Belügyminisztérium Az önkormányzatok 2014. évi várható finanszírozása 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A költségvetés és a feladatfinanszírozás tapasztalatai
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Mezei Cecília tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás
Belügyminisztérium Tállai András önkormányzati államtitkár
1 Helyi önkormányzati finanszírozás 2013-ban. 2 Köznevelés • Az önkormányzatok fő feladata az óvodai ellátás lesz • A költségvetés a pedagógus és nevelő.
Belügyminisztérium A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás 1.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A helyi önkormányzatok évi feladatai és finanszírozási rendszere
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
A helyi önkormányzatok évi feladatai és finanszírozási rendszere
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Az önkormányzati finanszírozási rendszer A XX. ORSZÁGOS JEGYZŐ-KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA Keszthely Szeptember 27. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Szociálpolitika a költségvetés tükrében Terv előterjesztett parlamenti anyag.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Az önkormányzatok évi finanszírozása
A szaktanácsadás támogatása között
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Biztos Kezdet Gyerekházak
helyettes államtitkár
Az önkormányzatok finanszírozási és gazdálkodási rendszere
Eger Város Önkormányzata gazdálkodásáról. A városi intézményrendszer Oktatási intézmények Óvodák (13) Nevelési Tanácsadó és Logopédia Általános iskolák.
Tájékoztató az önkormányzatok gazdálkodási kondícióiról a 2015
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Költségvetés – 2016 Pályázatok
Az önkormányzatok finanszírozási és gazdálkodási rendszere
A magyar önkormányzatok finanszírozási és gazdálkodási rendszere
XXIII. Országos Jegyző - Közigazgatási konferencia
Az önkormányzatok finanszírozási és gazdálkodási rendszere.
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Készült a PH Gazdasági Igazgatóságán „Szolnok tovább épül” Összefoglaló a 2016.évi költségvetésről 16,5 milliárd bérek 3,9 milliárd fejlesztés 5,7 milliárd.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Dr. Berczik Ábel helyettes államtitkár Nemzetgazdasági Minisztérium
A helyi önkormányzatok évi költségvetése
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
Tájékoztató Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának
„Út a munkához” program tapasztalatai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
BESZÁMOLÓ FELSŐCSATÁR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1

2014. évi költségvetés 2013-tól új feladat-ellátási rendszer forrásszabályozás átalakítása 2014-ben folytatódik a feladatalapú finanszírozás, első év tapasztalatai szerinti „finomhangolások” elvégzése, évi kiegészítő források (Szerkezetátalakításai tartalék) beépülnek a jövő évi források közé évi költségvetési törvényjavaslat (T/12415.) jelenleg parlamenti szakaszban elérése: (Irományok/Irományok egyszerűsített lekérdezése/Irományszám: 12415) IX. fejezet főösszege a benyújtott javaslat szerint: 703,6 milliárd forint 2

Általános működési és ágazati feladatok támogatása Kötelező települési önkormányzati feladatok támogatása (hivatali, település-üzemeltetési feladatok, egyéb kötelező feladatok), Nem közművel gyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanítása (nem új jogcím!) Megyei önkormányzatok támogatása, Köznevelési feladatok támogatása (óvoda bér, óvoda működtetés, bejáró gyermekek utaztatása), Szociális és gyermekjóléti alapfeladatok támogatása (étkeztetés itt szerepel!), Időskorúak és hajléktalanok szociális szakellátása, Kulturális feladatok támogatása 3

Önkormányzati hivatal működésének támogatása Lényegi változás az előző évhez képest, hogy a támogatást kizárólag a székhely önkormányzat kapná, az elismert hivatali létszám a községek és a városok esetében korrigálásra került a törvényjavaslatban, kiegyenlítve a meglévő különbséget a közel azonos lakosságszámú községi és kisvárosi hivatalok finanszírozott létszáma között, a korrekció után a központi költségvetés által finanszírozott létszám továbbra is fő. 4

Település-üzemeltetési feladatok finanszírozása Továbbra is a o zöldterület gazdálkodás, o közvilágítás, o közutak, o köztemetők fenntartásának támogatásához kapcsolódik költségvetési forrás. A kiinduló adatokat továbbra is az önkormányzatok által szolgáltatott költségvetési beszámoló adatok (2012. évi) jelentik, illetve az egyes feladatokhoz tartozó – közhiteles nyilvántartásokból származó - naturáliák. Változás: az egy egységre jutó településkategória szerinti átlag és naturália szorzata nem kerül viszonyításra az önkormányzat ténylegesen teljesített nettó működési kiadásához. Településkategóriánkénti fajlagos összegek szerinti finanszírozás kerül bevezetésre. 5

Beszámítás 2014-ben változik a beszámítás rendszere: differenciált beszámítás egy főre jutó adóerő-képesség szerint, településkategóriánként : ◦ a nagyon kevés bevétellel rendelkező önkormányzatokat egyáltalán nem érintené a beszámítás (5000 forint/fő adóerő-képesség alatt 0%, forint/fő adóerő-képesség felett 100%-os mértékű lenne a beszámítás) ; a közös hivatal székhely önkormányzatait a rá irányadó %-os beszámításnál 5 százalékponttal kisebb beszámítás érinti a rá háruló többletfeladatok miatt; az elvárt bevétel miatti csökkentést a költségvetési törvényben rögzített sorrendben kell érvényesíteni, egyúttal bővül az érintett jogcímek köre ( Hozzájárulás a pénzbeli szociális ellátásokhoz, Egyéb önkormányzati feladatok támogatása, Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok támogatása, Önkormányzati hivatal működésének támogatása). 6

Kiegészítő támogatás kistelepüléseknek Kiegészítő támogatás a gyengébb jövedelem-termelő képességű kistelepüléseknek: 2000 fő lakosságszám alatti településeknek jár, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képessége forint alatti; ezen települések az egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása jogcímen az eddigi minimum 3 millió forint helyett 4 millió forint támogatást kapnának, a szociális feladatok ellátásához pedig 1000 Ft/fő, de legalább Ft támogatásban részesülnének. 7

Ágazati feladatok támogatása Köznevelés: Az óvodai feladatok tekintetében lényegi változás nem várható, a pedagógus életpályamodellel kapcsolatos többletigények jelennek meg a rendszerben. Étkeztetés: A gyermekétkeztetés továbbra is önkormányzatok feladata, melynek finanszírozása – az idei évhez hasonlóan – a kedvezményes étkeztetésben részesülők létszáma alapján történik ( Ft/fő/év). Változás, hogy kiegészítő támogatásban részesülhetnek az alacsony adóerő-képességű önkormányzatok a gyermekétkeztetési feladatok ellátásához. A gyermekétkeztetési feladatok támogatása a szociális ágazat támogatásai között jelenik meg. 8

Ágazati feladatok támogatása Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása: E támogatások esetén jelentős változás nem várható évben az ágazat alaptámogatásai közé épül be a szerkezetátalakítási tartalékból a strukturális problémák kezelésére nyújtott támogatás. A többletforrás alapvetően a bölcsődék finanszírozását javítja. Kulturális támogatások: Alapvető változás nem várható. Egyes támogatások esetén növekszik a költségvetési forrás mértéke (pl. a megyei hatókörű városi múzeumok feladatellátásának, a települési önkormányzatok muzeális intézményi feladatainak, illetve a megyei könyvtárak kistelepülési könyvtári szolgáltatásainak támogatása, az előadó-művészeti szervezetek támogatása). 9

További támogatások Továbbra is az önkormányzatok rendelkezésére állnak: központosított előirányzatok, pl. ◦ EU Önerő Alap támogatás, ◦ Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása ◦ „Létszámcsökkentési” támogatás, stb.; a működőképesség megőrzését segítő támogatás biztosított az önkormányzatoknak; vis maior támogatás. 10

Várható többletforrások a benyújtott törvényjavaslat alapján Központosított előirányzatok: EU Önerő Alap: millió forint, Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések: +300 millió forint, Helyi közösségi közlekedési feladatok (települési önkormányzatok): millió forint Új jogcímek: E-útdíj miatti kompenzáció ( millió forint) Adósságkonszolidációban részt nem vett települések fejlesztéseinek támogatása ( millió forint) Egyéb fejlesztések támogatása 11

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! 12