ELVÁRÁSOK-LÁTSZAT-VALÓSÁG dr. Rácz Jenő BALATONFÜRED 2010.AUGUSZTUS 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

EGÉSZSÉGÜGY AZ „ÉDENTŐL KELETRE” AZ EGÉSZSÉGÜGY ÁTALAKÍTÁSÁNAK MENETÉRŐL ÉS ÜTEMTERVÉRŐL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, JANUÁR 17. ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
Humán rendszerek, közszféra
G M P Dr. Hetényi László.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A TELJESÍTMÉNYVOLUMEN-KORLÁT ELTÖRLÉSÉNEK KÖVETKEZMÉNYEI AZ INTÉZMÉNYEKBEN DR. RÁCZ JENŐ NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA BUDAPEST NOVEMBER 10.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Az idős ember méltóságát védő jogok idősek otthonában
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
MI LESZ A GYERMEKGYÓGYÁSZOKKAL? Tervek és lehetőségek egy exminiszter kórházigazgató szemszögéből Győr 2008.május 9.
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
Munkavédelmi előírások rendszere
A környezethez való jog tartalma
Egészségpolitika.
Mosonmagyaróvár november 25.
Az egészségügy ma és a távlatok
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A Magyar Köztársaság kormánya
Kórházi eredetű fertőzések-kártérítési felelősség
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Korábbi demográfiai jellemzők Várható élettartam
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Integrált közösségi szolgáltató terek
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A jog, a környezet- és a természetvédelmi jog Előadó: dr. Németh Csaba.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A hippokratészi eskü értelmezése
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
AZ ELMÚLT ÉVEK EREDMÉNYEIRŐL dr. Rácz Jenő Budapest szeptember 2. ÖEN EGÉSZSÉGÜGY 5 DIMENZIÓBAN.
A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése, veszélyhelyzetek felismerése Előadó: Botlik Tibor A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése,
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Munkaszervezési ismeretek
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Az adatvédelem szabályozása
Hibák és tévedések a forrásteremtésben A szűkösség anatómiája A Magyar Kórházszövetség XVII. Kongresszusa Debrecen Dr. Szepesi András.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Egészségesebb egészségügyért.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Családtámogató ellátások
Munkára képes állapot ellenőrzésének anomáliája a munkahelyen Poór László ügyvezető.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Környezet és egészség.
Kinek profit a NON Profit?
AZ ELHATÁROZÁSTÓL A CÉGBÍRÓSÁGI BEJEGYZÉSIG
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

ELVÁRÁSOK-LÁTSZAT-VALÓSÁG dr. Rácz Jenő BALATONFÜRED 2010.AUGUSZTUS 25.

Az egészségügyi ellátórendszer szereplőinek elvárásai A szereplők: Állam Állam Finanszírozó Finanszírozó Fenntartó/tulajdonos Fenntartó/tulajdonos Lakosság/beteg Lakosság/beteg Egészségügyi dolgozó Egészségügyi dolgozó

AZ ÁLLAM/1. 70/D. § (1) A Magyar Köztársaság területén élőknek joguk van a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez. (2) Ezt a jogot a Magyar Köztársaság a munkavédelem, az egészségügyi intézmények és az orvosi ellátás megszervezésével, a rendszeres testedzés biztosításával, valamint az épített és a természetes környezet védelmével valósítja meg. 70/D. § (1) A Magyar Köztársaság területén élőknek joguk van a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez. (2) Ezt a jogot a Magyar Köztársaság a munkavédelem, az egészségügyi intézmények és az orvosi ellátás megszervezésével, a rendszeres testedzés biztosításával, valamint az épített és a természetes környezet védelmével valósítja meg Évi XX. Törvény A Magyar Köztársaság Alkotmánya

AZ ÁLLAM/2. 54/1996. (XI.30) AB határozat E szerint az alkotmány 70/D paragrafusa az alkotmányból közvetlenül nem levezethető mindenkit megillető alanyi jogként értelmezhető, hanem az államnak olyan alkotmányos kötelezettségeként melynek objektív határt szab az állam gazdasági-pénzügyi-szociális lehetősége. (Beleértendő a társadalombiztosítás terherbíró képessége is.) E szerint az alkotmány 70/D paragrafusa az alkotmányból közvetlenül nem levezethető mindenkit megillető alanyi jogként értelmezhető, hanem az államnak olyan alkotmányos kötelezettségeként melynek objektív határt szab az állam gazdasági-pénzügyi-szociális lehetősége. (Beleértendő a társadalombiztosítás terherbíró képessége is.)

A FINANSZÍROZÓ TEK-NEK MEGFELELŐEN TEK-NEK MEGFELELŐEN FINANSZÍROZÁSI (PL.TVK) KERETEKEN BELÜL FINANSZÍROZÁSI (PL.TVK) KERETEKEN BELÜL SZAKMAI PROTOKOLLOK ALAPJÁN SZAKMAI PROTOKOLLOK ALAPJÁN A FINANSZÍROZÁSI PROTOKOLLOK SZERINT A FINANSZÍROZÁSI PROTOKOLLOK SZERINT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERT MŰKÖDTETVE MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERT MŰKÖDTETVE FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁSI SZERZŐDÉSSEL FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁSI SZERZŐDÉSSEL AZ ÁTLAG FÖLÉ NEM KERÜLVE AZ ÁTLAG FÖLÉ NEM KERÜLVE

FENNTARTÓ/TULAJDONOS A JOGSZABÁLYOKNAK MEGFELELŐEN A JOGSZABÁLYOKNAK MEGFELELŐEN A LAKOSSÁG MEGELÉGEDÉSÉRE A LAKOSSÁG MEGELÉGEDÉSÉRE A LEHETŐ LEGMAGASABB SZÍNVONALON A LEHETŐ LEGMAGASABB SZÍNVONALON FELÚJÍTÁSI ÉS FELHALMOZÁSI FORRÁSIGÉNY NÉLKÜL FELÚJÍTÁSI ÉS FELHALMOZÁSI FORRÁSIGÉNY NÉLKÜL GAZDASÁGOSAN GAZDASÁGOSAN HATÉKONYAN HATÉKONYAN A LEHETŐ LEGTÖBB MUNKAVÁLLALÓT FOGLALKOZTATVA A LEHETŐ LEGALACSONYABB LÉTSZÁMKERET MELLETT A LEHETŐ LEGTÖBB MUNKAVÁLLALÓT FOGLALKOZTATVA A LEHETŐ LEGALACSONYABB LÉTSZÁMKERET MELLETT RÓZSASZÍN ÁLOM ZAPOROZSEC KIVITELBEN

LAKOSSÁG/BETEG MINDENKI SZÁMÁRA HOZZÁFÉRHETŐ MINDENKI SZÁMÁRA HOZZÁFÉRHETŐ AZONNAL ELÉRHETŐ AZONNAL ELÉRHETŐ A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ BÁRHOL SZABADON VÁLASZTHATÓ BÁRHOL SZABADON VÁLASZTHATÓ TÉRÍTÉSMENTES TÉRÍTÉSMENTES MAGAS KOMFORT FOKOZATÚ MAGAS KOMFORT FOKOZATÚ MOSOLYGÓ, JÓL KÉPZETT, ELHIVATOTT SZEMÉLYZET MOSOLYGÓ, JÓL KÉPZETT, ELHIVATOTT SZEMÉLYZET

EGÉSZSÉGÜGYI DOLGOZÓ BIZTOS MUNKAHELY BIZTOS MUNKAHELY ÉLETPÁLYA MODELL, GARANTÁLT ELŐMENETELI RENDSZER ÉLETPÁLYA MODELL, GARANTÁLT ELŐMENETELI RENDSZER ÁTLAG FELETTI BÉREZÉS ÉS TÁRSADALMI PRESZTIZS ÁTLAG FELETTI BÉREZÉS ÉS TÁRSADALMI PRESZTIZS MAGAS SZÍNVONALÚ MUNKAKÖRÜLMÉNYEK MAGAS SZÍNVONALÚ MUNKAKÖRÜLMÉNYEK MUNKAIDŐ SZABÁLYOK BETARTÁSA MUNKAIDŐ SZABÁLYOK BETARTÁSA

AZ EREDMÉNY Az egészségügyi ellátórendszer egyes szereplői rendkívül heterogén, sokszor egymással össze nem egyeztethető elvárásokat közvetítenek a szolgáltatók felé, miközben az elvárások minőségi és mennyiségi kielégítésének feltételrendszerét nem képesek biztosítani.

A LÁTSZAT/1. A LEKÖSZÖNŐ EGÉSZSÉGÜGYI MINISZTER SZERINT STABIL EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZERT HAGY MAGA UTÁN A LEKÖSZÖNŐ EGÉSZSÉGÜGYI MINISZTER SZERINT STABIL EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZERT HAGY MAGA UTÁN AZ OEP SZERINT A FOLYAMATOSAN FELLÉPŐ HIÁNY OKA A CSALÓ KÓRHÁZAK TELJESÍTMÉNY TÚLPÖRGETÉSE AZ OEP SZERINT A FOLYAMATOSAN FELLÉPŐ HIÁNY OKA A CSALÓ KÓRHÁZAK TELJESÍTMÉNY TÚLPÖRGETÉSE A SZOLGÁLTATÓK SZERINT MINDENBEN MEGFELELNEK A JOGSZABÁLYI KÖVETELMÉNYEKNEK ÉS A SZAKMAI SZABÁLYOK SZERINT GYÓGYÍTANAK A SZOLGÁLTATÓK SZERINT MINDENBEN MEGFELELNEK A JOGSZABÁLYI KÖVETELMÉNYEKNEK ÉS A SZAKMAI SZABÁLYOK SZERINT GYÓGYÍTANAK

A LÁTSZAT/2. MINDEN INTÉZMÉNY RENDELKEZIK FELELŐSSÉG BIZTOSÍTÁSSAL ÉS MŰKÖDTET MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERT MINDEN INTÉZMÉNY RENDELKEZIK FELELŐSSÉG BIZTOSÍTÁSSAL ÉS MŰKÖDTET MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERT EGYETLEN INTÉZMÉNYBE SEM VISZ BE A BETEG GYÓGYSZERT EGYETLEN INTÉZMÉNYBE SEM VISZ BE A BETEG GYÓGYSZERT MINDEN INTÉZMÉNY BIZTOSÍTJA AZ ELŐÍRT MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ ÉTKEZTETÉST A BETEGEINEK MINDEN INTÉZMÉNY BIZTOSÍTJA AZ ELŐÍRT MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ ÉTKEZTETÉST A BETEGEINEK EGYETLEN INTÉZMÉNY SEM HASZNÁLJA TÖBBSZÖR AZ EGYSZERHASZNÁLATOS ESZKÖZÖKET EGYETLEN INTÉZMÉNY SEM HASZNÁLJA TÖBBSZÖR AZ EGYSZERHASZNÁLATOS ESZKÖZÖKET

VALÓSÁG/1. SENKI NEM TUDJA, HOGY AZ INTÉZMÉNYEK MENNYIBEN KÉPESEK MEGFELELNI A MINIMUM FELTÉTELEKNEK SENKI NEM TUDJA, HOGY AZ INTÉZMÉNYEK MENNYIBEN KÉPESEK MEGFELELNI A MINIMUM FELTÉTELEKNEK MINDENKI TUDJA, HOGY NEM A SZAKMAI PROTOKOLLOKNAK MEGFELELŐEN GYÓGYÍTUNK MINDENKI TUDJA, HOGY NEM A SZAKMAI PROTOKOLLOKNAK MEGFELELŐEN GYÓGYÍTUNK MINDENKI TUDJA, HOGY A DOKUMENTUMOK NEM MINDIG A VALÓSÁGOT RÖGZÍTIK MINDENKI TUDJA, HOGY A DOKUMENTUMOK NEM MINDIG A VALÓSÁGOT RÖGZÍTIK

VALÓSÁG/2. MINDENKI TUDJA, HOGY MINDENKI TUDJA, HOGY –EZT AZ ELLÁTÓRENDSZERT –EZZEL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGGAL –AZ ELŐÍRT PROTOKOLLOK SZERINT –AZ ELVÁRT MINŐSÉGBEN –A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ ERŐFORRÁSOKBÓL NEM LEHET MŰKÖDTETNI!

AZ ELLÁTÓRENDSZER 5 LÁBA MIT?:LAKOSSÁGI SZÜKSÉGLET/SZOLGÁL- TATÁSI CSOMAG MIT?:LAKOSSÁGI SZÜKSÉGLET/SZOLGÁL- TATÁSI CSOMAG HOGYAN?:ORVOSTUDOMÁNY ÁLTAL LEHETSÉGES/SZAKMAI PROTOKOLL HOGYAN?:ORVOSTUDOMÁNY ÁLTAL LEHETSÉGES/SZAKMAI PROTOKOLL MIBŐL?:GAZDASÁGILAG MEGENGEDHETŐ/RENDEL- KEZÉSRE ÁLLÓ ERŐFORRÁSOK MIBŐL?:GAZDASÁGILAG MEGENGEDHETŐ/RENDEL- KEZÉSRE ÁLLÓ ERŐFORRÁSOK HOL?:TEK, BEUTALÁSI REND, SZABAD ORVOSVÁLASZTÁS HOL?:TEK, BEUTALÁSI REND, SZABAD ORVOSVÁLASZTÁS MIKOR?:VÁRÓLISTÁK MIKOR?:VÁRÓLISTÁK

VÁLTOZTATÁSI JAVASLAT ABBA KELLENE HAGYNI A KOLLEKTÍV ILLÚZIÓ KELTÉST ABBA KELLENE HAGYNI A KOLLEKTÍV ILLÚZIÓ KELTÉST PARADIGMA VÁLTÁS PARADIGMA VÁLTÁS ÚJ ALAPOKRA HELYEZETT EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZER KIALAKÍTÁSA ÚJ ALAPOKRA HELYEZETT EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZER KIALAKÍTÁSA

MI ALAPOZZA MEG A PARADIGMA VÁLTÁST? AZ EGÉSZSÉGIPAT TÖBB GDP-T TERMEL, MINT AMENNYIT AZ EGÉSZSÉGÜGY FELHASZNÁL AZ EGÉSZSÉGIPAT TÖBB GDP-T TERMEL, MINT AMENNYIT AZ EGÉSZSÉGÜGY FELHASZNÁL AZ EGÉSZSÉGÜGY JELENTŐS MUNKAHELYTEREMTŐ POTENCIÁLLAL RENDELKEZIK AZ EGÉSZSÉGÜGY JELENTŐS MUNKAHELYTEREMTŐ POTENCIÁLLAL RENDELKEZIK AZ EGÉSZSÉGÜGY SZINERGISTA MÓDON KÉPES HATNI A TÖBBI ÁGAZAT FEJLŐDÉSÉRE AZ EGÉSZSÉGÜGY SZINERGISTA MÓDON KÉPES HATNI A TÖBBI ÁGAZAT FEJLŐDÉSÉRE AZ EGÉSZSÉGIPAR SZÁMOS KOMPARATÍV ELŐNNYEL RENDELKEZIK AZ EGÉSZSÉGIPAR SZÁMOS KOMPARATÍV ELŐNNYEL RENDELKEZIK LEO NEFIODOV: A VI. KODRATYEV CIKLUSBAN A BÁZIS INNOVÁCIÓ A BIO- ÉS NANOTECHNOLÓGIÁRA ÉPÜLŐ EGÉSZSÉGIPAR TERÜLETÉN VÁRHATÓ. LEO NEFIODOV: A VI. KODRATYEV CIKLUSBAN A BÁZIS INNOVÁCIÓ A BIO- ÉS NANOTECHNOLÓGIÁRA ÉPÜLŐ EGÉSZSÉGIPAR TERÜLETÉN VÁRHATÓ.

MIÉRT KELL A TELJES RENDSZERT ÁTALAKÍTANI? A RENDSZER STRUKTURÁLIS, FUNKCIONÁLIS ÉS FINANSZÍROZÁSI ANOMÁLIÁI ELÉRTÉK AZT A SZINTET, AMELYBEN AZ ÁTALAKÍTÁS TÖBB ERŐFORRÁST IGÉNYEL, NAGYOBB KOCKÁZATTAL JÁR ÉS KISEBB SIKERREL KECSEGTET, MINT EGY ÚJ RENDSZER KIÉPÍTÉSE A RENDSZER STRUKTURÁLIS, FUNKCIONÁLIS ÉS FINANSZÍROZÁSI ANOMÁLIÁI ELÉRTÉK AZT A SZINTET, AMELYBEN AZ ÁTALAKÍTÁS TÖBB ERŐFORRÁST IGÉNYEL, NAGYOBB KOCKÁZATTAL JÁR ÉS KISEBB SIKERREL KECSEGTET, MINT EGY ÚJ RENDSZER KIÉPÍTÉSE A VÁLTOZTATÁS IRÁNYA: A VÁLTOZTATÁS IRÁNYA: –ERŐFORRÁS KONCENTRÁCIÓ –INTEGRÁCIÓ –CENTRALIZÁCIÓ –AKUT VÁLSÁGKEZELÉS ÉS PÁRHUZAMOS STRATÉGIA KIALAKÍTÁS

ÖSSZEGZÉS KI KELL MONDANUNK, HOGY „MEZTELEN A KIRÁLY”. KI KELL MONDANUNK, HOGY „MEZTELEN A KIRÁLY”. KI KELL ALAKÍTANI AZT A TÁRSADALMI KONSZENZUST, HOGY A LAKOSSÁG MIT VÁR EL AZ EGÉSZSÉGÜGYTŐL ÉS EZÉRT MIT HAJLANDÓ ÁLDOZNI KI KELL ALAKÍTANI AZT A TÁRSADALMI KONSZENZUST, HOGY A LAKOSSÁG MIT VÁR EL AZ EGÉSZSÉGÜGYTŐL ÉS EZÉRT MIT HAJLANDÓ ÁLDOZNI SZAKMAI EVIDENCIÁKON ALAPULÓ KÖZÉPTÁVÚ KONCEPCIÓT KELL KIDOLGOZNI SZAKMAI EVIDENCIÁKON ALAPULÓ KÖZÉPTÁVÚ KONCEPCIÓT KELL KIDOLGOZNI EZEKET JOGSZABÁLYI KERETEK KÖZŐ KELL HELYEZNI EZEKET JOGSZABÁLYI KERETEK KÖZŐ KELL HELYEZNI EZEKET A SZABÁLYOKAT BE KELL TARTANI ÉS TARTATNI EZEKET A SZABÁLYOKAT BE KELL TARTANI ÉS TARTATNI

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET