészítés: 2005.február-április Képzők képzése: április - november Tananyag kidolgozása: ban Referencia képzések: 2006 január-július Összegzés, akkreditáció: dec. 1-re.

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom KÉPZŐK-KÉPZÉSE Mit kaptunk és mit adtunk tovább? Kulcskompetencia alapú képzés, speciális módszerekkel 100 órában, (6 hétvége ) informális és non-formális tanulás. Konfliktus kezelés és megoldási módszerek A csoport közös „bölcsessége”- csoportmunka módszerek Játékosság, jó hangulat, feszültségoldás (tréning,vita, beszélgetés) A gyakorlatok során megélt élmények aktivizálták az egyén rejtett tudását, felszínre hozták igényét a folyamatos tanulásra. (komplex személyiség fejlesztés) Bentlakásos tréning – (Balatonszepezd, Szentjobb, Berettyóújfalu) hatékony, elmélyült munka, erősödő személyes kapcsolatok – csapat Résztvevő (18 fő) népművelők, tanárok, óvónő, könyvtáros, muzeológus – a kistérség (Bújfalu, Csökmő, Komádi) számos intézményéből

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Tananyag kidolgozás A kiképzett képzők és trénereink munkája, Páros munka 60 órányi modulokból álló tananyag 1-1 kompetenciára A modulok és benne a tananyagok tetszés szerint, a leendő csoport igényeinek megfelelően válogathatók össze.

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Referencia képzések (120 órás) 1.-2.csoport: Csökmő 20 fő, Darvas 15 fő tartósan munkanélküli, álláskereső 3. Berettyóújfalu I. csoport 10 fő tartósan munkanélküli, álláskereső + 5 fő munkavállaló (érettségizettek) 4. Berettyóújfalu II. csoport (Kontroll csoport) 18 fő középiskolai tanár, két, újonnan összevont intézmény 9-9 tanára. (egyetemi, főiskolai végzettség)

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Kulturális tudatosság kompetencia fejlesztő tréningek helyszínei: Bihari Múzeum Bihari Népművészeti Egyesület Alkotóháza

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeumi foglalkozás tematikája, menete (4 óra) 1. A kiállítás megtekintése – tárlatvezetéssel 2. Szempontok kiadása, kiállítóterem választás (egyéni illetve két fős csoport munka)

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeumi foglalkozás tematikája, menete 3. egyéni felkészülés: perc

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeumi foglalkozás tematikája, menete 4. a felkészült résztvevők tárlatvezetése (kommunikáció, szerepjáték) „a múzeum élő hely, nem egy néma szentély”

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Egy részvevő véleménye „A múzeum a múlttal való találkozás helyszíne. Mint mindegyik találkozás, ez a találkozás is hat ránk, alakít minket.” (Diószegi Ferenc résztvevő Berettyóújfalu I. csoport) A projekt 2 vezetőjének monitoringja a múzeumban: Zsákai Ildikó és Sápi József Középen: Lisztes Éva az egyik új képző

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom EREDMÉNYEK: 15 fő „kiképzett” képző (felnőttképzésben, kompetencia alapú képzésekben ma is kb fő aktívan dolgozik Biharban és alkalmazza ezeket a módszereket) Új felnőtt képző helyszínek kipróbálása (múzeum, alkotóház) Akkreditált tananyag - új képzési projektek - disszemináció pl. Szarvason 2,5 éven át 360 fő végezte el

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom a 75 fő (a referencia csoport tagjai) nyitottabb, magabiztosabb, tudatosabb, érdeklődőbb, + élményeket szerzett Munkába lépés (25-40 %) Tanulás befejezése, ill. elkezdése (érettségi, informatikai képzés, szakma) Folyamatos és aktív álláskeresés, önbizalom erősödése EREDMÉNYEK:

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom Egy részvevő véleménye: „Már a gondolat is tetszett, hogy múzeumba megyünk, mert ott különös dolgokat lehet látni, amik nem részei mindennapjainknak. A hétköznapi színterekről, mint a lakás, utca, munkahely, vagy a piac, belépünk a múzeumba. Új színek, formák, elrendezések, új képzettársítások,új érzések és hangulat. Ebben az érzelmi állapotban másképpen gondolkodunk a múltról, a jelenről, a jövőről és önmagunkról is.” (Diószegi Ferenc résztvevő Berettyóújfalu I. csoport)

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum mint lehetséges felnőttképzési helyszín! A Bihari Múzeum kipróbált felnőttképző helyszín: infrastruktúra (kiállításai, kutató terme, eszközei) humánerőforrás (múzeumpedagógus pedagógus, felnőttképző)

2009. május 12. Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Kállai Irén múzeumigazgató az OKM-MOKK Hajdú-Bihar megyei múzeumi koordinátora 20 /