Részesedés a társadalom fejlődésében Keszeli Sándor Bella Katalin Berta Árpád.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Advertisements

MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
Krisztus uralma alatt élni 1. András hadművelet Johan Lukasse írása nyomán Megváltóm és Királyom.
Akolitusok továbbképzése
„Megújulva megújítani”
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Komplex Instrukciós Program
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Család.
TÁMOP B-11/ „Életút a párkereséstől a jól működő családig”
Termel ő i piacok Ú jbud á n Gazdagr é t, Ő rmez ő, Kelenv ö lgy.
EDK -k az EDM -ért Evangéliumi Diák Körök az Evangéliumi Diák Misszióért.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kutatási program rövid bemutatása
Nyírségi Református Egyházmegye Területi Presbiteri Találkozók február 26. Rakamaz március 4. Nyírmada március 18. Nyírbogát március 25. Ibrány április.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Megszentelődés Péter levelei alapján Ifi óra - Békés
FERENCES ÉLETÜNK SZENT FERENC KISN Ő VÉREI KÖZÖSSÉGÉBEN.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Hirdessük az Örömhírt erővel, Szentlélekkel és meggyőződéssel! Veszprémi Érsekség Családpasztorációs bemutatója.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
ERŐSSÉGEK Hitbizonyosság Kommunikáció Nyitottság Közösség Tálentumok Szervezettség Együttműködés Segítőkészség Jó hangulat Egyeztetés Van lelkigondozás.
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
ÚJRAÉLESZTÉSI KÍSÉRLET
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A családközösségek ALAP-PILLÉRE A CSALÁD
Ha ezt az üzenetet megkapod …
PROGRAM.
HEKS = Hilfswerk der Evangelischen Kirchen der Schweiz Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete.
Kereszténység - nevelés
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
TINIK A T I N I K A GYÜLEKEZETGYÜLEKEZET A TINIK- ÉRT?! A T I N I K - É R T ? ! ÉRT?! É R T ? ! A A.
KOLPING-MOZAIK. ADOLF KOLPING ÉLETE I ban született a németországi Kerpenben ig különböző cipészműhelyekben segédként dolgozott ben.
Kardosné Gyurkó Katalin A család jövője – a nagycsaládosok
DARUS a gyermekekért.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Intézményesülés a Baptista egyházban
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
FIATAL HÁZASOK KÍSÉRÉSE
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Óvodai és iskolai szociális segítés
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Család – és Gyermekjóléti Központ
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Részesedés a társadalom fejlődésében Keszeli Sándor Bella Katalin Berta Árpád

Familias Consortio A család: 1. benső élete az emberség iskolája (egészséges embereket nevel) 2. benső élete a kereszténység iskolája („kicsi egyház”) 3. szolgáló közösség: a. a személyes kapcsolatok szintjén b. a társadalmi struktúrák szintjén

Tervszerűség Külföldi tapasztalatok Alapjai: Isten „pedagógiája”; a társadalom „változékonysága” Az egyház is biztat erre (pl. KÁD, MKD) Békéscsabai családnap: „szikra” Tervezés: 1. munkacsoport, 2. fogalmak, 3. folyamat, 4. külföldi modellek, 5. helyzetfelmérés…: missziós helyzetek; igény a mélyebb lelki életre, ön- és hitismeretre, hitelesebb kapcsolatokra, közösségre; sok a rászoruló…

Egyházmegye megújulása Pasztorális Helynökség: „Megújulva megújítani” folyamat: 1. év: megtérés 2. év: közösségépítés 3. év: misszió A családpasztorációs szolgálatok igazodnak ehhez

Iránytű Célja: gyakorlatias javaslatok (segédanyag) felnőtt- csoportoknak a megújulásért. Érintettek: családcsoportok, házaspárok, egyéb közösségek. Felépítése: 3 év – 3 nagy egység: 1. megtérés Szeresd 1. önmagadat! 2. Istenedet! 3. felebarátodat! 2. közösségépítés Közösség 1. Krisztussal 2. a családban 3. az egyházban 3. misszió Misszió 1.a családban 2.az egyházban 3.a társadalomban Nem „témák”, hanem fejlődési lehetőségek!

Iránytű Minden év kb kisebb egység, 9 elemmel Sokrétű alkalmazhatóság (megosztások, tanítás, csoportmunka, egyéni elmélyülés…) Az elemek módszertani logikája: Élet (-gyakorlat, -szemlélet, viszonyulás, „hit”) A hit forrásai (szemlélet, viszonyulás, hit) Megújulás, változás

Iránytű 1. megtérés 2. közösségépítés 3. misszió Familiaris consortio Iránytű nagy egységei Lehetőség a növekedésre a teljesebb keresztény életben. 1. A család az emberség iskolája 2. A család a kereszténység iskolája 3. A család szolgáló közösség

„Beszélgetések az életről” - evangelizációs segédanyag Célja: gyakorlatias javaslatok felnőtt-csoportoknak, ahol vannak nem hívő tagok is – elsegíteni az első hitbeli döntésig. Érintettek: családcsoportok, házaspárok, egyéb közösségek. Felépítése: 24 evangelizációs témajavaslat; módszertani útmutatásokkal.

Plébániai családi közösségek megtartása és létrehozása Konzultációs nap (hétvége) családfelelősöknek Baba-mama klub vezetők találkozója Megerősítés, indulás nehézségeinek a leküzdése Közös gondolkodás, saját tapasztalataink megosztása (pozitív, negatív) szempontok, motiváció és módszerek

Nehézségekkel küzdők segítése Elváltak, egyedülálló szülők csoportja Özvegyek csoportja Gyásztanácsadás Krízisbe került családok segítése (családterápia)

Fiatalok felkészítése a családi életre Családi Életre nevelés órák bevezetése iskolákban CSÉN- munkatársak képzése családi élet témái Természetes Családtervezés Tanfolyamok Jegyes /ifjú házas hétvége elkötelezett pároknak

Összefogás falakon kívül Házasság Hete Összefogás: Mozgalmak Egyesületek Felekezetek Médiumok (nem vallásos is) Adjanak hírt, beszéljenek a témáról Rendezvényeink helyszínei város forgalmas terei, egyéb helyei városi könyvtár, múzeum, a szegedi egyetem Tanulmányi és Információs Központja, ismert kávézók

A csal á d feladata (FC alapj á n)→ Benső é lete az embers é g iskol á ja Benső é lete a kereszt é nys é g iskol á ja Szolg á l ó k ö z ö ss é g a szem é lyes kapcsolatok szintj é n Szolg á l ó k ö z ö ss é g a t á rsadalmi strukt ú r á k szintj é n Egyh á zmegyei szolg á lat ↓ „ Ir á nytű ” seg é danyag   Evangeliz á ci ó s seg é danyag  Konzult á ci ó s nap csal á dfelelős ö knek Baba-klub vezetők tal á lkoz ó ja  Jegyes /ifj ú h á zas h é tv é ge  Elv á ltak, egyed ü l á ll ó sz ü lők csoportja  Ö zvegyek csoportja  Gy á sztan á csad á s  Kr í zisbe ker ü lt csal á dok seg í t é se  Term é szetes Csal á dtervez é s  Csal á di É letre nevel é s ó r á k bevezet é se  H á zass á g Hete  