Papp Attila oktatási vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Advertisements

SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME (TRUEFOOD WP5) 1 Ajánlások a hagyományos élelmiszerek piacra jutásának és innovációjának elősegítésére - a TRUEFOOD pályázat.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
A hagyományos élelmiszerek piacra jutási módszerei
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Készítette: Unyatyinszki Csaba
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Értékesítési csatornák
A határmenti együttműködés szerepe a két megye élelmiszeriparának fejlődésében Dr. Máthé Endre.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Készítette: Magyar Orsolya
Előnyök és alkalmazási területek
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Marketing alapfogalmak
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Vizsga feladatok (Minta)
Funkciói, feladatai és területei
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag Az innovációk kísérleti üzemi léptékű validálása, bemutatása I. - Szárított-érlelt sonkák sótartalmának.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A MARKETING FOLYAMATA.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A Rábaköz agrárgazdaságának fejlesztési lehetőségei Hutflesz Mihály ügyvezető Régiófókusz Nonprofit Kft Csorna, december 17.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Célpiaci marketing.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Értékesítés, kereskedelem
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Papp Attila oktatási vezető Alternatív élelmiszerlánc és disztribúciós stratégiák a hagyományos élelmiszereknél Papp Attila oktatási vezető 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Újszerű, alternatív forgalmazási stratégiák kidolgozása Kutatási módszerek, eredmények (minőségi) Országonként (HU,B,I) 2 ötletbörze beszélgetés a láncszereplőkkel Több mint 180 összegyűjtött ötlet A legéletképesebb 12 ötlet kiválasztása Az ötletek megvalósításához intézkedési terv kidolgozása Értékesítési ötletek SWOT elemzése Értékesítési stratégiák megbízhatósági vizsgálata (mély interjú és csoportos foglalkozás keretében) A kidolgozott stratégiák megbízhatóság és alkalmazhatóság szerinti értékelése 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Újszerű, alternatív forgalmazási stratégiák Speciális boltok Minden egy csomagban Mozgó árusítás E-kereskedelem Agro-turizmus A fogyasztók bevonása Közös forgalmazás (disztribúció) Gyorséttermi lánc Közös népszerűsítés, reklámozás Tájegységi sarok nagyáruház láncban vagy más értékesítési helyszíneken A hálózatban rejlő lehetőségek kihasználása Összpontosítás és piaci „betörés” kis méretű területre 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

SWOT elemzésből levezethető stratégia típusok Lehetőségek – O Sorolják fel a lehetőségeket Fenyegetések – T Sorolják fel a fenyegetéseket Erősségek – S Sorolják fel az erősségeket SO Stratégiák támadó Használjuk fel az erősségeket a lehetőségek kihasználására ST Stratégiák egyensúlyozó Az erősségek felhasználása a fenyegetések elkerülésére Gyengeségek – W Sorolják fel a gyengeségeket WO Stratégiák egyensúlyozó A gyengeségek leküzdése a lehetőségek előnyeinek kihasználásával WT Stratégiák védekező A gyengeségek lehető legkisebbre csökkentése a fenyegetések elkerülésére 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Minden egy csomagban (1) Lehetőségek: Új csomagolási módok bevezetése Hagyományos termékek választékának kibővítése Fenyegetések: Kisebb hajlandóság a fogyasztók részéről a magasabb ár kifizetésére Új csomagolási technológiák kifejlesztésére szűkös állami források 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Minden egy csomagban (2) Erősségek: Viszonylag nagyszámú, a fogyasztói elvárásokhoz igazodó termék variáció hozható létre A kényelmi és a hozzáadott érték növelhető a hagyományos termékek esetén Gyengeségek: Magas marketing költség a termék bevezetésekhez A gyártók korlátozott ismeretanyaggal és pénzügyi erőforrással rendelkeznek új csomagolások bevezetéséhez 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Intézkedési terv kidolgozása a stratégia megvalósításához A megcélzott stratégia megvalósításához szükséges intézkedési lépések felsorolása időrendi sorrendben A lépések végrehajtásához szükséges erőforrások értékelése Lehetővé teszi az összehasonlítást az erőforrás igény alapján a különböző típusú erőforrások között Stratégiák között: segítség a rendelkezésre álló erőforrásokra épülő stratégia kiválasztásához 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Példa: egy intézkedési terv elkészítése: Mindent egy csomagban No. Intézkedési lépés Felelős Emberi erőforrás Pénzügyi erőforrás Berendezés Információ / elemzés Összes erőforrás 1 Soroljon fel hagyományos ételeket és válasszon egyet FV 4 2 A cél fogyasztói csoport meghatározása 5 3 Válassza ki a lehetséges disztribúciós csatornákat A csomagolás koncepciójának meghatározása A csomagolás méretének meghatározása 6 A csomagolás, technológia és a csomagolóanyag meghatározása 8 7 Lépjen érintkezésbe a lehetséges kiskereskedelmi forgalmazókkal Dolgozza ki a kommunikációs eszközöket Összesen 13 16 45 1 = Nem kell vagy szinte semmilyen erőforrás nem kell 2 = Kevés erőforrás kell 3 = Közepes mennyiségű erőforrás kell 4 = Jelentősebb erőforrás kell 5 = Sok erőforrás kell Soronkénti összeg = a lépéshez tartozó erőforrás Oszloponkénti összeg = teljes ráfordítás az erőforrásokból 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Kiválasztott stratégiák értékelése Legütőképesebb stratégiák Alacsony erőforrás igény, magas SWOT érték „fogyasztó bevonása”, „minden egy csomagban” Gyenge stratégiák Magas erőforrás igény, alacsony SWOT érték Mozgó árusítás, Betörés kis méretű, célzott területre, Agro-turizmus 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Kiválasztott stratégiák értékelése Stratégia Meglévő formák Újszerűség Közös népszerűsítés Fesztiválok ( különböző borvidékek termelői) Kiegészítő termékek termelői pl.: Újbor és sajtfesztivál (időszakos) Kiegészítő termékek gyártói saját termelő helyükön népszerűsítik egymás termékeit (pl. bor és sajt ) (folyamatos) Mozgó árusítás Gyorsfagyasztott termékek (fagylalt, félkész étel) Nyári időszakban üdülő övezetekben péksütemény, vákuum csomagolt kolbász Agro-turizmus Pl.:Borutak, sajtút, falusi vendégasztal Összekapcsolás gyógyvíz turizmussal, Közös értékesítés Kiegészítő termékek gyártói: savanyúság, szárazáru, közös szállítójármű Mindent egy csomagolásban Több típusú hagyományos termék egy csomagban Több összetevőből álló gyorsfagyasztott készétel 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Stratégiák értékelése megbízhatóság szerint Stratégia Megbízható Kételkedve fogadott Nehezen kivitelezhető Elutasított Speciális boltok + Minden egy csomagban Mozgó árusítás - E-kereskedelem A fogyasztók bevonása Közös forgalmazás 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Stratégiák értékelése megbízhatóság szerint Stratégia Megbízható Kételkedve fogadott Nehezen kivitelezhető Elutasított Agro-turizmus + Közös népszerűsítés Piaci „betörés” kis méretű területre Hálózatban rejlő lehetőségek Tájegységi sarok nagyáruház láncban 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Következtetések Országok között különbségek, hasonlóságok megbízhatósági interjúk, erőforrás igény alapján A mozgó árusítás elfogadott Magyarországon és Olaszországban, elutasított Belgiumban Az E-kereskedelem teljes körűen elutasított (HU, IT) Az agro-turizmus Olaszországban megbízhatóbb, mint Belgiumban Magyarországon magas erőforrás igényű stratégiát is értékeltek megbízhatónak (tájegységi sarok nagyáruházláncban) 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia

Javaslatok A lánc rövidítésével hagyományos termékekre, közvetlen értékesítési módszerek jelentős arányú alkalmazása célravezető KKV-k számára. A forgalmazási stratégia bevezetése a vállalat képességeinek, erőforrásainak, szakértelmének figyelembe vételével történjen és alapos értékelés előzze meg. 2010.04.15 TRUEFOOD Zárókonferencia