Dr. Gloviczki Zoltán NEFMI. Kati óvodás, iskolás, gimnazista, szerelmes, válogatott és világbajnok, munkavállaló, lakásfenntartó, feleség, anya, közgazdász,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
A koragyermekkori nevelésről
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Fejlesztési koncepció
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
FÉLÉVI ÉRTEKEZLET 2008 / 2009 Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Kápolnásnyék.
A kerettantervek fejlesztése
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Integráció és inklúzió
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Év végi értekezlet.
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
Vezetői célok és feladatok
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Dr. Gloviczki Zoltán NEFMI

Kati óvodás, iskolás, gimnazista, szerelmes, válogatott és világbajnok, munkavállaló, lakásfenntartó, feleség, anya, közgazdász, boldog CHALLENGED?

Egyenlőség / másság EgyenlőségMásság - Feleségemmel- …melyet tehát tisztelünk - Farkas Flóriánnalvagy nem? - Szekeres Pállal - Dörnyei Tamással

1. A másság felismerése 2. Stratégiák (külső/belső használatra?) - ?- férfiak - korábban születettek- negyvenesek - eltérő testsúlyúak- kövérek - más hajviseletűek- kopaszok - HHH-k- romák

Avagy: esélyegyenlőség vagy egyenlőség? - Vélt esélyegyenlőség - Tettetett egyenlőség - Program nélküli integráció - Felvételi többletpontok - Kötelező iskolai jelenlét stb.

Óvoda hiányzó láncszem egyenlőtlenség Alsó tagozat egyenlőtlenség növelése sikertelenség Felső tagozat sikertelenség átvállalása fokozott elmaradás (NYEK) funkcionális analfabétizmus Szakképzés

Két axióma 1. Elvárás és cél nélkül minden esély egyenlőbb 2. Az esély felé az első lépés a lehetőség Elvárás, lehetőség, felzárkóztatás esélyteremtés

b ő l be : elméleti alapok „Esélyteremtés”, az előző évek értékelése, SNI diagnosztika, korai intervenció, (NAT) : A) NAT-kerettanterv, továbbképzés, mentorálás, szakmai ellenőrzés, életpálya B) egységes alap követelmények C) (komplex felzárkóztatás), kora gyermekkori nevelés, SNI és beilleszkedési-tanulási-magatartási nehézségek kezelése, közösségi szolgálat (community service), tanórán kívüli tevékenységek (nevelésközpontúság)