Pedagógiai antropológia. Baldassare Estense: Umberto de Sacrati családja (15. sz.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Advertisements

Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
2013/ félév. Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Jelenlét igazolásához diákigazolvány kellhet! Jelenlét igazolásához.
Programozási alapismeretek
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Orvosi antropológia program
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
A romantika irodalmából
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A Magyar Tudományos Akadémia Veszprémi Területi Bizottságának Nyelv- és Irodalomtudományi Szakbizottsága és a Pécsi Területi Bizottság Nyelv- és Irodalomtudományi.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
A szövegértés tanítása II.
Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Bevezetés a pszichológiába
A SZAKDOLGOZAT.
Biológia 1. Óraszám: 2 elmélet, 1 gyakorlat (forráselemzés) 1. A kurzus célkitűzése: A hallgatók megismertetése az élettudományi (biológiai, ökológiai,
Bevezetés a neveléstudományba Bevezetés a művészetpedagógiába 1. előadás.
Pedagógiai antropológia és etika
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Nevelés- és/vagy művelődéstörténet a tanárképzésben Géczi János Pécsi Tudományegyetem BTK, Neveléstudományi Intézet, Nevelés- és Művelődéstörténet Tanszék.
Biológiai embertan Előadás és szeminárium 1. Bevezetés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
Környezettan BSc Diploma előtt
Optika és Relativitáselmélet II. BsC fizikus hallgatóknak
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Számítógéphálózatok Távadatfeldolgozás 2000/2001. Tanév, II. félév Dr. Vadász Dénes.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás I. Követelmények.
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA BEVEZETÉS BEMUTATKOZÁS OKTATÁSI TERV.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGB_ak012.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
EVA 1 – 5. kurzus Kanyó Kristóf.
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
A mesterséges intelligencia alapjai
Elektronikus szótárhasználat
SZÁMVITEL.
Tájékoztató NGM_AK004.
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Az emberi arcok Óramegbeszélés
Előadás másolata:

Pedagógiai antropológia

Baldassare Estense: Umberto de Sacrati családja (15. sz.)

Tantárgyfelelős neve:Géczi János Tantárgyfelelős beosztása:Tanszékvezető, habil. docens Fogadóóra. Csütörtök: (Antropológia és Etika Tanszék) Óraigény:1 Számonkérés módja:kollokvium Kreditértéke:1 Oktatási cél:A tanárszakos hallgatók megismertetése az európai nevelési hagyományok világképi meghatározottságaival, a neveléstudomány történeti alakzatai mögött meghúzódó filozófiai elképzelésekkel

Ismeretkörök (heti bontásban): Világkép – emberkép - gyermekkép – műveltségkép – intézményes oktatás A világképek történeti formái (antikvitástól a felvilágosodásig) és azok pedagógiai utasításai A torlódó világképek ( század) pedagogikuma(i) Szinkrón és diakrón vizsgálatok eredményei Reformpedagógiák filozófiai meghatározottságai Alternatív pedagógiák filozófiai meghatározottságai Nép/tömegoktatás A nevelés filozófiai megközelítései. Antropológiai következmények. (behaviorista, interakcionista, analitikus) A nevelés filozófiai megközelítései Antropológiai következmények. (kognitiv pszichológiai, pragmatista, marxista) A nevelés filozófiai megközelítései Antropológiai következmények. (egzisztencialista, strukturalista, posztmodern) Forráselemzés Összefoglalás I. Összefoglalás II.

Vizsgaalkalmassági feltételek 1.Óralátogatás 2.Kettő zárthelyi dolgozat 3.Esszé (szabadon válaszott neveléstudományi forrás világképének bemutatása n terjedelmű esszé) 4.Az előadásokon megadott források földolgozása

Esszé Az emberkép alakulata(i) egy irodalmi alkotásban Forráselmezés Leadási határidő: (a félév aláírása előtt 2 héttel) Szövegszerkesztővel készítve, nyomtatva, továbbá lemezen (a lemezt visszakapja) illetve en elküldve Terjedelem: n + adatolás

a/ a forrás locusainak kilistázássa, szakszerű hivatkozásokkal (szerző, kiadás éve, oldalszám, fordító) (párhuzamosan magyar és idegen nyelvű) pl. gyermek = rózsabokor (fehér, piros) „ Eine arme Witwe, die lebte einsam in einem Hüttchen, und vor dem Hüttchen war ein Garten, darin standen zwei Rosenbäumchen, davon trug das eine weiße, das andere rote Rosen; und sie hatte zwei Kinder, die glichen den beiden Rosenbäumchen, und das eine hieß Schneeweißchen, das andere Rosenrot.”[1][1] „Volt egy szegény özvegy, aki magányosan élt egy házikóban, és a házikó előtt volt egy kert, nőtt abban két rózsabokor, egyikük fehéret virágzott; másikuk pirosat virágzott; s volt az asszonynak két leánykája, hasonlatosak a két rózsabokorhoz: egyikőjük neve Hófehérke, másikuké Rózsapiros.”[2][2] b/ szöveges elemzés (max n) c/ irodalom (szerző, kiadás éve, cím, kiadó, kiadási hely)

A munka lépései 1/ egy századi irodalmár egy munkájának kiválasztása (mellékelt lista alapjá) 2/ a mű magyar nyelvű feltárása (locus-gyűjtés) Az emberre vonatkozó alakzatok (jelképek, retorikai fordulatok stb.) kigyűjtése Az ember élethelyzeteinek kigyűjtése, annak jellemzőivel (gyerek szempontjai, apa ill. anya szempontjai, egyéb emberek szempontjai) emberrel kapcsolatos nézetek listázása Az ember élettereinek listázása (mikro- és makrokörnyezet) Az ember szokásai Az emberhez való viszony 3/ a műben megtalált locusok eredeti nyelvű megfelelőinek kigyűjtése, a fordítás ellenőrzése 4/ a szövegből kiemelt adatok értelmezése, csoportosítása, csoportosítás bemutatása 5/ az adatok leírása, elemzése 6/ következtetések levonása 7/ forráslista és bibliográfia ellenőrzése [1] Grimm, Brüder (1966) 602. [1] [2] Grimm, T. és W. (1989) 538. ford. Adamik L[2] Irodalom: Grimm, Brüder (1966) Kinder- aund Hausmärchen. Aufbau-Verlag, Berlin – Weimar. Grimm, T. – Grimm, W. (1989) Gyermek- és családi mesék. Magvető. Bp.

Félév zárása 2 zh.-jegy s az esszé alapján jegyajánlat - aki nem fogadja el, kollokválhat

Kinek alkalmas heti 2 órás előadás? -Októberben nem lesznek megtartva az órák