FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN WEINPER MÁRIA FOGLALKOZTATÁSI HIVATAL
REGIONÁLIS MUNKAERŐ-FEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK MAGYARORSZÁGON
A MÚLT… Létrehozásuk: 1991–1996. Alapítók: Munkaügyi Minisztérium és települési önkormányzatok Cél: a nagyszámú munkanélküli gyors munkaerő-piaci reintegrációja képzés, átképzés segítségével, korszerű felnőttképzési módszerek alkalmazásával
A MÚLT… Infrastruktúra: korszerű, információ- technológiában csúcsminőségű Személyi állomány: speciálisan képzett, nemzetközi felnőttképzési tapasztalatokkal (Kanada, Írország, Franciaország, Anglia, Dánia) Eredmény: új felnőttképzési, képzésszervezési, tananyag-fejlesztési módszerek
A JELEN Az állami Foglalkoztatási Szolgálat intézményhálózataként működnek Tízéves hazai felnőttképzési tapasztalat Saját fejlesztésű képzési programok, tananyagok Képzéshez kapcsolódó szolgáltatások Nemzetközi projekt-tapasztalatok Nyitott képzési, távoktatási tapasztalatok
A TÁVMUNKA PROGRAM KÉPZÉSI KOMPONENSE 1. Általános képzés (képző központok) a) Felkészítés a távmunka végzésre b) Informatikai alapképzés 2. Vállalat-specifikus képzés (munkáltatók, vagy munkáltatók a képző központokkal együttműködve)
INFORMATIKAI ALAPKÉPZÉS Számítógép alapismeretek Operációs rendszer(ek) Szövegszerkesztés Táblázatkezelés Az Internet használata
A TANANYAG JELLEMZŐI Gyakorlat-orientált Az elméleti ismeretek feldolgozását példákkal és gyakorló feladatokkal segíti Csak a munkafeladat elvégzéséhez szükséges ismeretanyagot tartalmazza Az eredményes munkavégzéshez szükséges kompetenciákat célozza
A KÉPZÉS JELLEMZŐI A hallgató teljesítményére épít A munkavégzéshez szükséges ismeretek elsajátítását, rutinok kialakítását célozza Figyelembe veszi az egyéni igényeket, tanulási stílust – individualizált A tanulást tutorok segítik Konzultációk
VÁLLALAT-SPECIFIKUS KÉPZÉS Igény esetén együttműködés a munkáltatóval: Közreműködés a munkavállalók képzésében Munkakör-elemzésen alapuló képzési program és tananyag-fejlesztés