Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, 2009. nov. 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Megyei tervezői workshop módszertana Varga Péter december 4.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
főosztályvezető-helyettes
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.

Felkérés, megbízás A koordinációs központ – megyei koordinátori iroda javaslata alapján - választotta ki, kérte fel a feladatok ellátására a műhelyvezetőket, tanácsadókat és a hálózatszervezőket. A műhelytagok kiválasztása részben megtörtént, de a műhelyvezetők is tehetnek javaslatot a tagokra.

Műhelytagok A műhelytagok listája nem végleges, inkább javaslat a műhelyvezetők számára. Módosításra van lehetőség. A műhelytagokat a műhelyvezetők keresik meg, és kérik fel az együttműködésre. Szükség esetén segítenek a megyei koordinációs iroda munkatársai.

Tanácsadók Minden kompetencia területhez (1-4., 5-8., 9-12.) 2 fő tanácsadó felkérése történt meg. Kiválasztás: TIOK tesztelő, vagy HEFOP bevezetésben gyakorlattal rendelkező kolléga. Az általunk felkért tanácsadók NEM mentori feladatokat látnak el!!!

Működés Műhelyvezetők: TÁMOP pályázat kötelező feladata: referencia intézmények számára fejlesztő műhelyek működtetése 10 műhely – a kompetencia alapú oktatáshoz, vagy az esélyegyenlőséghez kapcsolódó valamilyen problématerületre vonatkozik

Fejlesztő műhelyek Óvoda-iskola átmenet Alapfok-középfok átmenet Módszertár Művészeti oktatás IKT. Kollégium – pályaorientáció – Vállalkozói ismeretek Jam Mérés – értékelés Tantárgyi integráció - integrált tantervek Integráció – Inklúzió Adaptáció

Feladat Munkaterv készítése A projektidőszak alatt 8 alkalommal műhelyfoglalkozás: 7+1 fő. Javaslat a workshop tartalmára Felkérésre részvétel a workshop szakmai munkájában (előadó, szakértő stb) A projektidőszak végére 1 db kiadvány összeállítása Feladatleírás részletesen tartalmazza.

Tanácsadók feladata Segíti a területéhez tartozó referencia intézményeket a szakmai szolgáltatás megvalósításában. (bemutató fogl., óraelemzés) Segíti az intézményekben folyó tervezési folyamatot ( programtanterv bemutatása, modulok rendszere, beillesztése a helyi tantervbe, tantárgyi programba) Felkérésre részt vesz és segíti a szakmai napok, workshop rendezvények szakmai programjának megvalósulását. A szakmai vezetővel közösen részt a referencia intézmények „Jó gyakorlatok” kiválasztásában, leírásában Onlein tanácsadást nyújt a szakterülethez kapcsolódó témában a közvetlenül hozzá, vagy a Kontaktus honlapjára érkező szakmai kérdésekre, felvetődött problémákra.