A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár
szétaprózott képzési kapacitás csökkenő gyermeklétszám 8. évfolyamot végzettek: 1989/90-ben 2004/05-ben az iskolák együttműködésre ítéltettek regionális fejlesztési és képzési bizottságok (fenntartók, térségek együttműködése, TISZK) Szervezeti változtatások az iskolarendszerű szakképzésben
A tanulók iskolatípusonkénti százalékos megoszlása Forrás: OM statisztika
új moduláris OKJ új szakmai és vizsgakövetelmények új központi programok új vizsgáztatási szabályzat Tartalmi változások a szakképzésben
Munkaerőpiac igényei rövid távú igények (régionként) hosszú távú prognózisok tankötelezettség 18 éves korig (közismeret, szakmacsoportos alapozás, szakmai képzés) ki képezzen? gazdaság iskola
Az új OKJ bevezetésének lépései az iskolarendszerben az RFKB a fenntartóval kijelöli az oktatható szakképesítéseket a szakképesítés követelménymoduljainak kiválasztása (feladatprofil, tulajdonságprofil, szakmai kompetenciák) a követelménymodulokhoz a tananyagegységek meghatározása A tananyagelemekből tananyagtartalom (tantárgyak) és azok óraszámainak meghatározása
Az iskola pedagógiai programjának módosítása Az új helyi tanterv beépítése a pedagógiai programba (a jelenlegi OKJ és az új OKJ szakképesítések összehasonlítása) rendelkezés a beszámításról a pedagógia program fenntartói jóváhagyása Az új vizsgáztatási rendszer kialakítása
Köszönöm a figyelmüket !