A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tanácsok a portfólió készítéséhez
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei

A képzés célja „A képzés célja … a dráma- és színházismeret elméleti, illetve gyakorlati tantárgyainak tanítására, az iskola pedagógiai feladatainak végzésére, pedagógiai kutatási, tervezési, fejlesztési feladatok ellátására képes tanárok képzése” További fontos célok A pedagógiai és pszichológiai ismeretek integrált alkalmazása a tanulási-tanítási folyamat tervezése, szervezése, irányítása során A tanulók színházismereti műveltségének fejlesztése Felkészülés a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására

A dráma-és színházismeret-tanár szakterületi tudása, készségei, képességei I. A tanulói személyiség fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése terén Képes a tanulók önismeretének fejlesztése Tiszteletben tartja a tanulók nemzeti, európai, etnikai, vallási és lokális azonosságtudatát Képes a tanulók kommunikációs képességeinek, testi-térbeli biztonságának, idő- és ritmusérzékének fejlesztésére Tanulói csoportok, közösségek alakításának segítése, fejlesztése terén Felkészült a különböző célú diákcsoportok szervezésére és vezetésére, művelődési alkalmak ismertetésére, a színházi előadás megtekintésének előkészítésére, színjátszó kör, színházi tevékenységformák létrehozására Képes a csoportkohézió, a csoporton belüli feladatvállalások, a belső elosztású csoporttevékenységek kialakítására

A dráma-és színházismeret-tanár szakterületi tudása, készségei, képességei II. Szaktudományi, szakmódszertani és szaktárgyi tudás terén Ismeri a dráma- és színházismeret elméleti, valamint gyakorlati ismeretanyagát Ismeri a dráma- és színházismeret kutatásmódszertanát. Felkészült drámajátékos és színházi jelenségek, formák, folyamatok, előadások elemzésére, összehasonlítására, következtetések megfogalmazására, értelmezésére A pedagógiai folyamat tervezése terén Ismeri a tananyag-kiválasztás és -rendszerezés szempontjait Képes a tanítandó tartalmak meghatározására, felépítésére, tervezésére, szervezésére, megvalósítására Ismeri a fontosabb színpadtechnikai eszközök biztonságos használatát A tanulási folyamat támogatása, szervezése és irányítása terén Ismeri az élményen keresztül történő megértéshez kötődő tanulási beállítódásokat és motiváció lehetőségét Ismeri a kifejezőkészség különböző formáinak fejlesztési módszereit Felkészült az tanulói ön- és társértékelés irányításában

A dráma-és színházismeret-tanár szakterületi tudása, készségei, képességei III. A pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése terén Képes a tanulók, tanulócsoportok, munkafolyamatok, alkotótevékenységek személyre szabott, differenciált módszerekkel történő értékelésére A szakmai együttműködés és a kommunikáció terén Együttműködik az adott oktatási-nevelési intézmény munkatársaival, a különféle művészeti tevékenységet folytató intézmények dolgozóival és a különféle befogadó tevékenységet elősegítő intézmények (múzeum, könyvtár stb.) dolgozóival Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésre Elkötelezett a dráma- és színházismeret tanítása iránt Elkötelezett az igényes tanári munkára, a folyamatos önművelésre Részt vesz a szakterület meg- és elismertetésével járó munkában

A dráma- és színházismeret-tanár szak szakterületi ismeretei I. Szakmai alapozó ismeretek: 12–18 kredit szakmai műveltséget alapozó ismeretek ( művészeti, filozófiai, etikai, társadalmi ismeretek) A NAT által megfogalmazott alapozó ismeretek a szakot alapozó szakmai ismeretek (pl. kommunikációs alapismeretek, kultúrtörténeti alapismeretek, dramatikus népszokások, művészetpedagógiai alapismerete …) Szakmai törzsanyag ismeretkörei: 60–70 kredit Dráma- és színháztörténeti, dráma- és színházelméleti ismeretek, dramaturgiai, szerkesztési, a színházi előadás létrehozására vonatkozó ismeretek, a dráma- és előadás-elemzés különféle megközelítési módjai, dramatikus tevékenységek formái, céljai, alkalmazása, …

A dráma- és színházismeret-tanár szak szakterületi ismeretei II. A dráma- és színházismeret ismeretanyaga által közvetített általános és specifikus készségek és képességek A dráma- és színházismeret tanításának speciális igényei, lehetőségei a különféle életkorokban Önálló ismeretszerzés a szakterületen, információforrások ismerete Drámajátékos gyakorlati ismeretek, készségek, képességek fejlesztése Felkészülés a tudományos munkára A képzés során kialakítandó attitűdök A kulturális értékek elismerése, a nemzetiségi, vallási, kulturális különbségek tiszteletben tartása, más értékek elismerése A demokrácia értékeinek elfogadása, a személyiségi jogok tisztelete Elköteleződés a fejlődés fenntartható formái mellett, az életen át tartó tanulás szükségességének felismerése A diákokat partnerként kezelő, gyakorlati megközelítésen alapuló, élménypedagógián keresztül dolgozó pedagógiai attitűd

A dráma- és színházismeret-tanár sajátos szakmódszertani (tantárgy-pedagógiai) ismeretei A drámajáték és a színházi ismeretek alkalmazási lehetőségei Tantárgy-pedagógiák, alkalmazott dráma- és színházpedagógia Dráma- és színházelmélet óra tervezése, vezetése, elemzése Színházművészeti ismeretek oktatásának elmélete és gyakorlata a művészetpedagógia keretein belül A reformpedagógiák, a dráma- és színházpedagógia Speciális pedagógia, a felzárkóztatás, a tehetséggondozás módszerei, a drámatechnikák lehetőségei ezeken a területeken Az írásbeli, szóbeli és gyakorlati érettségi vizsga feladatainak összeállításához és értékeléséhez szükséges ismeretek, képességek