"Legyen az esély egyenlő ..."

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában
Elfogadlak Alapítvány
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben. Bikali sporttábor 2012 BIKAL Puchner kastély és élménybirtok.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! !
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Ifjúsági és szabadidős programok
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
DARUS a gyermekekért.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
DARUS a gyermekekért.
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

"Legyen az esély egyenlő ..." a Mindszentgodisai Általános Iskolában 2011. január-2012. november

„Legyen az esély egyenlő…” a Mindszentgodisai Általános Iskolában 2011.jan. -2012.nov Pedagógus módszertani munkát érintő programok Esélynövelő programok, szolgáltatások a gyerekek, tanulók részére Szakmai műhely Szakmaközi műhely „Jó gyakorlatok” Gyerekesély stáb, fenntartó, óvoda-iskola, szociális-egészségügy, HÁSZOK Szakmai utak - intézménylátogatások 2011. november: Teklafalu, Marcali, Lengyeltóti 2012. április: Decs JAM program Továbbképzés pedagógusoknak Nyári táborok Erdei táborok Sporttáborok iskolások óvodások Sportversenyek Vásárosdombón Humán erőforrás -szakemberek Gyógypedagógus: Vészi Krisztina Pszichológus: Rottné Szőke Zsuzsanna Mentor tanár: Papp Tímea

pedagógiai programunk és a „gyerekesély” pályázat között Kapcsolódási pontok pedagógiai programunk és a „gyerekesély” pályázat között Környezeti nevelési program Integrációs és képesség-kibontakoztató pedagógiai rendszer SNI tanulók integrált nevelése Egészségnevelési program (mindennapos testnevelés) Továbbtanulás és pályaorientációs nevelés Nyári erdei iskolai táborok Szakmaközi és szakmai műhelyfoglalkozások („Jó gyakorlatok”), tanulmányutak, intézménylátogatások Gyógypedagógus, iskolapszichológus Sportversenyek és sporttáborok + pszichológus Mentor tanár, pályaorientációs kirándulás, JAM

Kapcsolódási pontok IPR Szakmaközi műhely IKCS tevékenysége Módszertani fejlesztő csoport Óvoda-iskola átmenetet támogató csoport Középiskola átmenetet támogató csoport Útravaló Ösztöndíjprogram Szakmaközi műhely „Jó gyakorlatok” szakmai műhely Szakmai tanulmányutak, intézménylátogatások Óvodai „gyerekesély” programok Pályaorientációs programok JAM – pedagógus továbbképzések Gyógypedagógus, mentor tanár, pszichológus

„Esélynövelő” programok, szolgáltatások a gyerekek részére Mindennapi pedagógiai munkánkat segítő szakemberek: Papp Tímea mentortanár Rottné Szőke Zsuzsanna pszichológus Vészi Krisztina gyógypedagógus

Gyógypedagógus 2011. január óta végzi a fejlesztő munkát óvodában és az általános iskolában

Fejlesztőmunka a Mindszentgodisai Óvodában 4 fő HH, 23 fő 3H, az első félévben: az iskolára felkészítés (iskolaérettség - készségek, képességeket fejlesztése) idei tanévtől: a prevencióra helyezik a hangsúlyt - középsős és a kiscsoportosok Pszichológussal egy napon az oviban: közösen esettanulmányok,komplex képet a gyermekről

Iskolai fejlesztő munka iskola:11fő HH, 33 fő 3H) óvodások „utánkövetése” elsősorban alsó tagozaton fejleszt tanulási képességeket tanítókkal esetmegbeszélés a jó ütemű fejlődést segítik: iskolai fejlesztő játékok 2. osztályos tanulók közül öt gyermeknek további megsegítés: matematikai, írás és olvasás képességek fejlesztését végzi (meixner ill. diszkalkuliás módszer) Nyáron fejlesztő ill. pótvizsgára felkészítő foglalkozások

Mentor (patrónus) tanár 2011. február 1-től végzi munkáját az osztályfőnökkel és a szaktanárokkal együttműködve délutáni foglalkozások - egyéni fejlesztés - kiscsoportos foglalkozás - korrepetálás, csoportos és egyéni - beszélgetés - kézműves foglalkozások - pályaválasztással kapcsolatos beszélgetések, foglalkozások

iskolai rendezvények, PÁV kirándulás, vásárlások vásárosdombói sportrendezvények (kísérés, adminisztráció) családlátogatás erdei táborok az ünnepekre való felkészülés nyári fejlesztés, korrepetálás

Óvoda és iskolapszichológus Első osztályosoknál: képességvizsgálatok (Bender B Neuropszichológiai teszttel) személyiségállapot, lehetséges problémák feltérképezése egyénenként konzultáció a pedagógusokkal Minden osztályfokon: lelki tünetek (problémák) esetén: konzultációk szülőkkel pedagógusokkal gyermekvédelemmel fejlesztőpedagógussal személyiségvizsgálatok pszichológiai foglalkozások

Nyári sporttáborok – sportversenyek Vásárosdombón atlétika kispályás labdarúgás kézilabda Nyári sporttábor: Különböző sportágak mozgásanyagának elsajátítása, begyakorlása fürdés és úszásoktatás Gunaras Fürdőben

Nyári erdei tábor Sikondán és Annafürdőn 2011. nyarán iskolás táborok (4-5. és a 6-8.osztályosoknak) 7 napos táborok Sikondán 2012. június végén ovis táborok a kistérség nagycsoportosainak Lengyel-Annafürdőn 3 x 2 napos táborok

JAM program és pályaorientáció

www.mindszentgodisaiskola.hu