9. A személyes eladás (Personal Selling)
PS fogalma és jellemzői Fogalma: az a tevékenység, amikor szóban, közvetlen kapcsolatfelvétellel kívánjuk a célcsoportot meggyőzni az értékesítés érdekében. Jellemzői: párhuzamosan van jelen más értékesítési megoldásokkal általában azonnali vásárláshoz vezet teljesen leköti a vendég figyelmét jó alkalom a meggyőzésre és a tartós kapcsolatok kialakítására lehet, hogy nem jön létre vásárlás, de a kialakított kapcsolat későbbi üzletkötés alapja lehet
A személyes eladás előnyei hitelesebbnek hat, megbízható rugalmas: a fogyasztót valóban érdeklő információk közlése történik
Az eladóval szemben támasztott követelmények Szakmai ismeretek Önképzés, továbbképzés Megfelelő viselkedés Kommunikációképesség Kifogások, panaszok kezelése Külső megjelenés Képes legyen csapatmunkára Rugalmasság Empátia Önbizalom Becsületesség Energikusság Elkötelezett lelkesedés