DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése 2001. május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Projekt általános bemutatása
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Közkönyvtárak és oktatás Dippold Péter Közgyűjtemények és oktatás. Budapest, május 13.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Network for Exclusion and Employment knowledge Transnational Transfer Összefogás a kirekesztett emberekért és a tudásukért. Nemzetközi tapasztalatcsere.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Beszámolás a Mobility Tool+ felületen – tartalmi tudnivalók
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Partnerség és együttműködés
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány

A disszemináció szerepe A fejlesztés mint befektetés Disszemináció – hatékonyság és megtérülés Növekvő jelentőség – tudásalapú társadalom A disszemináció elvárás és lehetőség

A disszemináció új értelmezése Interaktivitás, kölcsönös tanulás Folyamat jelleg A projekt szerves része További fejlesztések

Disszemináció a projektszakaszokban Végfel- használók bevonása A mód- szerek terjesz- tése Jó meg- oldások terjesz- tése Köl- csönös tanulás Háló- zatok Hasznosu- lás Igény- felmérés Terve- zés Fejlesztő munka Tesz- telés Kidol- gozás Terjesz- tés, értéke- sítés

Disszemináció a projektszakaszokban II. Disszeminációs terv készítése Elkötelezettség és együttműködés Rugalmasság Minőség és disszemináció Disszemináció a projekt lezárulása után

A disszemináció szintjei Saját intézményen belül A partnerszervezetek között A régióban Az oktatási és képzési szektorban Más szektorokban Nemzeti szinten Nemzetközi szinten

A disszemináció tervezése Miért? Kinek? Mit? Hogyan? Mikor? Ki? Mennyiért?

A partnerek szerepe 1.A partnerség összetétele – a disszemináció kulcsa 2.A feladatok és a felelősség megosztása 3.Megállapodás a részletekről (tennnivalók, felelősök, határidők) 4.Kölcsönös előnyök mentén 5.Az intézmények életébe beépülve

Disszeminációs anyagok Brosúrák Sajtóközlemények Újságcikkek Szemléletető anyagok Poszterek Honlapok

A disszemináció csatornái Írott sajtó Rádió és televízió Célzott információ Elektronikus információ Hálózatok Rendezvények Személyes kapcsolatok

A disszemináció járulékos előnyei Átfogó kép alkotása a projektről Az érintettek bevonása Tapasztalatcsere Ötletek új projektekhez Megtanulni közösen tanulni Bővülő egyéni kompetenciák Versenyképesebb intézmény

További információ Methods and Tools for Effective Dissemination – A Guide to the Dissemination of the Results of International Educational Projects, 1999 Finnish Leonardo Centre, IACEE Dissemination and Commercialisation of Training Products (Guidelines for Promoters of Training Projects), 1997 European Commission