Intézményakkreditáció „Tapasztalatok – Tanácsok – Tennivalók” Dr. Mikáczó Andrea PhD egyetemi docens 2013. december 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A minőségügy a könyvtárügyért
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az eseményszervezés formái, eszközei
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
összefüggései, új kihívásai
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
2014. november november november 18.1.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
Intézményakkreditáció „Tapasztalatok – Tanácsok – Tennivalók” Dr. Mikáczó Andrea PhD egyetemi docens szeptember 15.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Önértékelési projektterv
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
„Mi is az mtmt?” KÖFOP VEKOP
2018/2019 tanév.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

Intézményakkreditáció „Tapasztalatok – Tanácsok – Tennivalók” Dr. Mikáczó Andrea PhD egyetemi docens december 2.

Bemutatkozás  SZIE Minőségügyi rektori biztos  : agrár párhuzamos szakakkreditáció  SZIE Egyetemi Minőségügyi Központ vezető  2012: intézményakkreditáció; pedagógus képzés párhuzamos szakakkreditáció  2013: egészség- és sporttudomány terület párhuzamos szakakkreditáció  MAB Minőségfejlesztési Bizottság tag  MAB Intézményakkreditációs Látogató Bizottsági tag  MAB független bíráló szakértő  Felsőoktatási Minőségdíj Bíráló Bizottságnak a Magyar Rektori Konferencia által delegált tagja

Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.,Tel.: , Fax: , –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Tartalom  Intézményakkreditáció folyamata lépésről-lépésre  Önértékelés készítés szempontjai, körülményei  Felkészülés az LB helyszíni látogatásra  Helyszíni látogatás – Jó gyakorlatok  „Eredményhirdetés”

Intézményakkreditáció folyamata lépésről-lépésre (kronológiai áttekintés a SZIE példáján keresztül)

I. szakasz  MAB értesítés az intézményakkreditáció tényéről (2011. július);  Intézményi önértékelés kidolgozása, megküldése a MAB-hoz (2011. november 30.);  MAB tájékoztatás (2011. december);  Intézményi felkészülés a MAB Látogató Bizottság (LB) helyszíni látogatására (2011. december – március);  LB összeállítása, értesítés a FOI felé (2012. február);  MAB LB helyszíni látogatása (2012. március );

II. Szakasz  MAB LB akkreditációs jelentés megírása (2012. április-augusztus)  Előzetes akkreditációs jelentés megküldése a FOI részére korrekcióra (2012. szeptember)  LB jelentés véglegesítése (2012. október)  LB jelentés MAB Plénum elé terjesztése (2012. október)  MAB határozat az akkreditáció eredményéről (2017. december 31-ig akkreditálva);  Akkreditációs Oklevél ünnepélyes átadása (2012. november)

Önértékelés készítés szempontjai, körülményei

Az Önértékelés elkészítéséhez felhasználandó források:  Standard and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG);  Törvény a felsőoktatásról (Nftv.) (aktuális változat)  Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság intézményakkreditációs előírásai, útmutatója (ajánlás);  Előző intézményakkreditációs jelentés;  Intézményi minőségügyi és egyéb stratégiai dokumentumok (Intézményfejlesztési terv, Szenátusi dokumentumok, Rektori programok, Bizottsági jelentések, FMD értékelés, ISO dokumentumok, Vezetőségi átvizsgálások jegyzőkönyvei, DPR, Alumni stb.);  Statisztikai alapadatok;  Intézményi adatbázisok (MTMT, Neptun/ETR, Nexon, TÜSZ stb.);

Az Önértékelés készítés „módszertana”:  egy akkreditációért felelős vezető rektor általi megbízatása az akkreditációs folyamatok koordinációjára;  intézményi és kari munkacsoportok megalakítása és munkaterv kidolgozása (feladat-felelős-határidő) az önértékelés elkészítéséhez majd a helyszíni látogatásra történő felkészüléshez (PDCA elv);  MAB vonatkozó előírásainak részletes megismertetése munkacsoportokkal;  rendszeres konzultáció, szakmai közreműködés az értékelő munka folyamán;  C-SWOT analízis lefolytatása;  időszakos beszámoló az intézmény vezetése felé;  az elkészült dokumentumok tartalmi-formai átvizsgálása benyújtás előtt;  önértékelési anyagok véglegesítése, illetékes testület (Kari Tanács, Szenátus) általi jóváhagyása majd benyújtása a MAB-hoz.

Az Önértékelés készítés szempontjai:  az önértékelés a lehető legszélesebb munkatársi és hallgatói kör bevonásával, a felhasználói visszajelzéseket is figyelembe véve készüljön;  megbízható és bizonyítható forrásból származó, hiteles adatok és információk kerüljenek feldolgozásra (a hivatkozott elektronikus felületekhez az LB tagoknak hozzáférési jogosultság biztosítása szükséges az akkreditációs időszakra);  az akkreditációs útmutató előírása szerinti tartalmi felépítés, logikai sorrend követése ajánlott (intézményi-kari szinteken);  valamennyi elvárt adat, mutató kerüljön bemutatásra;  fontos az előírt formai és terjedelmi követelmények betartása;  igényes kivitelezés, egységes arculat;  elektronikus (CD) és nyomdai előállítás;  jóváhagyó határozatszám feltüntetése a dokumentumokon;  rektori ellenjegyzés;  benyújtási határidő betartása.

Felkészülés az LB helyszíni látogatásra

 a helyszíni látogatás időpontjának egyeztetése FOI-MAB között (Általában 1-3 nap, a FOI méretétől függően.) Fontos! A FOI minden olyan intézményi/kari szintű eseményt vegyen számba, ami akadályoztató lehet Pl.: konferenciák, OTDK, szakmai rendezvény;  a végleges látogatási időpont ismertetése intézményi szinten (minden szervezeti egységben, HÖK, tangazdaságban, gyakorlati képzőhelyen, honlapon stb.);  a HÖK is készüljön fel az LB fogadására (külön HÖK LB tag);  az akkreditációért felelős vezető nyújtson tájékoztatást a helyszíni látogatás várható eseményeiről az intézmény illetékesei számára, amelyről előzetesen az LB titkárával egyeztetett;  ajánlható „intézményi forgatókönyv” összeállítása az LB látogatási terve alapján (szoros időkeret áll rendelkezésre – a FOI mindent meg akar mutatni);  technikai jellegű részletekre való felkészülés (étkezés, szállás, utaz(tat)ás stb.)

Helyszíni látogatás – Jó gyakorlatok

 LB fogadására felkészülni (terem berendezése, névtáblák, ültetés, tájékoztató brosúrák, saját újság, stb.);  Nyitóértekezlet (FOI menedzsment+HÖK+teljes LB);  FOI intézményi/kari bemutatkozás (pl.: PowerPoint prezentációval);  Az LB látogatási terv és/vagy FOI általi „forgatókönyv” egyeztetése (időpontok, személyek, szervezeti egységek, pontos címek, elérhetőségek stb.);  az akkreditációs felelős folyamatosan legyen elérhető telefonon minden LB tag számára;  Az Önértékelésben hivatkozott, és az egyéb, akkreditációs szempontból releváns dokumentumok megtekinthetőségének előkészítése, (személyi anyagok, munkaköri leírások, publikációs teljesítmények listája, oktatási segédletek, ZV anyagok, diplomadolgozatok stb.) ;  Neptun/ETR rendszerbe való betekintési lehetőség biztosítása;  Óralátogatás lehetővé tétele;  Könyvtár, sportlétesítmény, kollégium, egyéb hallgatói szolgáltatói létesítmények meglátogatásának lehetősége legyen biztosított;  A felhasználói szféra képviselőivel való találkozási lehetőség biztosítása LB igénye szerint.

„Eredményhirdetés”

 MAB Plénum döntés – MAB határozat a FOI akkreditált állapotáról és annak időtartamáról;  Értesítés megküldése a FOI felé;  Akkreditációs Oklevél átadása FOI részére (Pl.: valamilyen ünnepi eseménnyel összekapcsolva).

Szent István Egyetem 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1. Tel.: 06-28/ , Fax: 06-28/ , Eredményes felkészülést kívánok! … Köszönöm megtisztelő figyelmüket! … Kapcsolat: Dr. Mikáczó Andrea Szent István Egyetem 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1. Tel.: 06-28/ , Fax: 06-28/ ,