A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a 3.5.1. programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető 2008. május 20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Drajkó László Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország KFT.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Kompetensek lettünk? június 27..
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Angol alap és középszint, számítástechnika alap és középszint A programban egyéni pályázó vehet részt, a képzésekre milliárd forint európai.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.

2 Felmérések a magyar lakosság nyelvtudásáról  1994 – a felnőtt lakosság 11,2 %- rendelkezik alkalmazkodó-képes nyelvtudással.  2005-ös uniós vizsgálat eredménye:  Luxemburg – 99%  Litvánia – Szlovénia 90 %  Csehország – 60 %  Magyarország – 29 %

3 A konzorcium regionális igényfelmérése munkáltatók körében

4 Általánosan hozzáférhető nyelvoktató alprogram célja  Regionális igényekhez illeszkedő, széles körben alkalmazható idegen nyelvi programok kínálatának növelése  Egyéni tanulási út, új alternatívák biztosítása a nyelvtanulás területén  Az általános nyelvi tudást kiegészítő szakmai nyelvi ismeretek megszerzésének biztosítása  Idegen nyelvtudással rendelkező munkavállalók számának növelése  Az orosz nyelvi ismeretek felújítása új programok és tananyagok segítségével

5 Tevékenységek  Programfejlesztés régiós munkáltatói igények szerint  Tananyag-fejlesztés/adaptáció az elkészült programokhoz  Kísérleti képzések, programok, tananyagok korrekciói a tapasztalatok alapján  Utánkövetés

6 Fejlesztést kiegészítő aktivitások  Régiós igényfelmérések alapján konzorciumi egyeztetések  Nyelvtanárok módszertani felkészítése  Külföldi tanulmányút – vezetőképzés  Orosz nyelvtanárok intenzív módszertani – ismeretfelújító nyelvtanfolyama

7 Eredmények  19 általános nyelvi program és tananyag/adaptáció  55 szakmai nyelvi program és tananyag/adaptáció  A 74 fejlesztésből: - 5 távoktatási - 2 digitális tankönyv - 4 e-learning tananyag

8 Digitális tankönyv

9 E-learning tananyagok  Orosz nyelvi tanári módszertan  Új Oroszország – új szavak (új lexika)  Infokommunikáció (angol nyelven)  Területfejlesztés (angol nyelven)

10 Az idegen nyelvi alprogram számokban  74 idegen nyelvi program, tananyag/adaptáció  Kb. 110 felnőttképzésre felkészített nyelvtanár  Kb tanfolyami résztvevő  9 korszerű nyelvi laborral felszerelt intézmény  Kb. 150, a felnőttképzés módszertanát ismerő idegen nyelvi fejlesztő, lektor, tördelő

11 Köszönetnyilvánítás  A programvezetőknek  A nyelvi alprogram koordinátorainak  Fejlesztőknek, lektoroknak, tördelőnek, képszerkesztőknek  Nyelvtanárainknak  A továbbképzéseket vezető módszertanosoknak  Aktív hallgatóinknak  Mindazoknak, akik lehetővé tették a megvalósulást

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!