Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

A gyakornokok beilleszkedése
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanári munka értékelése
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A pedagógusminősítési rendszer
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Kompetencia alapú oktatás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Képesítési Keretrendszerek Európában
Az e-portfólió használati köre
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest 2008. Augusztus 26. Pedagógus kompetenciák a XXI. században, felkészülés a pedagógus szakma gyakorlására Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest 2008. Augusztus 26.

Hogyan jutottunk el a kompetencia-alapú tanárképzéshez? 1. A jó tanár megfigyelése 2. A pedagógiai-pszichológiai ismeretek megjelenése 3. Különféle tudományterületek beépülése a képzésbe (szakos és pedagógiai diszciplinák) 4. Technikai készségek – döntés – sémák – gondolkodás – reflektivitás 5. Kompetenciák (Azt tanítsuk, amire szükség van)

Milyen felkészültséggel kell rendelkezniük a közeli jövőben képesítést szerző és még hosszú ideig pályán lévő pedagógusoknak?

A tanárképzés kompetenciái : 1. A tanuló személyiségfejlesztése 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése 3. Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása 4. A pedagógiai folyamat tervezése 5. A tanulási folyamat szervezése és irányítása 6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése 7. Szakmai együttműködés és kommunikáció 8. Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért 9. Az élethosszig tartó tanulás képességének kialakítása

Kompetenciák, sztenderdek Minden lényeges elemet felölelnek. Segítségükkel megítélhető a hallgatók felkészültsége. Meghatározzák a tantárgyak rendszerét Hatnak a képzés módszereire. Iránytűként szolgálnak a hallgatók számára Különböző utakon érhetők el. Módot adnak a bevezető szakasz és a továbbképzés egyéni megtervezéséhez (profilok). Tájékoztatják a munkáltatókat. Szerepet játszanak a pedagógusképzés minőségbiztosításában

A sztenderdek szintjei - a pedagógusok előmenetelének lépései A DIPLOMÁS TANÁR ALAPSZINTEN A KÜSZÖB FELETT A KIVÁLÓ TANÁR A KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGŰ/FELKÉSZÜLTSÉGŰ TANÁR

Köszönöm a figyelmet!