Regionális Operatív Programok KMOP-2007-4.6.1 - közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

TÁMOP /1, TÁMOP /2 Nyomonkövetés.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Támogatási szerződéstől…
A projektmegvalósítás egyes kérdéseiről
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
9400 Sopron, Csatkai E. u. 6. Tel.: 99/ Szombathely, Kőszegi u. 23. Tel.: 94/ ProjektmegvalósításNYDOP Kovács Zsolt Nyugat-dunántúli.
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
TÁMOP Pénzügyi elszámolás
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Fejlesztési Igazgatóság
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások, valamint a közrendvédelmi bírságból befolyt összegek fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Számlaösszesítők használata
III. Tengely – I. forduló Térségünk nyertesei számára szervezett szeminárium Március 10. Páliné Keller Csilla.
Tájékoztató fórum Március 30. Őriszentpéter.
Tájékoztató fórum Március 30. Őriszentpéter.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
FINANSZÍROZÁS - TÁMOP I. RÉSZ FINANSZÍROZÁS - TÁMOP POLGÁR ÉVA ESZA Kht.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt zárás.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás ALapok
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A program pénzügyi feltételei, elszámolások.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
A pénzügyi tervezés és elszámolhatóság kérdései TÁMOP /1 (KMR) és TÁMOP /2 (KONV) A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének.
Pénzügyi Elszámolások, Helyszíni Ellenőrzések (ÚSZT) Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
Tájékoztató Fórum Kifizetési kérelem
Előadás másolata:

Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás

2 Tartalom I.Jogszabályi és eljárásrendi háttér II.Finanszírozási formák III.Kifizetések típusai IV.Elszámolható költségek V.Kifizetési igényhez benyújtandó dokumentumok

3 I. Jogszabályi és eljárásrendi háttér 1080/2006/EK rendelet 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 217/1998. Korm. rendelet 281/2006. Korm. rendelet Egységes Működési Kézikönyv ( elérhetősége: imk.nfu.hu)

4 II. Finanszírozási formák Szállítói finanszírozás Ebben a finanszírozási formában a számla támogatásra eső része közvetlenül a szállítónak kerül kifizetésre az önerő és a teljesítésigazolás kiállítása után, a benyújtást követő 30 napon belül (amennyiben nincs szükség hiánypótlásra) Utólagos finanszírozás A projekt során felmerülő költségek utólagos támogatási formája, ahol minden számla kiegyenlítését szükséges igazolni. Ebben az esetben a kifizetési kérelem benyújtását követő 60 napon belül kerül a támogatás folyósításra kedvezményezett részére (amennyiben nincs szükség hiánypótlásra) Vegyes finanszírozás (utó- és szállítói finanszírozás) Opcionális finanszírozási forma. Sajátossága, hogy nagy összegű szállítói kifizetések mellett utólagos kifizetéseket is enged.

5 III. Kifizetések típusai Előleg Időközi Záró nyilatkozat alapján ténylegesen felmerült és bizonylattal igazolt költségek alapján A projekt megvalósítását követően igényelhető, ténylegesen felmerült és bizonylattal igazolt költségek alapján

6 III. Kifizetések típusai Előleg igénylés feltételei: A támogatási szerződés aláírását követő 3 hónapon belül a Kedvezményezett benyújtja az előlegigénylési dokumentációt a VÁTI Budapesti Területi Iroda részére, Nem került még időközi kifizetési igény benyújtásra, Az előlegigénylési dokumentáció tartalmi és formai szempontból is megfelelő, A Kedvezményezett utófinanszírozási formát választott a projekt lebonyolításához. A kedvezményezett köteles visszafizetni az előleget, amennyiben nem nyújt be időközi igénylést az előleg fizetésétől számított hat hónapon belül. Az előleg teljes összegével legkésőbb a záró kifizetési igénylésben kell elszámolni. Az előleg az igény benyújtását követő 30 naptári napon belül kerül utalásra.

7 III. Kifizetések típusai Időközi igénylés feltételei: Az igénylés összege eléri a megítélt, teljes támogatási összeg 10%-át; A támogatási szerződés aláírását követő 12 hónapon belül a kedvezményezett időközi kifizetési igény benyújtásával a megítélt támogatás legalább 10%-ának felhasználását igazolja. Az előleg és az időközi kifizetések együttes összege nem haladhatja meg a megítélt támogatás 80%-át. Az igénylés alapjául benyújtott dokumentumok ellenőrzését követően egy alkalommal - 30 napos határidőn belül - van mód hiánypótlást teljesíteni.

8 III. Kifizetések típusai A záró kifizetés igénylés feltételei: A projekt megvalósítása befejeződött, Az igényléshez mellékelni kell a projekt megvalósításának előrehaladásáról szóló zárójelentést (ZPEJ), A kiutalt előleg teljes összegével legkésőbb a záró kifizetési igénylésben kell elszámolni. A kedvezményezett a támogatási szerződésben meghatározott határidőig köteles benyújtani a záróegyenleg kifizetési igényét.

9 IV. Elszámolható költségek Elszámolhatóság feltételei: Ténylegesen felmerült költségek, Közvetlenül kapcsolódnak a projekthez, A piaci árat nem haladják meg, Hozzáadott értéket képviselnek, Az elszámolási időszakban merül fel, A pályázati útmutatóban szerepel az elszámolható költségek között.

10 Előkészítés költségei december 20 után és a támogatási szerződésben rögzített tényleges projekt kezdet előtt felmerült - a projekt előkészítéséhez szükséges - költségek számolhatóak el, Az előkészítés teljes elszámolható költsége nem haladhatja meg a projekt összköltségének a 5%-át; IV. Elszámolható költségek A pályázat kidolgozásához igénybe vett szakértői szolgáltatás (pályázatírás) a menedzsment költségek között számolható el, és a menedzsment korlát számításnál kell figyelembe venni.

11 IV. Elszámolható költségek Projektmenedzsment költségek Elszámolása történhet: –Bérköltség munkaidő alapú arányosításával, –Átalány alapú, –Igénybe vett szolgáltatás alapján. A projekt menedzsment teljes elszámolható költsége nem haladhatja meg a projekt összköltségének a 4%-át, illetve a 10 millió forintot.

12 Építési költségek Az új építés, az építmény rendeltetésszerű hasznosítását lehetővé tevő átalakítás, bontás, felújítás, bővítés; 250 millió forintot meghaladó támogatással megvalósuló építési beruházás esetén kötelező FIDIC vagy ezzel egyenértékű minősítésű független mérnöki nyilatkozatot csatolni a kifizetési igényhez; IV. Elszámolható költségek

13 Eszközbeszerzések költségei Új, kereskedelmi forgalomban, vagy gyártótól beszerezhető, első üzembe helyezésű gépek, technológiai berendezések, eszközök, anyagok beszerzése és beépítése támogatható; Használt eszköz kivételes esetben beszerezhető, ennek feltételei: –Az eszközt a megelőző 7 évben nem EU vagy hazai támogatásból szerezték be, vagy állítottak elő, –Az eszköz eladója köteles az eszköz eredetét igazolni, –Az eszköz beszerzési ára nem haladhatja meg a piaci árat. IV. Elszámolható költségek

14 Szolgáltatások igénybevételének költségei Külső, harmadik féltől megrendelt szolgáltatások költsége számolható el; Az igénybevett szolgáltatások elszámolható költsége nem haladhatja meg a projekt összköltségének a 30%-át. IV. Elszámolható költségek

15 Különösen el nem számolható költségek az útmutatóban felsoroltakon felül: IV. Elszámolható költségek Hitel kamat; Levonható adók; Bírságok, kötbérek, perköltségek; Jutalék, osztalék, profit kifizetése; Atomerőművek leállítása.

16 V. Benyújtandó dokumentumok Kifizetési kérelemhez benyújtandó dokumentumokkal szembeni követelmények: Minden költséget számlával vagy a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylattal kell igazolni, ezeken kötelező feltüntetni a projekt regisztrációs számát és, hogy a számla „támogatás elszámolásra benyújtásra került”. A kifizetési igényhez a kedvezményezettnek csatolnia kell az eredeti számlák általa hitelesített másolatát, az NFÜ által meghatározott formátumú összesítőjét, és a számlák kifizetését igazoló dokumentumok általa hitelesített másolatát (pl. átutalást igazoló bankkivonat), valamint a teljesítést igazoló dokumentumokat. A költség kategóriánkénti kötelezően benyújtandó dokumentumok listája letölthető az NFÜ honlapjáról

17 A pénzügyi megvalósításhoz kapcsolódó mintadokumentumok és kitöltési útmutatók az NFÜ honlapjáról letölthetőek! si_es_nyomonkovetesi_rendszereben V. Benyújtandó dokumentumok Egyszerűsítések a benyújtandó dokumentumok terén 100 ezer forint alatti támogatású számlák esetén, a számlák és a kifizetések bizonylatok benyújtása kiváltható egy NFÜ által meghatározott formátumú összesítő használatával. Átalány alapú költség elszámolás; Online számlakitöltő.

Köszönöm a figyelmet! Kérdések! További kérdések esetén: Tilinger Balázs