Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Médiapedagógia.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A pedagógus, aki az IPR mögött van
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
A kompetencia alapú oktatásról
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Tanulásszervezési módszerek
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
XIX. századi költők a Facebookon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ? Tanulás és tanítás Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?

Hogyan tanulunk? A tanár átadja a tudását A módszerek és a környezet a tudás előadását, szemléltetését támogatják.

A gyerek befogadja a tanítást De ez nem mindenkinek sikerül, és ebből származnak a gondok.

A tanuló felépíti a tudást

A tanuló felépíti a tudást Milyen legyen az a környezet, amely ezt támogatja?

Differenciálás Mi legyen az alapja? (előzetes tudás, érdeklődés, tanulási cél)

Tanulási folyamat tervezése

Hogyan szervezzük a tanulást?

Tanulói tevékenység és módszerek motiváció és tanulási környezet

Tanári mesterség Hol és hogyan tanulható ?

És mit tudnak minderről a szülők? Mit tudnak a szülők, mit tud a közvélemény a tanulással kapcsolatos tudásunk megváltozásáról? Megfelelő-e a tájékoztatás arról, mi történik az iskolában? ???

Gondolkodjunk közösen egy érzelmi biztonságot adó, eredményesebb iskoláért!