„Sztárok” az irodalomban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Széchenyi tehetségműhely
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Könyvtárhasználati verseny
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Gondolatok a művészet rendszeréről
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Szeretet, türelem, tolerancia
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
IKT struktúra.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
XIX. századi költők a Facebookon
Bevezetés a művelődés- és zenetörténetbe
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Kommunikációs kampánytervezés
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban Szabados Tímea

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban A projekt fókusza Tanulási és műveltségi területek Magyar nyelv és irodalom, Mozgóképkultúra és médiaismeret, Ember és társadalom, Művészetek Életkor 14+ Célok Irodalmi, művészeti és társadalomtudományi ismeretek bővítése Kommunikációs és együttműködési készségek fejlesztése Kritikai gondolkodás, problémaérzékenység fejlesztése IKT-készségek fejlesztése Kulcsszavak sztár, sztárkultusz, „sztárcsinálás”, marketing, információtorzulás, valós és álértékek

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban A projekt lépései 1. lépés SZÁJRÓL SZÁJRA – Torzít-e a média? - 15 perc Az információk torzulásának megtapasztalása, a pletyka természetének demonstrálása egy játék keretében 2. lépés A ZENEI VILÁG SZTÁRJAI – Miről híres? - 15 perc Zeneművészek elhelyezése a művelődéstörténetben képek, zenék és szövegrészletek alapján

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban A projekt lépései 3. lépés VALÓS VAGY ÁLÉRTÉKEK KUTATÁSA – Miért sztár? - 15 perc A diákok azt kutatják, hogy milyen tulajdonságok, képességek, feltételek kellenek ahhoz, hogy valaki sztárrá váljék. 4. lépés „SZTÁRCSINÁLÓ” JÁTÉK – Hogyan futtassuk be? - 25 perc A diákok csoportmunkában egy-egy sztárt „alkotnak meg”. Le kell írniuk életmódját, körülményeit, tárgyait, emberi kapcsolatait, munkamódszerét, szokásait, bármit, amit fontosnak tartanak vele kapcsolatban. (PPT) 5. lépés BEMUTATÓ – Kit sztárolunk? - 15 perc 6. lépés AZ IRODALMI GÉPEZET: SZTÁR A MŰVÉSZETBEN - 5 perc A lépés fókuszában Petőfi alakja, személyisége áll. Az, hogy miként alkotta meg magáról azt a képet, amelyet az olvasóközönséggel láttatni akart: hogyan alkalmazta tudatosan a folyóiratokat, divatlapokat költészetének reklámozására.

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban A projekt lépései 7. lépés KVÍZ – Milyen volt az igazi Petőfi? - 15 perc A Petőfi-legendák egy részének felidézése és leleplezése, a köztudatban élő, egyoldalú Petőfi kép árnyalása. 8. lépés SZEREP ÉS VALÓSÁG – 20 perc Ismeretközlő szöveg feldolgozása, bemutatása. 9. lépés BEVEZETÉS AZ „IRODALMI” MARKETINGBE – 15 perc Két, látszólag elkülönülő világ elemeinek tudatosítása és összekapcsolása, egyben a sokszor használt, de nem mindig pontosan értett szavak jelentésének tudatosítása önálló kutatás során. (marketing, PR, imázs)

„Sztárok” az irodalomban 2RF „Sztárok” az irodalomban A projekt lépései 10. lépés „IRODALMI SZTÁRCSINÁLDA” – 20 perc Ismeretközlő szövegek alapján annak vizsgálata, hogyan működött Petőfi idejében az irodalmi marketing. 11. lépés FILMKÉSZÍTÉS – 2x45 perc Csoportmunkában olyan „sztárhíradó” készítése, amely egy-egy irodalmi alak köré épül. Minden filmet úgy kell elkészíteni, hogy az adott művelődéstörténeti korszak szellemét, világképét tükrözze, de a marketing eszközei is felismerhetővé váljanak benne. 12. lépés PREZENTÁCIÓ – 45 perc