Másokra való figyelés Konzultáció a segítésben WJLF SZM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
A kölcsönös befolyásolás
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Érintés.
Gyermeked kérései
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (3.)
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
Szeretteim! Nemsokára elérkezik a születésnapom. Nagyon sok ember vásárol ilyenkor és készülnek már külön erre az alkalomra szóló rádió- és TV-műsorok,
Japán és amerikai üzleti partnerrel
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Az állásinterjú legfontosabb „aranyszabályai”
Kommunikációs stratégiák
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Tedd fel a kérdést magadnak: Miután elolvastad a levelet!!!
Tedd fel a kérdést magadnak, miután elolvastad a levelet!!! “Elfussak ?"
ÉLET Click to advance slides.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Gyerekek a szerelemről, családról
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet! Lehet, hogy fontos!
A bőr színe…..
Tibeti személyiségteszt
A gondozás,nevelés egysége
A kulturális intelligencia
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A GYÖNYÖRŰ NŐ Életfilozófia.
Egyedül olvasd el... különösen az utolsó részt
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Tedd fel a kérdést magadnak: “Elfussak ?" Miután elolvastad a levelet!!!
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Különbözőek vagyunk!.
A haldokló beteg ápolása
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Az érzelmeink késleltetése,
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Egyik évben legjobb barátok lehettek,
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Tedd fel a kérdést magadnak: “Elfussak ?" Miután elolvastad ezeket a gondolatokat!
Hozzátartozói csoport
Önmenedzselés a mindennapokban
All we love, we left behind
Mi történt veletek? Egy csaj története. Végre 2 hét után kiengedtek a kórházból de…
A pontos idő: 18:58.
„Reflektorfényben Te állsz”
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
13 tanács egy életre ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
Az alapvető kommunikáció
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Miért viselkedjünk jól a Földön? Mert így jegyet válthatunk a Paradicsomba. Különben a Pokol vár!!! De a mindennapi életben a Paradicsom és a Pokol ugyan.
Tedd fel a kérdést magadnak: Elfussak ? Miután elolvastad a levelet!!!
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Csitáry-Hock Tamás*************Szeretettel Aliz
A Legjobb Barát Hozzáállás
Személyközpontú gondozás
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Az érzelmi zsarolás.
Módszertani alapismeretek
A család ahonnan jövök.
A lelkigondozott védekezései
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Másokra való figyelés Konzultáció a segítésben WJLF SZM

Ha én kliens volnék… Hasonlóságok, különbségek a tanulótárssal Értéklista a segítségnyújtásban Hasonlóságok, különbségek a tanulótárssal Hogyan éreznéd magad a társad klienseként? Remények, félelmek… Összevetés pl. GUY

Házi feladat A kapcsolat kiépítése és fenntartása A hétköznapi kapcsolataid alapján melyek e téren az erősségeid és a gyengeségeid? Milyen hatékonyan alakítasz ki másokkal tartós munkatársi kapcsolatot? A kapcsolat kialakítása és fenntartása tekintetében mi megy a legjobban? Milyen hibákat követsz el? Mit teszel annak érdekében, hogy kijavítsd ezen hibákat? Miben kellene fejlődnöd ahhoz, hogy képes legyél jobb viszonyokat kialakítani, fenntartani?

KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉGEK - FIGYELEMSZENTELÉS (látható ráhangolódás) Hallani+érteni Funkció: A partner fontosságát kommunikáljuk Belső beszéd kimondatása Minta Fizikai komponensek: Szemkontaktus Testtartás A konzultációs helyzet egészére való figyelem Fontos a nonverbális kommunkiáció helyes lefordítása! (pl: ruhaigazítás: idegesség? Felcsúszott? Fázik?) Test, mozgás, hang, ruházat…figyeljük!

Konzultációs szoba

Házi feladat 2. Figyelemszentelés a mindennapokban Mennyire vagy képes odafigyelni hatékonyan beszélgetőtársaidra?1-7-ig terjedő skálán ítéld meg! _______ Egy héten keresztül figyeld meg saját figyelő magatartásod (otthon, iskolában, barátokkal, munkahelyen…) Mennyire sikeres/sikertelen a másikra való ráhangolódásod? Mi megy jól neked ilyen helyzetben? Pontozd egy hét után újra magad a 7-es skálán! _______ Összegezd pár mondatban reflexióidat!

A lényegi üzenetre figyelés A viselkedés, érzések és érzelmek megfigyelése Példák alapján azonosítsuk a kliens Kulcsélményeit (tapasztalata szerint mi történt vele) Kulcsviselkedéseit (mit tett/nem tett) Kulcsérzelmeit, érzéseit A lényegi üzenetet Példa: „Egy 27 éves ffi az anyjánál előző nap tett látogatásáról mesél a lelkészének: Nem tudom, mi ütött belém! Az anyám szokás szerint zsörtölődött amiatt, hogy nem látogatom meg gyakrabban. Ahogy egyre jobban belemelegedett, egyre dühösebb lettem. (a ffi a padlót nézi) Végül elkezdtem vele kiabálni. Azt mondtam neki, hogy szálljon le rólam. (tenyerébe temeti arcát). Nem tudom elhinni, mit tettem! Szajhának neveztem! Legalább tízszer egymás után, aztán rávágtam az ajtót, és otthagytam.” Kulcsélmény: az anya zsörtölődése Kulcsviselkedés: dühös lett az anyjára, kiabált vele, rávágta az ajtót Keletkezett érzések: zavarodott, bűntudat, szégyen, feldúltság, csalódott magában

Empátiás kiemelés Képlet segítségével „ úgy érzi”… (a megfelelő érzés megnevezése), „mert”… (a kulcsélmény, viselkedés megnevezése, ami előidézte az érzést) Pl.: nő önsegítő csoportban: „Egyszer csak elkezdett sértegetni, mindennek elmondott, a hibáimat sorolta. Ezért csatlakoztam a csoporthoz, csak eddig nem tudtam rávenni magam, hogy beszéljek róla. Néhány alkalommal megpróbáltam kiállni magamért, de ilyenkor, bár ütni nem ütött meg, de ha lehet, még durvább lett. Csak nyelek és nyelek, úgy viselem a szidalmakat, mint egy kutya. Talán ilyen módon akar megszabadulni tőlem? Mért nem küld csak egyszerűen el, mért nem mondja meg?” Kulcsélmény: a társ egyre kiterjedő bántalmazásának elviselése Legfontosabb magatartásformák: megpróbál kiállni magáért, aztán tétlenné válik, próbálja kitalálni, így akar-e megszabadulni tőle a párja Érzések: kétségbeesés, zavarodottság, düh Empátiás kiemelés: Mérges vagy, és meg vagy zavarodva, mivel ezek a rossz élmények teljesen váratlanul bukkantak fel. Próbálsz rájönni, hogy vajon ilyen különös módon akar-e szakítani veled a párod.

Empátia gyakorlása Ha az empátia a mindennapi életben is a kommunikációs stílusod részévé válik, egyre természetesebben tudod használni segítőként. Ha csak néha, segítői szituban használod, félő, hogy mesterkéltnek tűnik, természetellenesnek. HÁT GYAKOROLJUK! Figyeld meg: a mindennapi beszélgetésekben milyen gyakran adnak a felek empátiás visszajelzést? (szokatlan) Saját empátiás megnyilvánulások megfigyelése (mennyire a mindennapi kommunikációs stílusod része?) Saját empátiás válaszok tudatos növelése (minél természetesebben, de fokozatosan, ne dömpingszerűen!) Hogyan reagálnak beszélgetőtársaid megnyilvánulásaidra? Milyen hatással van ez rád?