A TAMOP projektek az világhálón
Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom frissítési gyakoriság Javaslatok
A Kommunikációs terv „A Kedvezményezett mutassa be a nyilvánossággal kapcsolatos stratégiáját, az azzal kapcsolatos programjait; a nyilvánossággal kapcsolatos marketing kommunikációs eszközöket, amelyekkel el kívánja nyerni a szűkebb és tágabb környezet rokonszenvét, s amelyekkel biztosítani kívánja a projekt elfogadottságát.”
A Kommunikációs terv tartalma A projekt hosszú és rövid távú céljait Azokat a szűkebb és tágabb környezetben lévő szereplőket akiket szeretne a projekt támogatóiként megnyerni A projekt üzeneteit, amelyeket el kíván juttatni Milyen marketingkommunikációs eszközöket Milyen hordozókon juttatja el a szervezet az üzenetét, Milyen arculati elemeket használ? Milyen hatással és milyen eredményekkel számol a szervezet? A kommunikációs és PR tevékenység erőforrási Időbeni ütemezését A felelősök meghatározását Visszacsatolást, értékelést
Még néhány szó az arculatról Logó szinten minimum érdemes gondolkodni pl.
Arculati kézikönyv Túlzásnak tűnik A pontos leírás segít a kommunikációban résztvevőnek, közreműködőknek. Elkerülhető a vizuális összevisszaság a különböző kommunikációs és marketing eszközök között Könnyebben azonosíthatóvá teszi a projektet Egy példa
A net-en való megjelenés kötelező A nyilvánosság kötelező eleme a neten történő megjelenés A 3.2.3/1-es körnél help-desk is kötelező, ezt informatika nélkül nem oldható meg
Alapvető megállapítások Nincs projekt honlap a programok jó felénél Ahol az intézményi alap honlap nem jól megszerkesztett és ritkán frissített, ott a meglévő program honlap is az
A domain használatról Önálló domain alatt, ez viszonylag ritka Aldomani használatával Az intézményi domai alatt, egy menüpont
Arculat a honlapokon A kötelező elemek többnyire fent vannak Az intézményi honlappal egyező arculatok y&layout=blog&id=65&Itemid=146 y&layout=blog&id=65&Itemid=146 A programnak önálló arculata van
A tartalom – rossz gyakorlat A programról semmi (feltöltés alatt, a címen kívül semmi) A kedvencem: A program rövid leírása
Tartalom – jó gyakorlat Program elírás, események, tanfolyamok, fényképek, sajtó nyilvánosság, dokumnetum viszonylag kevés Interaktív felület (pl. online jelentkezés, hírlevél) Videó szinte sehol ajtotajekoztatot-tartottak-a-a-muvelodes-haza- es-konyvtara-nyertes-palyazatairol/ ajtotajekoztatot-tartottak-a-a-muvelodes-haza- es-konyvtara-nyertes-palyazatairol/
Javaslatok Domain: legalább aldomain használata Ha az intézményi arculatot használjuk is jól elkülöníthető legyen az alap honlaptól FRISSÍTÉS!!!!!! rendszeresen. Két irány: tájékoztató honlap vagy online a programban részvevők számára (együtt is meg lehet valósítani)