„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Fehér Rózsa Zborovján Ferencné
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Fontosabb fogalmak Képesség :
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Informatikai Szakképzési Portál
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest április 21.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Tóth Zoltánné szakmai igazgatóhelyettes április 27.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
OKJ módosításból adódó feladatok,
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szakképzés helyzete Magyarországon
Modláné Görgényi Ildikó
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Modláné Görgényi Ildikó
Szakképzés a gazdaság szolgálatában TÁMOP lehetőségek
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzésfejlesztéshez szükséges támogató környezet kialakítása Kiskőrös február 10.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Szakiskolai fejlesztési program
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A „Képzés minőségének és tartalmának
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés alprojektvezető Budapest, 2009. október 2.

ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 1. Pályakövetés rendszere 2. Minőségbiztosítás 3. Vizsgarendszer fejlesztése 4. Tananyagfejlesztés 5. Mérés-értékelés 6. Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai gyakorlati ismereteinek fejlesztése 7. Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése 8. Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 9. Képzési kereslet növelése

és néhány saját modulra Tartalomfejlesztési feladatok AP3, AP4, AP5 Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképezés a vizsgafolyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Tartalomelem struktúra meghatározása Bemeneti kompetenciák Feladatkészítés Tananyagfejlesztés: tartalomelemek készítése Tananyagfejlesztés OKJ szerinti iskolarendszerű, központi programmal rendelkező, alap, páros-többes és néhány saját modulra történik

A tartalomfejlesztés koncepciója „A kompetenciaelvű szakképzési tanulásmodell” Kompetenciaelvű, mert: a tanítási-tanulási folyamat a cselekvésre, a szakmai tevékenységekre, a problémákra, a feladatokra fűződik fel (nem az ismeretekre). Szakképzési, tehát: a tartalmakat a munkatevékenységek határozzák meg (nem a tudományterületek tartalma). Tanulásmodell, azaz: a fejlesztés és a tervezés a tanuló személy tevékenységeire, cselekvéseire irányul (nem a tanár cselekvéseire).

A tananyag evolúciója Feladatprofilok (SZVK)  Feladatrészletek     Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK)

A tananyag evolúciója Feladatprofilok  Feladatrészletek (SZVK)     Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK)  tartalomelem struktúra kialakítása (központi program)

A tananyag evolúciója Feladatprofilok  Feladatrészletek  Feladattal irányított a tananyag (esetfelvetés)   Szakmai szakmai készségek, ismeret- MóTáSze kompetenciák modul struktúra kialakítása alkalmazások metszékei (központi program) metszékei   Szakmai Tanulásirányító tanulási tevékenységformák Információtartalom képzési helyszín (központi program)

A Szakmai Tankönyvi tartalomelem szerkezete Esetfelvetés – munkahelyzet – problémafelvetés  Információtartalom Tanulásirányító Önellenőrző feladatok Megoldások Felhasznált és ajánlott irodalom

1. Egészségügy szakmacsoportban fejlesztett modulok 2321-06 Interakció az egészségügyi ellátásban 2323-06 Egészségnevelés, egészségfejlesztés ápolóknak 2326-06 Asepsis – antisepsis, munkavédelem, környezetvédelem 2327-06 Első ellátás- elsősegélynyújtás 2328-06 Egészségmegőrzés - egészségfejlesztés-egészségnevelés asszisztenseknek 2337-06 Rehabilitációs tevékenység terápia 2368-06 Gondoskodás-egészségmegőrzés 2400-06 Gyógyszertári asszisztens labor- és gyógyszerkészítési feladatai

2. Szociális szolgáltatások szakmacsoportban fejlesztett modulok 1356-06 A szociális segítés alapfeladatai 1851-06 Gondozási-ápolási alapfeladatok 1853-06 Személyes gondoskodási feladatok az alap- és szakosított ellátások területén 1868-06 Gyermekellátási alapfeladatok

3. Oktatás szakmacsoportban fejlesztett modulok 0081-06 Tanfolyamszervezés és –vezetés 1283-06 Általános pedagógiai asszisztensi feladatok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. www. tamop. nive. hu velenczei Köszönöm megtisztelő figyelmüket! www.tamop.nive.hu velenczei.zsuzsa@nive.hu