Közoktatás fejlesztési pályázatok. Pályázati menetrend.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Lorem ipsum Széchenyi Programirodák szervezete és működése.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
Educatio Nonprofit Kft.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A gyakorlatvezető mentor
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Barcsák Marianna KPSZTI
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Közoktatás fejlesztési pályázatok. Pályázati menetrend

TÁMOP-3.1 A kompetenciaalapú oktatás elterjedésének támogatása (pl.: referenciaintézmények) TAMOP 3.2 A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása (pl.: önkéntesség) TAMOP 3.3 A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése, esélyegyenlőségük megteremtése a közoktatásban (pl.: tanodák) TAMOP 3.4 Az eltérő igényű csoportok oktatásának és az SNI tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás (Pl.: tehetséggondozás) Közoktatási pályázatok fő területei intézkedésenként

Változó támogatáspolitikai jogszabályok (pl.: 4/2011. (I. 28.) Korm. Rendelet, 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet stb.) Változó szakmapolitikai jogszabályok (2011. évi CXC. törvény a köznevelésről és a készülő rendeletek) Gyors és összehangolt munka a szaktárcák, az NFÜ, és a Közreműködő Szervezet között A pályázatok beadási idejének összehangolása Fenntartóváltás kezelése Nagy számú pályázatok beérkezése Pályázók ösztönzése A pályázatok megjelentetésének környezete

2011-ben megjelent, és a 2012-ben megjelenő közoktatási pályázati konstrukciók száma (TIOP-1, és TÁMOP-3 összesen)

TÁMOP /1-2 „A Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja” TÁMOP /1 „Diagnosztikus mérések fejlesztése” TÁMOP /1-2 „Természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban” TÁMOP A „Nemzetiségi tanulók nevelésének és oktatásának támogatása” január február 17 között megjelent konstrukciók

Pályázók köre: az évi LXXIX. törvény szerinti, jogi személyiséggel rendelkező nevelési, oktatási intézmények konzorciumai. Pályázat célja: A pályázati felhívás célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi) szervezete és működése alkalmassá váljon az inkluzív nevelés megvalósítására, megújuljon az intézmények pedagógiai gyakorlata, megvalósuljon a gyermekek körében megnyilvánuló képességbeli és tanulási szükségleteihez való alkalmazkodás. Pályázat kerete: KMR: 250 millió Ft, konvergencia: 1000 millió Ft Pályázat eljárásrendje: egyfordulós TÁMOP /1-2 „A Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja”

Pályázók köre:  A felsőoktatásról szóló évi CCIV. törvény 1. számú mellékletében felsorolt felsőoktatási intézmények,  Magyar Tudományos Akadémia vagy felsőoktatási intézmény által fenntartott kutatóintézet, amely a közoktatási mérés-értékelési területen kutatási, fejlesztési tapasztalattal és tudományos referenciákkal rendelkezik. Pályázat célja: Az oktatásirányítás, a nevelési- oktatási intézmények, a pedagógusok számára teljes körben hozzáférhető és szabadon használható mérőeszközök, módszertani útmutatók, továbbképzések jöjjenek létre, a fejlesztett mérőeszközök, tesztrendszerek és a hozzájuk tartozó feladatbankok elektronikus úton is elérhetővé tétele, illetve az ehhez szükséges feltételek (szoftverek, technikai és egyéb eszközök) megteremtése a nemzetközi tapasztalatok felhasználásával. Pályázat kerete: Ft Pályázat eljárásrendje: kiemelt TÁMOP /1 „Diagnosztikus mérések fejlesztése”

Pályázók köre: magyarországi székhelyű állami és nem állami felsőoktatási intézmények mint intézményfenntartók pályázhatnak a projektek megvalósítására, abban az esetben, ha közoktatási feladatellátásban résztvevő gyakorló intézményük az alapító okirata alapján középiskolai nevelési-oktatási feladatokat lát el. Pályázat céljai: az érintett oktatási intézményekben a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszerének kialakítása, költséghatékony módon. Modern technológiával felszerelt, a korszerű pedagógiai szemléltetés igényeinek megfelelő fizika/kémia/biológia szaktantárgyak oktatását segítő iskolai laboratórium kialakítása, amely több iskola tanulóit és szaktanárait képes fogadni. A korszerű laboratóriumi munkát megvalósítani képes és a tanulók széles körét a kísérletezésbe bevonó, speciális szaktudást garantáló képzések lebonyolítása, a működtetéshez szükséges szakemberek alkalmazásának, valamint a projektidőszakban lebonyolított tanórák anyagi feltételeinek biztosítása. Pályázat kerete: KMR: millió Ft, konvergencia: millió Ft. Pályázat eljárásrendje: egyfordulós TÁMOP /1-2 „Természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”

Pályázók köre: Nemzetiségi közoktatási intézmények, fenntartóik és az országos nemzetiségi önkormányzatok, a felsőoktatásról szóló évi CXXXIX. törvény 1. számú mellékletében felsorolt államilag elismert felsőoktatási intézmények, non-profit szervezetek. Pályázat céljai: a nemzetiségi oktatás számára a minőség javítását szolgáló eszközök álljanak rendelkezésre, amelyek hozzájárulnak a pedagógusok módszertani kultúrájának bővítéséhez a kompetenciaalapú oktatás módszertanával és eszközeivel. Pályázat kerete: millió Ft. Pályázat eljárásrendje: egyfordulós TÁMOP A „Nemzetiségi tanulók nevelésének és oktatásának támogatása”

TÁMOP B „Migráns tanulók nevelésének és oktatásának támogatása” TÁMOP „Iskolai tehetséggondozás” TÁMOP „Országos tehetségsegítő hálózat létrehozása (Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program) „B” komponens” TÁMOP A „Közoktatási intézmények szerepbővítése, újszerű intézményi együttműködések kialakítása” A komponens (önkéntesség) TÁMOP „XXI. századi közoktatás (fejlesztéskoordináció) 2. ütem” (kiemelt) TÁMOP B „Közoktatási intézmények szerepbővítése, újszerű intézményi együttműködések kialakítása” B komponens (pénzügyi ismeretek) (kiemelt) TÁMOP „Helyi oktatásirányítás fejlesztése” (kiemelt) TÁMOP „Pedagógus képzés, továbbképzés” (kiemelt) TIOP Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztés a közoktatásban február 17-ig társadalmi egyeztetésen megjelent konstrukciók

Pályázók köre: az évi LXXIX. törvény szerinti nevelési- oktatási intézmények, többcélú intézmények, non-profit szervezetek, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Befogadó Állomásai, illetve a felsoroltak konzorciumai. Pályázat céljai: A pályázat alapvető célja a migráns hátterű, a köznevelés, közoktatás rendszerében részt vevő tanulók nevelésének, oktatásának, a magyar társadalomba és a munka világába történő beilleszkedésének, önálló életvitelük kialakításának támogatása. A támogatás a migráns hátterű tanulók oktatásával kapcsolatos programok kidolgozása mellett kiterjed a velük foglalkozó pedagógusok továbbképzésére is. Pályázat kerete: KMR: 200 millió Ft, konvergencia: 490 millió Ft. Pályázat eljárásrendje: egyfordulós TÁMOP B „Migráns tanulók nevelésének és oktatásának támogatása”

Pályázók köre:  Az évi LXXIX. törvény szerinti, jogi személyiséggel rendelkező, önállóan működő és gazdálkodó nevelési, oktatási intézmény (annak szervezeti formájától függetlenül).  Könyvtár  Muzeális intézmény  Az oktatási és közművelődési, illetőleg egyéb feladatokat ellátó általános művelődési központ  Az alaptevékenységéhez kapcsolódóan közművelődési feladatokat is ellátó önálló vagy többfunkciós, közös igazgatású kulturális és sportlétesítmény. Pályázat céljai: a tehetséges tanulókkal való kiemelt foglalkozás, továbbá az esélynövelést szolgáló tehetséggondozás támogatása, az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése, a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítése a tehetségazonosításra, tehetség-felismerésre, tehetségsegítésre, a szakmaszerzésben eredményes és tehetséges fiatalok segítése, a fiatalok kreativitását és alkotóképességét fejlesztő szakemberekkel való együttmunkálkodásának biztosítása, vagy a szakmaszerzésben kiválóan teljesítő fiatal egyéb képességeinek, más területen történő lemaradásának segítése, gyenge oldalának fejlesztése. Pályázat kerete: KMR: 180 millió Ft, konvergencia: 960 millió Ft. Pályázat eljárásrendje: könnyített TÁMOP „Iskolai tehetséggondozás”

Pályázók köre:  Az évi LXXIX. törvény szerinti, jogi személyiséggel rendelkező, önállóan működő és gazdálkodó nevelési, oktatási intézmény (annak szervezeti formájától függetlenül).  Könyvtár  Muzeális intézmény  Az oktatási és közművelődési, illetőleg egyéb feladatokat ellátó általános művelődési központ  Az alaptevékenységéhez kapcsolódóan közművelődési feladatokat is ellátó önálló vagy többfunkciós, közös igazgatású kulturális és sportlétesítmény. Pályázat célja: A tehetséges gyermekek és tanulók elérése, képességeik kibontakoztatása, társadalmi hasznosulása, országos civil bázisú tehetségsegítő hálózat kialakítása, amely összeköti és kibővíti a nevelési-oktatási folyamatban kidolgozott iskolai és iskolán kívüli tehetségsegítő kezdeményezéseket, a tehetséges gyermekek és tanulók önszerveződésének támogatásával. Pályázat kerete: KMR: 80 millió Ft, konvergencia: 460 millió Ft. Pályázat eljárásrendje: könnyített TÁMOP „Országos tehetségsegítő hálózat létrehozása (Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program) „B” komponens”

Pályázók köre: Az alábbi intézmények fenntartói: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény (továbbiakban: Közoktv.) 20. § (1) bekezdés c)-d), valamint f)-g) pontjában meghatározott, OM azonosítóval rendelkező közoktatási nevelő, valamint nevelő és oktató feladatot ellátó közoktatási intézmények:  szakiskola;  gimnázium (9-11. évfolyamos tanuló), szakközépiskola [továbbiakban együtt: középiskola]  gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény;  diákotthon és kollégium (9-11. évfolyamos tanuló) Pályázat céljai: A felnövekvő nemzedékek körében szemléletváltás következzék be a szűkebb és tágabb környezetükhöz, a rászorulókhoz, és a közjóhoz fűződő viszonyuk tekintetében. Ezzel a fiatalok lehetőséget kapnak az aktív állampolgári létre való felkészülésre. Saját élményű tanuláson keresztül kívánjuk fejleszteni szociális érzékenységüket, és számos olyan kompetenciájukat (együttműködés, problémamegoldás, projektmenedzsment, felelős döntéshozatal, vezetői készségek, stb.), amelyek megszerzése elengedhetetlen a tudatos, felelősségteljes állampolgári léthez. Pályázat kerete: KMR: 130 millió Ft, konvergencia: millió Ft. Pályázat eljárásrendje: könnyített TÁMOP A „Közoktatási intézmények szerepbővítése, újszerű intézményi együttműködések kialakítása (tanulást segítő támogató formák bevezetése)”

100%-os támogatás Egyszerűsített ügymenet Számos fejlesztési terület A támogatható pályázók száma Miért érdemes pályázni?

Köszönöm a figyelmet!