A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice, 2000 www.criticalsocialwork.org.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érzelmek és kultúra összefüggései
Advertisements

A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Matematika a filozófiában
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Szocializáció Fogalmak:
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 1. Előadás vázlata
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Közösségi portálok használata
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A konstruktivista pedagógia alapjai
A tanítás és tanulás konstruktivista felfogásáról
Közösségi oldalak használata
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Európai Uniós Támogatás EU URBAN Program: EU célzott programja Lokális városfejlesztés között Célja: Gazdasági - társadalmi regeneráció Fejlődés.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Van jövő? Van jövő! Karrierépítés szociális munkásoknak-2006 Összeállította: Ágoston Magdolna Skype: agomag.
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Éntudat – identitástudat - énkép
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
vizuális kommunikáció
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
W.V. O. Q UINE A DOLGOK ÉS HELYÜK AZ ELMÉLETEKBEN (1981) Mészáros Zsuzsanna Tudományfilozófia szem.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Autonómia és felelősségvállalás
A deviancia értelmezési kerete
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Durkheim Társadalmi kötelékek és rituálék. A vallás társadalmi jellegű A társadalom egyes egyéni erők szintézise Ezen erők az egyén viszonylatában fölérendeltek.
Filozófiatörténet előadások 1I.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Új Esély munkakonferencia Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Nagy elbeszélések október 4..
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Előadás másolata:

A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice, Nigel Parton - Patrick O’Byrne: Mit értünk konstruktív szociális munkán? Esély, 2006 január

Elméleti kiinduló pontok Posztmodern: semmi sem alapvetően vagy változhatatlanul igaz, semmi sem alapvetően és változhatatlanul valóságos a világ megismerésének módja: a dolgok azok, ahogyan megjelenítődnek dialógusokon alapuló folyamatokban affirmatív szkeptikus Konstrukcionizmus: kritizálja, problematizálja „a nyilvánvalót”, a „valósat”, és főleg a „bizonyosat”

A konstruktivizmus jelentése Épít, összerak, hasznos céllal bíró, előre vivő A társadalmi identitást a közönség, az egyénit a kapcsolatban lévő felek határozzák meg (Linch) Olyan kapcsolat, amelyben a kliens érzései: elfogad engem, megért engem, és beszél velem a folyamatok értelmezése és ellenőrzése Eszközök: Beszélgetés és nyelv

A konstruktivizmus meghatározása a szociális problémáról olyan helyzet, amit figyelemre méltó számú ember a mérvadónak tekintett társadalmi normáktól való deviációnak ítél két részből áll: az objektív feltételekből és a szubjektív definícióból dialogikus folyamatokban határozódik meg

A szociális munka feladatai konstruktivista megközelítésben A több féle értelmezés és mások „konstrukcióinak” tudomásul vétele A tudásnak számtalan formája létezik, s az mind egyedi világról szóló tudás az emberek mindennapi interakcióiban jön létre, és ezért leginkább azzal a folyamattal kell foglalkoznunk, amelynek során ez létrejön és változik A változások korlátozottan, az új konstrukciók révén lehetségesek

A szociális munkás feladatai a klienssel való kapcsolatban A kliens egyedi, új, valóságának közös megkonstruálása A konstrukciós folyamatban növelni a kliens kompetenciáját Elfogadtatni a klienssel saját valóságát A konstrukció folyamatát a dialógus tárgyává tenni