A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLATA (KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) OFA – STRATOSZ PROJEKT 2004 Tanulmány + internetes konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
A testületi munka szervezési, vezetési módszerei 1. RÉSZ EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ-TRÉNING.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A nők érdekvédelme a BDSZ-ben - a fúzió előtt és után - Varga Éva BDSZ alelnök, Ruhaipari tagozatvezető.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP /A
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
Büntetés-végrehajtási
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
Tagszervezeti munka erősítése
A víziközmű- szolgáltatás érdekvédelmi szemmel Halasy Károly.
1 MUNKAADÓI MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETI SZAKISMERETEK KÖZSZOLGÁLTATÓI MUNKAADÓK SZÁMÁRA I. RÉSZ SZAKOKTATÁSI SEGÉDANYAG I. RÉSZ : ÁLTALÁNOS ÉRDEKKÉPVISELETI.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ ÉRDEKKÉPVISELETI INTERNETES TÁVOKTATÁSI RENDSZERÉNEK (ITR) KIALAKÍTÁSA ( KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) dr. Karczag Éva, az „European Consultants.
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A A A B B B C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZATOK
1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával,
DIGITÁLIS SZEMÉLYI TITKÁR (DSZT) ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Pályázó: Nők-háza Egyesület Nagykanizsa Pályázati azonosító: IFJ-GY-ND-09-A/B0043 Pályázat címe: Kistérségi Ifjúsági Fórum – 2009.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Vállalkozásmenedzsment I.
1 TÁMOP A-13/ A villamosenergia-iparág területén dolgozó munkavállalók munkavédelmi, munkabiztonsági, munkahelyi egészségmegőrzés helyzete.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Együtt a változásokért
Tagszervezeti munka erősítése
Előadás másolata:

A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLATA (KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) OFA – STRATOSZ PROJEKT 2004 Tanulmány + internetes konferencia DIA vázlat

1. A KÖZSZOLGÁLATI érdekképviselet alapjai 2.A KÖZSZOLGÁLATI érdekképviselet nemzetközi és hazai struktúrája 3.A KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadás általános alapelvei 4.A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat főbb szakterületei 5.A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat struktúrája és működési rendje 6.A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat megvalósításának ütemterve Tartalomjegyzék

1.A KÖZSZOLGÁLATI érdekképviselet alapjai

ÉRDEK :ANYAGI, SZELLEMI, ERKÖLCSI ÉS ÉRZELMI ÉRTÉKEK MEGŐRZÉSE ÉS GYARAPÍTÁSA! EGYÉNI KÖZÖSSÉGI AZ ÉRDEK ÁLTALÁNOS MEGHATÁROZÁSA

* ÉRDEKEGYEZTETÉS - ÉRDEKEK FELISMERÉSE – ÉRDEKEK RENDSZERBE FOGLALÁSA * ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS - ÉRDEKEK ELISMERTETÉSE – LOBBIZÁS * ÉRDEKVÉDELEM - JOGI, GAZDASÁGI, TECHNOLÓGIAI VÉDELEM A SZÖVETSÉGI ÉRDEKKÉPVISELET ELEMEI

AZ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB SZEREPLŐI ÉS STRUKTÚRÁJA A B ÉRDEKKÉPVISELETÉRDEKKÉPVISELET KAPCSOLATOK KAPCSOLATOK ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA AB KÉPVISELTEK: - TULAJDONOSOK - SZAKÉRTŐK - ALKALMAZOTTAK KÉPVISELŐK: - VÁLASZTOTTAK - ALKALMAZOTTAK - SZAKÉRTŐK ÉRDEKHORDOZÓK, É-TULAJDONOSOK, É-KÖZÖSSÉGEK KÉPVISELTEK: - TULAJDONOSOK - SZAKÉRTŐK - ALKALMAZOTTAK KÉPVISELŐK: - VÁLASZTOTTAK - ALKALMAZOTTAK - SZAKÉRTŐK KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓ

KÉPVISELTEK A * É-FELISMERÉS * É-BELSŐ EGYEZTETÉSE * É-MEGISMERTETÉSE * É-KÜLSŐ EGYEZTETÉSE * É- ELFOGADTATÁSA * É-ÉRVÉNYESÍTÉSE * É-VÉDELEM * LOBBIZÁS BEFELÉ IRÁNYULÓ KIFELÉ IRÁNYULÓ KÉPVISELŐI FELKÉSZÜLÉS, FELKÉSZÍTÉS KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG * FELMÉRÉSEK * ELEMZÉSEK * INFORMÁCIÓ GYŰJTÉS ÉS FELDOLGOZÁS * KAPCSOLATÉPÍTÉS ÉS ÁPOLÁS FOLYAMATOS KÜLSŐ ÉS BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG BELSŐ KIFELÉ IRÁNYULÓ AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA FŐBB TARTALMI ELEMEI

MAGAS SZINTŰ KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG - Széleskörű kommunikációs ismeretek - Tiszta, érthető beszédkészség, jó előadói készség - Elismert együttműködő készség - Fejlett telefonos és internetes kapcsolat - Jártasság az idegen nyelvek alkalmazásában * MAGAS SZINTŰ KAPCSOLATÉPÍTÉSI KÉSZSÉG - Elismert jártasság hazai és nemzetközi kapcsolatokban - Jó arc- és név memória - Jó társalgási készség - Kulturált megjelenés, udvarias viselkedés * INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG - Magas szintű információ áttekintési készség - Az elektronikus és az írott sajtó szeretete - Széleskörű érdeklőséi kör * MAGAS SZINTŰ SZAKMAI JÁRTASSÁG A KÉPVISELT SZAKTERÜLETEKEN - Szakmai, és pszichológia felkészültség - Alapvető jogi ismeretek * MAGAS SZINTŰ ADAPTIVITÁSI KÉSZSÉG - Innovatív készség - Gyors és rugalmas alkalmazkodás a megváltozott körülményekhez - Az életen át történő tanulás gyakorlati művelése MAGAS SZINTŰ KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG - Széleskörű kommunikációs ismeretek - Tiszta, érthető beszédkészség, jó előadói készség - Elismert együttműködő készség - Fejlett telefonos és internetes kapcsolat - Jártasság az idegen nyelvek alkalmazásában * MAGAS SZINTŰ KAPCSOLATÉPÍTÉSI KÉSZSÉG - Elismert jártasság hazai és nemzetközi kapcsolatokban - Jó arc- és név memória - Jó társalgási készség - Kulturált megjelenés, udvarias viselkedés * INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG - Magas szintű információ áttekintési készség - Az elektronikus és az írott sajtó szeretete - Széleskörű érdeklőséi kör * MAGAS SZINTŰ SZAKMAI JÁRTASSÁG A KÉPVISELT SZAKTERÜLETEKEN - Szakmai, és pszichológia felkészültség - Alapvető jogi ismeretek * MAGAS SZINTŰ ADAPTIVITÁSI KÉSZSÉG - Innovatív készség - Gyors és rugalmas alkalmazkodás a megváltozott körülményekhez - Az életen át történő tanulás gyakorlati művelése A FELKÉSZÜLT KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELŐ FŐBB JELLEMZŐI AZ ÉRDEKKÉPVISELET OLYAN ÖSSZETETT FELADAT, AMIT EREDMÉNYESEN CSAK KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGEKKEL RENDELKEZŐ, MEGSZÁLLOTT EMBEREK TUDNAK ELLÁTNI.

2. A KÖZSZOLGÁLATI érdekképviselet nemzetközi és hazai struktúrája

- nagyvállalatok: jogi személyiségű gazdálkodó szervezetek - közepes vállalkozások: -jogi személyiségű gazdálkodó szervezetek -jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezetek egyéni vállalkozások - kis- és mikro vállalkozások: -jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek családi gazdaságok, mezőgazdasági őstermelők Az üzemrendszer mai elemei jogi személyiségi formákat tekintve

STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT

A.Az érdekképviselet általános területei 1.Az érdekképviselet alapkérdései 2.A hazai és nemzetközi társadalmi párbeszéd fórumai és azok működési rendje 3.Az EU érdekképviseleti szervei és tevékenységeik 4.Az érdekképviseleteket érintő törvények és rendeletek, valamint joghatályos állásfoglalások B.Konkrét és speciális érdekképviseleti kérdéskörök 1.Az EU érdekképviseleti fórumainak aktuális állásfoglalásai és kezdeményezései 2.A hazai érdekképviseleti Forumok aktuális állásfoglalásai és kezdeményezései C.Oktatás és képzés jellegű témakörök 1.Az érdekképviselet alapismeretei 2.Az érdekképviseletek szervezetei és fórumai 3.Az érdekképviselet stratégiai és taktikai kérdései 4. Az érdekképviseleti szakértők képzése 5.Az érdekképviseletek tisztségviselőinek tájékoztatása, képzése Az érdekképviseleti tanácsadás főbb területei

IGÉNYBEVEVŐK KÖRE NEMZETKÖZI ÉS HAZAI SZAKÉRTŐI INTÉZETEK SZAKÉRTŐI KÖR ADATBÁZIS ÜGYELETES TANÁCSADÓ SZAKÉRTŐK TANÁCS KÉRÉS TANÁCS ADÁS PONTOSÍTOTT KÉRDÉS JAVASOLT VÁLASZ A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT FOLYAMATÁBRÁJA

-KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat elektronikus és nyomtatott adatbázisa, - KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat folyamatos internetes, interaktív szolgáltatása, -KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat egyeztetett időpontokban személyes szakértői tanácsadás, -KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat a legaktuálisabb érdekképviseleti témakörökből rend- szeresen szervez internetes konferenciákat, -KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat egyes általánosan érdekelt témákban rendszeresen tart nyilvános tájékoztatókat, melyekre meghívja az érde- kelteket. A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT struktúrája

-a KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat A és B szolgáltatási csoportjában minden tanács ingyenes az STRATOSZ tagszövetségei és tagvállalatai részére, -a KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat C szolgáltatási csoportjába tartozó témákban az azt igénylőknek a szolgáltatás önköltségét meg kell téríteni, -a KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat A, B és C szolgáltatási csoportjaiba tartozó témákban a külső igénybevevőknek tanácsadási díjat kell fizetni, melynek mértékében a felek a tanácsadást megelőzően megállapodnak. -a KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat A, B és C szolgáltatási csoportjaiba tartozó témákban a külső igénybevevőknek tanácsadási díjat kell fizetni, melynek mértékében a felek a tanácsadást megelőzően megállapodnak. -a STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat által beszedett minden tanácsadási díj a STRATOSZ támogatásának tekintendő és a STRATOSZ költségvetés bevételi oldalát növeli. A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI érdekképviseleti tanácsadói szolgálat szolgáltatásainak díjai

1.A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT koncepciójának kidolgozása 2.A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT koncepciójának ismertetése és oktatása a munkában résztvevők számára 3.A KÖZSZOLGÁLATI MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT induló adatbázisának összeállítása 4.A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT internetes hátterének kialakítása 5.A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT belső és külső szakértőinek oktatása és tréningje 6.A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT zártkörű próbaüzeme felkért tanácskérőkkel 7. A KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT zártkörű próbaüzeme során szerzett tapasztalatok alapján szükséges kiegészítések végrehajtása A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT megvalósításának főbb szakaszai és időütemterve

A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEK- KÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT kiépítése rendkívül időszerű és nagyon összetett feladat, amibe a belső és külső szakértők szoros, koordinált együttműködésére van szükség. A tanulmányban arra törekedtünk, hogy a STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLAT létrehozásának minél több elemét mutassuk be és ezáltal alapvető irányelvként szolgáljon a munkában résztvevő szakértők és a szolgáltatást potenciálisan igénybevevők számára egyaránt. Összefoglaló