Együttműködési kényszer a legkisebb érdeksérelemmel Szigetvár Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Kistérségi közoktatási feladatellátás 2008
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közoktatási alapismeretek
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Együttműködési kényszer a legkisebb érdeksérelemmel Szigetvár Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás

 A leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségA leghátrányosabb helyzetű 48 kistérség  szeptember 44 többcélú kistérségi társulás  4 területfejlesztési célú társulás  Szigetvár A leghátrányosabb helyzetű 48 kistérség szeptember 44 többcélú kistérségi társulás 4 területfejlesztési célú társulás Szigetvár

A Dél- Dunántúli Régió Humán Közszolgáltatások Stratégiája és a Kistérségi Társulás Közoktatási intézkedési tervének együttes ismerete teszi lehetővé A Dél- Dunántúli Régió Humán Közszolgáltatások Stratégiája és a Kistérségi Társulás Közoktatási intézkedési tervének együttes ismerete teszi lehetővé a kistérségi tanügyigazgatás sikeres megoldását

Integrált központ Integrált központon szakmai tekintetben azt értjük, amely az oktatási feladatok közül legalább az óvodai és általános iskolai ellátást, az óvodai és általános iskolai ellátást, az alapfokú művészetoktatást ellátja, az alapfokú művészetoktatást ellátja, az ellátási területén lévő középiskolát, az ellátási területén lévő középiskolát, valamint gondoskodik gyermek-szociális és a szakszolgálati feladatok ellátásáról, valamint gondoskodik gyermek-szociális és a szakszolgálati feladatok ellátásáról, ellátja a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatását, és ellátja a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatását, és megszervezi a képesség-kibontakoztató fejlesztő integrált oktatást. megszervezi a képesség-kibontakoztató fejlesztő integrált oktatást. Elvárt, és a támogatás szempontjából preferált, hogy az integrált intézmény a gyermek-egészségügyi, gyermekjóléti, gyermekvédelmi, szociális szolgáltatási és kulturális-sport területen szoros együttműködést folytasson az általa oktatási tekintetben lefedett területen működő társintézményekkel. Elvárt, és a támogatás szempontjából preferált, hogy az integrált intézmény a gyermek-egészségügyi, gyermekjóléti, gyermekvédelmi, szociális szolgáltatási és kulturális-sport területen szoros együttműködést folytasson az általa oktatási tekintetben lefedett területen működő társintézményekkel.

A tervezett átszervezés – az intézmények többcélú kistérségi társulásnak történő átadása – az iskolahasználóknak (a tanulóknak és a szülőknek) A tervezett átszervezés – az intézmények többcélú kistérségi társulásnak történő átadása – az iskolahasználóknak (a tanulóknak és a szülőknek) nem jelent aránytalan terhet nem jelent aránytalan terhet és nem okoz közvetett hátrányos megkülönböztetést, mivel a tanulóknak nyújtott szolgáltatások körét, a képzési kínálatot és az ellátás módját nem érinti, és nem okoz közvetett hátrányos megkülönböztetést, mivel a tanulóknak nyújtott szolgáltatások körét, a képzési kínálatot és az ellátás módját nem érinti, és tanulók ugyanabban az iskolában és a korábbi színvonalon juthatnak a szolgáltatásokhoz. és tanulók ugyanabban az iskolában és a korábbi színvonalon juthatnak a szolgáltatásokhoz.

A közoktatás feladatainak kistérségi megszervezésével olyan példa értékű közoktatási stratégia megvalósításának folyamata indul el a Szigetvár – Dél- Zselic Többcélú Kistérségi Társulás területén, amely lehetőséget teremt az intézmények beiskolázási körzetének összehangolására, lehetőséget teremt az intézmények beiskolázási körzetének összehangolására, az egységes elvek szerinti beiskolázásra, az egységes elvek szerinti beiskolázásra, továbbá az összehangolt és egységes tanügyirányítással hatékonyabbá válik az intézmények működése is. továbbá az összehangolt és egységes tanügyirányítással hatékonyabbá válik az intézmények működése is.

Tanügyigazgatás Tanügy-igazgatás Tanügy-igazgatás Feladatellátás módja: Feladatellátás módja: –Önálló szakreferens alkalmazása Tanügy-igazgatási feladatok: Tanügy-igazgatási feladatok: - jogszabályváltozások figyelése, közös értelmezése, (Közös jegyzői, igazgatói értekezletek) - tanügyi dokumentumok jogszabályi megfelelősége (Alapító okirat, SZMSZ, Házirend, Ped. Progr.,Társulási megállapodás, stb.) - tantárgyfelosztások ellenőrzése, - önkormányzati döntések előkészítése, (intézmény átszervezés, megszüntetés, társulás létrehozás)

Közoktatás Szakszolgálati ellátási kötelezettség: Szakszolgálati ellátási kötelezettség: –legalább két szakszolgálati feladat ellátásának vállalása –Logopédia legalább heti 1 alkalom –Nevelési tanácsadás: terápiás gondozás évi 6 alkalom –Pályaválasztási tanácsadás évi 1 alkalom –Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés 14/1994. (VI.24.) MKM rendeletnek megfelelő időkeretben

Szakmai szolgáltatás Bázisintézmények, munkaközösségek működtetése, (integrációs, informatika, művészeti, sajátos nev. igényű tanulók nev.okt., term. és körny. védelem, (erdei isk. ÖKO isk.), óvodai, tanítói, összevont, humán, reál, óvoda vezetői, igazgatói, német, angol, egészséges életmód, sport) Bázisintézmények, munkaközösségek működtetése, (integrációs, informatika, művészeti, sajátos nev. igényű tanulók nev.okt., term. és körny. védelem, (erdei isk. ÖKO isk.), óvodai, tanítói, összevont, humán, reál, óvoda vezetői, igazgatói, német, angol, egészséges életmód, sport) Tanulmányi versenyek szervezése (felmenő rendszerű, kiskörzeti, más kistérséggel közösen, hátrányos helyzetű) Tanulmányi versenyek szervezése (felmenő rendszerű, kiskörzeti, más kistérséggel közösen, hátrányos helyzetű) Tehetségkutató versenyek ( tánc, ének, vers, kategóriákban) Tehetségkutató versenyek ( tánc, ének, vers, kategóriákban) Találkozók (népdal éneklési, néptánc, óvodai mese dramatizáló) Találkozók (népdal éneklési, néptánc, óvodai mese dramatizáló) Szaktanácsadás (óvodai, tanítói, matematika) Szaktanácsadás (óvodai, tanítói, matematika) Továbbképzések (továbbképzési terv) Továbbképzések (továbbképzési terv)

Szakmai szolgáltatás Szakmai napok (komplex instrukciós módszer, fejlesztő pedagógia,) Szakmai napok (komplex instrukciós módszer, fejlesztő pedagógia,) Konferenciák (ÖTATE) Konferenciák (ÖTATE) Tanulmányutak (tapasztalatcsere látogatások) Tanulmányutak (tapasztalatcsere látogatások) Bemutató foglalkozások, Bemutató foglalkozások, Tehetségfejlesztő decentrum és műhelyek működtetése (angol, német, matematika, művészeti csoportok, személyiségfejlesztő tréningek) (Megyei hálózati program Tehetségfejlesztő decentrum és műhelyek működtetése (angol, német, matematika, művészeti csoportok, személyiségfejlesztő tréningek) (Megyei hálózati program

Minőségi oktatás Akkor beszélhetünk minőségről az oktatásban, ha az oktatás egyszerre teljesíti a hatékonyság, az eredményesség és a méltányosság feltételeit (kritériumait). Akkor beszélhetünk minőségről az oktatásban, ha az oktatás egyszerre teljesíti a hatékonyság, az eredményesség és a méltányosság feltételeit (kritériumait). A hatékonyság azt jelenti számomra, hogy minél többet hozzunk ki a meglévő erőforrásainkból. A hatékonyság azt jelenti számomra, hogy minél többet hozzunk ki a meglévő erőforrásainkból. Az eredményesség az oktatásban elsősorban nem a tanuló, hanem főleg a pedagógus és a pedagógusközösségek eredményességét jelenti. Az eredményesség az oktatásban elsősorban nem a tanuló, hanem főleg a pedagógus és a pedagógusközösségek eredményességét jelenti. Helyi szinten az eredményes és hatékony oktatáshoz tervezési kultúrára van szükség, illetve arra, hogy a szükséges változásokat forrásbevonással meg is tudjuk valósítani. Helyi szinten az eredményes és hatékony oktatáshoz tervezési kultúrára van szükség, illetve arra, hogy a szükséges változásokat forrásbevonással meg is tudjuk valósítani. Az eredményes oktatás nem olcsó. Az eredményes oktatás nem olcsó. A méltányosság esélyegyenlőséget teremt,hogy mindenki egyaránt hozzáférjen az oktatási szolgáltatásokhoz A méltányosság esélyegyenlőséget teremt,hogy mindenki egyaránt hozzáférjen az oktatási szolgáltatásokhoz

Gondok, nehézségek Gyermeklétszám csökkenése Gyermeklétszám csökkenése Hátrányos helyzetű tanulók számának növekedése Hátrányos helyzetű tanulók számának növekedése Sajátos nevelési igényű tanulók számának növekedése Sajátos nevelési igényű tanulók számának növekedése Szabad iskolaválasztás következményei Szabad iskolaválasztás következményei Iskolafenntartó társulások átszervezése Iskolafenntartó társulások átszervezése

Gondok, nehézségek Az integrált központnak hol lesz a központja? Az integrált központnak hol lesz a központja? Jobb-e a szakmai felkészültségük, mint a csatlakozóknak? Jobb-e a szakmai felkészültségük, mint a csatlakozóknak? Ki az igazgató? Ki az igazgató? A tagintézményi státusz problémái A tagintézményi státusz problémái Dokumentáció /közös Ped. Program, Szmsz, Imip, Házirend, de hogyan?/ Dokumentáció /közös Ped. Program, Szmsz, Imip, Házirend, de hogyan?/

Gondok, nehézségek Pótlékok Pótlékok Szakszervezet Szakszervezet Közalkalmazotti tanács Közalkalmazotti tanács Áttanítás és helyettesítés------félelmek Áttanítás és helyettesítés------félelmek

A kistelepülések közoktatási intézményeiben a kisebb engedélyezett pedagógus álláshely nem teszi lehetővé, hogy csak az állományban lévők foglalkoztatásával a teljes szakos ellátottság biztosítható legyen. A kistelepülések közoktatási intézményeiben a kisebb engedélyezett pedagógus álláshely nem teszi lehetővé, hogy csak az állományban lévők foglalkoztatásával a teljes szakos ellátottság biztosítható legyen. - Nehezíti a helyzetet, hogy bizonyos tantárgyak (idegen nyelv, tantárgyi modulok) tanítására országos szinten nincs megfelelő számú képesített pedagógus. - Nehezíti a helyzetet, hogy bizonyos tantárgyak (idegen nyelv, tantárgyi modulok) tanítására országos szinten nincs megfelelő számú képesített pedagógus.

- Egyes tantárgyak heti óraszáma alacsony. Ezért az e tantárgyra foglalkoztatott pedagógus kötelező óraszáma képesítésének megfelelő beosztással nem adható ki. Az intézmények egymástól elszigetelt rendszerben azt a gyakorlatot folytatják, hogy a meglévő feladatot az állományban lévő pedagógusokkal láttatják el- bizonyos mértékig tekintet nélkül a szakképesítésükre. A rendszer lehetőséget teremt arra, hogy a pedagógus szakmai végzettségének megfelelően legyen foglalkoztatva. - Egyes tantárgyak heti óraszáma alacsony. Ezért az e tantárgyra foglalkoztatott pedagógus kötelező óraszáma képesítésének megfelelő beosztással nem adható ki. Az intézmények egymástól elszigetelt rendszerben azt a gyakorlatot folytatják, hogy a meglévő feladatot az állományban lévő pedagógusokkal láttatják el- bizonyos mértékig tekintet nélkül a szakképesítésükre. A rendszer lehetőséget teremt arra, hogy a pedagógus szakmai végzettségének megfelelően legyen foglalkoztatva. - A kistelepüléseken élő tanulók általánosan is hátrányos helyzetben vannak a nagyobb települések iskoláiban tanuló társaikkal szemben. A fenti tényezők csak fokozzák hátrányukat. - A kistelepüléseken élő tanulók általánosan is hátrányos helyzetben vannak a nagyobb települések iskoláiban tanuló társaikkal szemben. A fenti tényezők csak fokozzák hátrányukat.

a DDOP /2F „A Szigetvári Kistérség integrált oktatási központjának/hálózatának kialakítása és fejlesztése” című pályázat szakmai anyaga a DDOP /2F „A Szigetvári Kistérség integrált oktatási központjának/hálózatának kialakítása és fejlesztése” című pályázat szakmai anyaga TÁMOP TÁMOP 3.1.4

Köszönöm a figyelmet! Kovácsevicsné Tóth Marianna Kistérségi tanügyigazgatási szakértő Kistérségi tanügyigazgatási szakértő