Problémák, eredmények, távlatok (mérlegen az elmúlt félév) Kaposi József főigazgató OFI összmunkatársi értekezlet 2011. május 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A kerettantervek fejlesztése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Problémák, eredmények, távlatok (mérlegen az elmúlt félév) Kaposi József főigazgató OFI összmunkatársi értekezlet május 31.

A tájékoztató témái 1.Kiinduló helyzet 2.Szervezeti – személyi kérdések 3.Gazdálkodási – pénzügyi helyzet 4.Infrastrukturális viszonyok 5.Kiemelt feladatok, prioritások Tájékoztató Bevezetés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok 2

Kiinduló helyzet.3 Projektek Vezetők Gazdaság Feladatok Elhelyezés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok

Szervezeti-személyi kérdések 4 Bevezetés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Intézeten belüli megbízott vezetőkVezetői álláspályázatok kiírása, elbírálása Támogató középvezetők Az Intézet feladatait nem tükröző struktúra, létszámleépítés Szervezeti átalakítás, Ideiglenes SzMSz Döntési mechanizmusok, jogok – kötelességek Szabályzatok IratkezelésIktatórendszer Prioritások: erőforrások eredményes és hatékony felhasználása, szinergiák kihasználása, új SzMSz jóváhagyása Veszélyek: elhúzódó külső döntési mechanizmus, új szervezeti egység kiépítése (NTP) Távlatok: partneri együttműködés, egyéni-közös szakmai kompetenciafejlesztés, minőségfejlesztés és minőségi garanciák alkalmazása

Gazdálkodási – pénzügyi helyzet 5 Bevezetés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti – személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Gazdasági főigazgató-helyettesFőigazgató-helyettesi pályázat Zárolás – költségelvonásIntézkedési terv jóváhagyása Alapköltségvetés és projektek aránya Új megrendelések !? Belső költségvetés hiánya, költséghatékonyság Beszerzési folyamat szabályozása Prioritások: erőforrások eredményes és hatékony felhasználása, átvilágítás - költségelemzés, belső szabályzatok Veszélyek: elhúzódó döntési mechanizmus, további költségvetési csökkentés Távlatok: egyedi döntések csökkentése, átlátható és működő belső szabályozási rend, belső költségvetési terv

Infrastrukturális viszonyok 6 Bevezetés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Székhely, telephelyekKöltözés, Abonyi utca OPKM helyzete (norvég projekt) Minimális karbantartás Informatikai rendszer, telefonCsatlakozás a kormányzati gerincre, TIOP !? HonlapKiadói Iroda Prioritások: a szükséges új irodák átvétele, informatikai rendszer működésének áttekintése, megújuló honlap Veszélyek: a szükséges anyagi források hiánya Távlatok: korszerű munkafeltételek, az oktatásban megjelenő jó gyakorlatok, kutatási eredmények gyors és szakszerű disszeminációja

Kiemelt feladatok 7 Bevezetés 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Alapfeladatok hiányaNAT, Jelentés a felsőoktatásról Az Intézet nem súlyának és hagyományainak megfelelően vesz részt a hazai és nemzetközi kutatásokban ! ? Új munkatervi tervezésEgyéni munkatervek, normajegyzék, munkaidő- kimutatás EU-s projektek, Szabálytalansági eljárás sikeres befejezése Prioritások: a NAT és az EU-s projektek sikeres befejezése, forrásbevonás Veszélyek: a szabálytalansági eljárás lezáratlansága Távlatok: tudományos normák alkalmazása, együttműködés, integráció (belső-külső, hazai, nemzetközi), szinergiák kihasználása

Országos Tudományos Diákköri Tanács, Arany János Programiroda, Alternatív vitarendezés (MPA projekt), Vizsgacentrum 8 Tájékoztató 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastrukturális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Hosszú, esetenként bizonytalan kimenetelű adminisztratív, jogi, pénzügyi ügyintézés Stabil, jól tervezhető működés, a terület szakmai fejlesztése, „jó gyakorlatok” disszeminációja, adatbázisépítés A közeljövőbeli, ill. a távlati finanszírozás bizonytalansága (pl. AJP) Jól működő hálózatok, kapcsolati tőke (OTDT, AJP) A fejlesztést igénylő területek azonosítását követően a szükséges fejlesztések elvégzése Növekvő vizsgáztatási (szakképesítési) kereslet (modulrendszerű vizsgáztatás, Europass) Meg nem valósított projektelemek (kutatás, szolgáltatás) A projekt eredményeinek fenntarthatósága A projekt szakmai tevékenységeinek áttervezése (Alternatív…) Prioritások:Az adott feladatrendszer és a meglévő kapcsolati háló stabil működtetése Veszélyek:Kiégés, mentális amortizáció; hitelvesztés a külső partnerek körében; a külső oktatási hálózatok (feltételezhető) átalakulásának következményei Távlatok:OFI-n belüli szinergia: az adatbázisok, monitoring jelentések, indikátorok intézeti kutatása (közoktatás, felsőoktatás, felnőttoktatás)

Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ 9 Tájékoztató 1.A központ integritása 2.Informális munkaterv Eredmények A központ szakmai és emberi integritása az elmúlt hónapok irracionális körülményei között is megmaradt Az elmúlt időszakban – az informálisan működő belső munkatervünk szerint haladva – minden vállalt feladatunkat (például a Jelentés kötet nyersanyagának megírását) sikeresen teljesítettük.

Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ 10 Tájékoztató 1.A munkavégzés adminisztratív feltételei 2.A munkatársak munkaideje Problémák A munkavégzés adminisztratív feltétel- rendszere és intézményesülni látszó belső ügyrendje az ésszerű és hatékony feladatmegoldás gátjává vált A központ munkatársainak éves munkaidő- kerete és feladatok megoldásához szükséges idő diszkrepanciája

Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ 11 Tájékoztató 1.A munka színvonala 2.A Jelentés kötetek 3.Felsőoktatási kiadvány Prioritások Magas szakmai színvonalú tevékenység végzése A Jelentés kötet kiadása A Jelentés kötet angol nyelvű változatának kiadása Adatok és tények a magyar felsőoktatásról angol nyelvű változatának kiadása

Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ 12 Tájékoztató 1.A érdekek 2.A tempó 3.A környezet Veszélyek Az érdekek fel nem ismerése A lassú haladás Az irracionális környezet

Szervezeti-személyi kérdések 13 Fejlesztési és Innovációs Központ 1. Szervezeti- személyi kérdések 2. Infrastrukturális viszonyok év feladatai 4. Az NKI feladatai ProblémákEredmények A központ szűk adminisztrációs kapacitása A szervezeti egység (FIK) kohéziójának erősödése, az új szervezeti egység (NKI) eredményes szakmai integrációjának előkészítése A K+F típusú feladatok elvégzést segítő szervezeti egységek közötti kommunikációs problémák A KEK és a FIK közötti együttműködés erősödése A központ új feladatkörének kialakulatlansága A munkatársak feladatvállalása, a problémák közös megoldására való egyre erősödő hajlandóság Prioritások: az adminisztrációs kapacitás bővítése, az NKI sikeres integrációja Távlatok: A szervezetek közötti együttműködés erősítése, a központ kutatási-fejlesztési profiljának körvonalazása, amely az éves és a középtávú munkatervek alapját képezhetik

Infrastrukturális viszonyok 14 Fejlesztési és Innovációs Központ 1. Szervezeti- személyi kérdések 2. Infrastrukturális viszonyok feladatai 4. Az NKI feladatai ProblémákEredmények Folyamatos munka közben történő költözés, elhelyezkedés A szobák viszonylagos kényelme, tágassága, az elhelyezkedés viszonylagos gyorsasága Irattár, raktár, működő fénymásolók hiánya A munkatársak közötti kooperáció az elhelyezkedésben és berendezkedésben Prioritások: A hiányzó infrastruktúra pótlása, a munkakörülmények javítása Veszélyek: Távlatok:

2011. év feladatai 15 Fejlesztési és Innovációs Központ 1. Szervezeti- személyi kérdések 2. Infrastrukturális viszonyok év feladatai 4. Az NKI feladatai ProblémákEredmények A TÁMOP lemaradásaiA munkatársak gyors alkalmazkodása, elszántságuk a sikeres befejezésre Munkatervi tervezési bizonytalanságok A 2011-es központi és egyéni munkaterv elkészítése Részvétel nemzetközi programokban (ENSI hálózat, Support hálózat) Részvétel kiemelt K+F programokban (NAT, szakiskolai kerettanterv, TÁRS-program, érettségi kutatás) Veszélyek: „Ad hoc jellegű” K+F feladatok tervezése és feladatkijelölés Távlatok: Szervezetiegység-specifikus középtávú K+F koncepció kidolgozása, valamint a hazai és nemzetközi szakmai közéletben való részvétel erősítése

Az NKI feladatai 16 Fejlesztési és Innovációs Központ 1. Szervezeti- személyi kérdések 2. Infrastrukturális viszonyok év feladatai 4. Az NKI feladatai A nemzetiségi népismeret érettségi vizsga követelményeinek nyelvterületenkénti felülvizsgálata. Nemzetiségi (nyelvterületenkénti) nyelvi és népismereti országos tanulmányi versenyekkel összefüggő tartalmi és szervezési feladatok. Az országos nemzetiségi óvodai-iskolai szaktanácsadói hálózat kiépítésének előkészítése kisebbségi nyelvterületenként a nemzetiségi intézményekbe eljuttatott kérdőívek elemzésének eredményei alapján. A nemzetiségi tantárgyak (nemzetiségi nyelv és irodalom, nemzetiségi nyelv, nemzetiségi népismeret) érettségi vizsgáinak tartalmi fejlesztésével összefüggő feladatok ellátása nyelvterületenként. Nemzetiségi nyelvi-módszertani füzetek koncepciójának elkészítése a nemzetiségi óvodai szakmai nap (kerekasztal-beszélgetés) tapasztalatai alapján.

Szervezeti-személyi kérdések 18 Fejlesztési és Innovációs Központ Tájékoztató 1. Kiinduló helyzet 2. Szervezeti- személyi kérdések 3. Gazdálkodási- pénzügyi helyzet 4. Infrastruktu-rális viszonyok 5. Kiemelt feladatok ProblémákEredmények Szűk adminisztrációs kapacitás2011-es munkaterv elkészítése A K+F típusú feladatokkal kapcsolatos adminisztrációs problémák Részvétel kiemelt K+F programokban (NAT, szakiskolai kerettanterv, TÁRS- program, érettségi) TÁMOP pillér és témavezetés Részvétel nemzetközi programokban (ENSI hálózat, Support Hálózat) Prioritások: Veszélyek: „Ad hoc jellegű” K+F tervezés és feladatkijelölés Távlatok: Szervezetiegység-specifikus középtávú K+F koncepció kidolgozása