Gorilla a szertárban… Zoopedagógia a Fővárosi Állat- és Növénykertben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Rendezvényszervezés az állatkertekben Zoopedagógiai Konferencia Szeged, március 27.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A koragyermekkori nevelésről
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A testnevelési tanterv.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Fenntarthatóság és káoszelmélet
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
PROGRAM.
Nagyné Horváth Emília.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
BUDAKESZI VADASPARK Testközelben a természet Zoopedagógiai Konferencia.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Szeretettel köszöntjük
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Gorilla a szertárban… Zoopedagógia a Fővárosi Állat- és Növénykertben Fővárosi Állat- és Növénykert Zoopedagógiai Csoport 1146 Budapest, Állatkerti krt. 6-12. Tel/fax: 273-49-89, e-mail: zooped@zoobudapest.com www.zoobudapest.com/zooped

Állatkert Budapesten 1866. augusztus 9., 12:00 Építészeti örökség Bagolyvár, Nagy tó Kós Károly, Neuschloss Kornél, Zrumeczky Dezső Europa Nostra Díj (2000): Elefántház 1966: első zoopedagógus alkalmazottak

Napjainkban 10.8 ha Kb. 850 állatfaj Kb. 7500 egyed Kb. 3000 növényfaj

Négyes szerepkör

Tudás, hogy tiszteljük – tisztelet, hogy megvédjük Állatkert: természet reklámügynöksége Zoo = pedagógia = természetvédelem Oktatás = vonzerő (költséghatékonyság!!!) Témák és korosztályok sokasága Élethosszig tartó tanulás → hosszú távú zoopedagógiai programok Környezeti nevelés vs. fenntarthatóságra nevelés Oktatás szervezése: IPP In-situ programok!

Mi a zoopedagógia? Állatokról szóló oktatás? Állatkertben zajló oktatás? Állatkertben állatokról szóló oktatás? Oktatási szolgáltatás? Sajátos, komplex nevelés? Kognitív, affektív és motorikus fejlesztés?

Sajátosságok Erős emocionális hatások, interaktivitás Komplex perceptuális tanulás Attitűdök kialakítása Motiváció folytonossága Tevékenységközpontú, problémamegoldó Aktív, kreatív tanulás Kognitív szerveződés irányítása a zoopedagógus feladata

Zoopedagógia és a fenntarthatóság pedagógiája Interdiszciplináris megközelítés Holisztikus szemlélet Értékközpontúság Kritikai képesség fejlesztése Kreatív gondolkodás Kompetenciafejlesztés Problémamegoldó képesség Gyakorlati alkalmazhatóság

Kis állatkerti neveléstörténet 1899: „nevelés – kutatás – megőrzés” 1992: Agenda 21 1993: WZCS 2001: EAZA Oktatási szabvány 2005-2014: „Fenntarthatóságra nevelés” 2005: WZACS

Informális oktatás Normák és értékek közvetítése, példamutatás Inkluzivitás Lehetőség Információszerzés Tapasztalatszerzés Aktivitás Csoportalkotás Gyűjtemény Kifutók, állattartó helyek Információs rendszer (új fajtáblák, ZooKRESZ) Kiállítások Interaktív játékok (bölcs bagoly, Zoolimpia)

Formális oktatási lehetőségek Óvodai foglalkozások Óvodai Nevelés Országos Alapprogram – helyi óvodai program Iskolai tanórák NAT, illetve kerettanterv – helyi tanterv, tantárgyi program alapvetően: biológia, környezet- és természetismeret lehetséges: nyelvi-, művészeti-, történelem-, osztályfőnöki óra Felsőoktatás gyakorlat, speciális kollégium, zoopedagógiai fakultáció Posztgraduális képzés akkreditált pedagógus továbbképzés

Pedagógusoknak Akkreditált továbbképzés (60 órás) Módszertani tréning Szakmai tájékoztató Helyi tantervek és nevelési programok tervezése Kiadványok Segédanyagok Nyílt Napok ZOOPED Klub

Témanapok Víz Világnap Föld Napja Madarak és Fák Napja Biodiverzitás Napja Nemzetközi Klímaváltozási Akciónap Környezetvédelmi Világnap Denevérnap Rovarnap Növénynap Állatkertek Napja Botanikus Kertek Napja Állatok Világnapja

Sajátos nevelési igények Sérült Gyermekek Napja Áloméj az Állatkertben Speciális fejlesztő foglalkozások Pontírásos feliratok Szobrok

Szakkörök, projektnapok ZOOmánia Játszóház Építsünk állatkertet! Természetismeret, természetábrázolás

Kapcsolatok IZE www.izea.net EZE (konferencia: 2007) ERNIZE ernize@yahoo.com GRID MÁSZ Zoopedagógiai Szakcsoport „Fenntarthatóságot segítő intézmények” hálózata (stratégia)

Miért érdemes? Megújult pedagógiai kínálat „Élőben minden időben” Új épületek Régi-új állatfajok…

És még…

Köszönöm a figyelmet!