A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest 2008. augusztus 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Modláné Görgényi ildikó Főigazgató Budapest Június 30.
Pásztor Tibor főosztályvezető
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A szaktanácsadás támogató szerepe
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A gyakorlatvezető mentor
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.

A képzett szakemberekért Fejlesztési programok  HEFOP  HEFOP  Szakiskolai fejlesztési program

A képzett szakemberekért HEFOP  Az Országos képzési jegyzékben (OKJ) szereplő szakképesítések új szerkezete (alapszakma, rész-, elágazó, ráépülő szakképesítések)  Az iskolarendszeren kívüli szakképzési lehetőségek bővülése  Moduláris szerkezetű szakképesítések rendszere  Kompetencia alapú szakmai követelmények  Tananyagegységekbe szervezett képzési folyamat  Moduláris-, és kompetencia alapú vizsgarendszer  Több 400 SZVK jelent meg

A képzett szakemberekért

A Szakiskolai Fejlesztési Program felépítése 9. évfolyamon Hátrányos helyzetűek reintegrációja évfolyamon Közismereti oktatás és szakmai alapozás megújítása (13.) évfolyamon Szakképző évfolyamokon módszertani fejlesztés Valamennyi évfolyamon Önfejlesztés Minőségfejlesztés Mérés-értékelés Támogató sáv Pályázatok Konferenciák Monitoring és kapcsolódó kutatások PR-tevékenység Szervezési, lebonyolítási feladatok Eszközfejlesztéssel összefüggő feladatok

A képzett szakemberekért Termékek Kompetencia mérés A mért területek: Kommunikáció Szabálykövetés Problémamegoldás Szocialitás Indikátorok Benchmarking adatbázis

A képzett szakemberekért Szolgáltatások

A képzett szakemberekért Tanácsadás  Elemzések – Intézményi szinten – Fenntartói szinten – Regionális szinten – Országos szinten  Helyszíni tanácsadás, konzultáció  E-tanácsadás

A képzett szakemberekért Képzés, továbbképzés  Akkreditált pedagógus továbbképzések  1-3 napos szakmai, módszertani képzések  1-2 napos konferenciák, konzultációk  1 napos tájékoztatások, felkészítések  Mintegy 80 féle képzés keretében több mint hallgató képzése valósult meg

A képzett szakemberekért Vizsgaszervezés  Közel 400 szakképesítés  Több mint képző intézmény  Mintegy 2000 vizsga  Több mint vizsgázó

A képzett szakemberekért Vizsgadokumentumok  Több mint 340 féle szakképesítés  Több mint szakértő  féle vizsgatétel  oldalnyi vizsgaanyag expediálása

A képzett szakemberekért Szakmai versenyek  Szakma kiváló tanulója verseny (SZKTV)  Országos szakmai tanulmányi verseny (OSZTV)  Szakmai tantárgyi komplex verseny (SZTKV)  Szaktantárgyi versenyek (SZTV)  Szakmai érettségi tantárgyi versenyek (SZÉTV)  130 verseny  Több mint tanuló

A képzett szakemberekért Adatgyűjtés  Országos vizsganyilvántartás  OSAP felnőttképzési statisztika  Összességében több mint adatlap többségében fokozott biztonságú elektronikus aláírással hitelesítve  vizsgázó  hallgató  regisztrált szociális szakember  Kapcsolat munkáltatóval, fenntartóval

A képzett szakemberekért Címszavakban  Tankönyv, SZTTT  Folyóiratok  Könyvtár  Europass  Közbeszerzések  Magyarországi Gyakorlócégek Cégszolgálati Központja  Pénzügyi, számviteli feladatok

A képzett szakemberekért Intézményi stratégia  Koordináció  Hitelesség  Szolgáltatási szemlélet  Partnerség  Méltányosság  Szakmai integráció – Iskolai rendszerű képzések – Iskolarendszeren kívüli képzések – Szociális képzések – Felnőttképzések

A képzett szakemberekért TÁMOP Alprojektek:  Pályakövetés  Minőségfejlesztés  Vizsgarendszer fejlesztése  Tananyagfejlesztés  Mérés-értékelés  Pedagógus-továbbképzés  Idegen nyelv - kompetenciafejlesztés  Munkahelyi gyakorlati képzés  Tájékoztatás, népszerűsítés

A képzett szakemberekért Köszönöm megtisztelő figyelmüket.