Nyilvánosság biztosítása TÁMOP-5.1.3-09/2 Projektindító rendezvény
Tájékoztatás és nyilvánosság A Projektgazdának a Támogatási Szerződésben és jogszabályban (16/2006 Korm. Rend) előírt kötelezettsége a projekttel kapcsolatos tájékoztatási és nyilvánossági feladatok ellátása A Támogatási Szerződés alapján a Kedvezményezett vállalja, hogy a Támogató elektronikus és nyomtatott kiadványaiban, média-megjelenéseiben és egyéb tájékoztató jellegű rendezvényein projektjét igény esetén bemutatja, és az erre irányuló megkeresést csak alapos okkal utasítja vissza a Kedvezményezett köteles bármely, a projekttel kapcsolatban szervezett rendezvényről a Közreműködő Szervezetet értesíteni, a rendezvény napját megelőző legkésőbb 20 munkanappal
Arculatváltás 2011 január – Új Széchenyi Terv – arculat váltás ÚMFT arculattal csak már legyártott anyagok használhatók, új aktivitásoknál csak ÚSZT arculat használható! A kedvezményezettek a pályázattal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségeik teljesítése során a következő 2 dokumentumban foglaltak szerint kötelesek eljárni: Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei ( KTK ) támogatói döntés 2011 január 14 előtt : ÚMFT támogatói döntés 2011 január 14 után : ÚSZT - ÚSZT kedvezményezettek arculati kézikönyve ( AK )
„AK” és „KTK”
Letölthető elemek www.nfu.hu
Letölthető elemek www.nfu.hu/doc/25
Kötelező logók ÚSZT logó: EU zászló az alapra utaló mondattal: Magyarország megújul szlogen: NFÜ infoblokk:
Kommunikációs csomagok Csak 3 kommunikációs csomag maradt, mindenkinek saját magát kell besorolnia, attól függően, mekkora támogatásban részesül a projektje. sz. : - 500 millió forint felett sz. : - 50-500 millió forint között sz. : - 50 millió forint alatt Táblák: C típusú: 50 millió alatti támogatási összegnél B típusú: 500 millió forintig A típusú: 500 millió forint felett D típusú: emlékeztető tábla, mindenkinek kötelező!
Kommunikációs csomagok ÚSZT: ÚMFT:
Jó példák – rossz példák 1. Tábla Megfelelő:
Jó példák – rossz példák 1. Tábla Hibás:
Jó példák – rossz példák 2. Meghívó Megfelelő:
Jó példák – rossz példák 2. Meghívó Hibás:
Jó példák – rossz példák 3. Kiadványok Megfelelő
Jó példák – rossz példák 3. Kiadványok Hibás:
Jó példák – rossz példák 3. Kiadványok
Gyakran előforduló hibák nem értesítik a közreműködő szervezetet a projekt eseményeiről – időben - fizetett megjelenéseken, projekttel kapcsolatos PR cikkeken nem szerepelnek a szükséges arculati elemek ESZA és ERFA alapok összekeverése már legyártják a táblákat, kiadványt, meghívót stb., de nem küldik meg előzetesen az ESZA-nak, és esetleg hiba van benne ESZA logójának és elérhetőségeinek szerepeltetése az anyagokon nem készülnek fényképek a fontosabb eseményekről többet vagy kevesebbet valósítanak meg a kommunikációs tervből, mint azt előzetesen tervezték (KSZ jóváhagyása nélkül) az emlékeztető táblán a projekt ... valósult meg, múlt időben legyen
Elérhetőségeink ESZA Ügyfélszolgálat: Központi telefonszám: 06-1/273–4250 eutamogatas@esza.hu Kommunikációs-arculati kérdésekben: kommunikacio@esza.hu
kommunikációs munkatárs Köszönöm a figyelmet! Pallai Rita kommunikációs munkatárs