2004.11.23.Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között1 FEJLESZTÉSI POLITIKÁK A LIBERALIZÁCIÓ KÖRÜLMÉNYEI KÖZÖTT A közlekedési piac, mint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
A „Közép-Európa Év ” V4 és KEK elnökség
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2003/04 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Európai Unió Közlekedéspolitikája
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
Település Településrendszer Településállomány. Nagyvárosok a magyar településrendszerben Készítette: Széplaki Dóra Debrecen, 2013.április 16.
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
Térszerkezeti sajátosságok Közép-Kelet-Európában
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
TELEPÜLÉSTAN 5. Településrendszer, régió. MI A RÉGIÓ? Vonzáskörzet (régió)
EURÓPAI KÖZLEKEDÉSI FOLYOSÓK: FOLYAMATOS TOLDOZGATÁS
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
1 AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Geopolitikai kihívások az Európai Unió külső határai mentén Nyíregyháza március 29. Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.) Tanszékvezető egyetemi tanár.
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
A liberalizált vasúti közlekedés szabályozási feltételrendszere1 A LIBERALIZÁLT VASÚTI KÖZLEKEDÉS SZABÁLYOZÁSI FELTÉTELRENDSZERE Az EU irányelvei.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Transznacionális és multinacionális vállalatok
MAGYARORSZÁG ÉS KÖZLEKEDÉSI HÁLÓZATA A KÖZÉP-EURÓPAI GAZDASÁGI TÉRBEN
Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
TIME TO DECIDE „MOZGÁSBA HOZNI EURÓPÁT” Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet NEMZETKÖZI.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Az iparpolitika fejlődési pályái a volt szocialista országokban Lux Gábor PhD hallgató PTE KTK Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola.
11. tétel: Az átmenet térszerkezete –
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Hálózatok és hatlépésnyi távolság
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Velünk élő középkor Forrás:
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között1 FEJLESZTÉSI POLITIKÁK A LIBERALIZÁCIÓ KÖRÜLMÉNYEI KÖZÖTT A közlekedési piac, mint a fejlesztések indukáló tényezője. Európai fejlesztési programok Beruházások

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között2 A KÖZLEKEDÉSI PAC, MINT A FEJLESZTÉSEK INDUKÁLÓ TÉNYEZŐJE Az európai közlekedési piac jellemzői:   A nemzeti hálózatok a nemzetgazdaságok érdekei szerint alakultak ki. (struktúra, sűrűség, kapacitás, munkamegosztás)   Tranzitútvonalak- a nemzetközi munkamegosztás függvényében alakultak.   Kapacitás- a nemzeti tranzithálózatok eltérő kapacitásúak - szűk keresztmetszetek kialakulása   Eltérő minőségi paraméterek (sebesség, tengelyteher, forgalomirányító rendszerek, átlagos utazási sebesség, stb.)   A liberalizáltság elérő mértékű.   A közlekedési munkamegosztás eltérő (földrajzi adottság, gazdasági fejlettség, stb.)

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között3 A KÖZLEKEDÉSI PAC, MINT A FEJLESZTÉSEK INDUKÁLÓ TÉNYEZŐJE Az integráció egyik pillére a közlekedés. Fő célkitűzés: egységes európai közlekedési piac létrehozása - piacszabályozás - piacszabályozás - hálózat összehangolás, egységes hálózat kialakítása - hálózat összehangolás, egységes hálózat kialakítása - interoperabilitás teljessé tétele - interoperabilitás teljessé tétele - egységes biztonsági feltételrendszer - egységes biztonsági feltételrendszer Eszköze: - európai közlekedéspolitika megvalósítása. - támogatási és felzárkóztatási rendszer működtetése - támogatási és felzárkóztatási rendszer működtetése - európai fejlesztési programok kialakítása és a nemzeti fejlesztési programok összehangolása. - európai fejlesztési programok kialakítása és a nemzeti fejlesztési programok összehangolása.

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között4 % ÉV % FUVARPIACVASÚT RÉSZESEDÉSE A FUVARPIAC PROGNÓZISA AZ EU-BAN EURÓPAI FEJLESZTÉSI PROGRAMOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között5 EURÓPAI FEJLESZTÉSI PROGRAMOK   TERFN (Trans- European Rail Freight Network)   Pán- Európai hálózatok: Helsinki korridorok TEN (Trans European Network) hálózat (Nyugat-Európa) TINA (Transport Infrastructure Needs Assesstments) hálózat (Közép- és Kelet- Európa)   Egyéb európai hálózatok: TIRS (Transport Infrastructure Regional Study) hálózat (Balkán) TEN-T hálózat

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között6 Trans-European Rail Freight Network

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között7

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között8 TINA multimodális közl. R-r This network comprises: kilometres of roads kilometres of railways 38 airports 13 sea ports 49 river ports

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között9

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között10

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között11 PÁNEURÓPAI KORRIDOROK ÉS TINA HÁLÓZAT MAGYARORSZÁGON

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között12 BERUHÁZÁSOK   Európában a hálózatfejlesztés középpontjában a vasúthálózat minőségi fejlesztése áll.   Közép- Európában jellemző: - a közúthálózat intenzív fejlesztése, - a vasúthálózaton csak a pán- európai hálózaton folyik intenzív fejlesztés, - a vasúti fejlesztések szinte kizárólag az EU támogatási forrásaira épülnek, - a minőséget és a szolgáltatások színvonalát illetően polarizálódnak a hálózatok.  A FELZÁRKÓZÁS CSAK HOSSZÚTÁVON VALÓSÍTHATÓ MEG!

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között13 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között14 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között15 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között16 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között17 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között18 BERUHÁZÁSOK

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között19

Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között20