1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum 2007. május 23-24. Király Gyula / 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Munkajog és társadalombiztosítás II.
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Társadalombiztosítási
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Egységes egészségügyi információrendszer
Egészségpolitika.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Az egészségbiztosítási rendszer átalakítása
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Jogosultság és jogviszony ellenőrzés
Az igénybevevői nyilvántartás
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
EKOP projektek jelene és jövője
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Bérelszámolási rendszerek
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
Adatbiztonság egy évszázadig Vinczéné Géczy Gabriella Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság.
A társadalombiztosítási jog rendszere
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8

2 Az OEP adat-összekapcsolásainak elvi felépítése Pénzbeli ellátások Gyógyító- megelőző ellátások Vényhez kötött ellátások (pl.:gyógyszer) Tranzakciós rendszerek Adattárház (Kontrolling és monitoring) Működést támogató rendszerek TAJ szám Adat- és információbiztonság Központi költségvetés előirányzatai

3 Forrásadatok minősége Teljesítmény-finanszírozás mellett: A tételes adatrögzítés kikényszeríthető anyagi érdekek alapján. Egyszerűen fenntartható egy teljes körű és rendszeres adatszolgáltatási rendszer.  Magában hordozza az indokolatlan teljesítményfokozást, ezért erős szakmai ellenőrzést kell működtetni.  Szakmailag igényes adatok helyett „finanszírozási panelek” keletkeznek. Adatgyűjtés jellemzői:

4 Forrásadatok minősége Normatív finanszírozás mellett: Könnyen megnyerhető az orvos magas szakmai színvonalú adatok rögzítésére, ha azokat később maga is felhasználhatja.  A jelentett adat „következménymentessége” feleslegessé teszi a túlzásokat, habár éppen ezért azok pontatlanabbá is válnak.  Nincs ösztönözve a tételes adatrögzítés, ezért csak kevés és egyszerű adat kérhető.  Csak folyamatos ellenőrzéssel, érdekeltséggel vagy szankcionálással biztosítható az állandó minőségű adatszolgáltatás. Adatgyűjtés jellemzői:

5 Normatív- és teljesítmény finanszírozás kombinációja + Adatgyűjtő- és jelentő rendszerek minősítése egységes elvek alapján + Szakmai minősítő rendszerrel történő orvos értékelés meghonosítása + Minőségi indikátorokkal történő pozitív és negatív eltérítések bevezetése a finanszírozásban + Kötelező és rendszeres esetértékelés, orvosi dokumentáció összehasonlítása, tudásmenedzsment eszközök felhasználása Lehetséges megoldások: Forrásadatok minősége

6 Jogviszony adatok adatminőségi problémái OEP-nyilvántartásOEP-nyilvántartás dec. 31-ig Személyi kör Adatforrás OEP-nek Munkaviszonyban állók Állami alkalmazottak Passzív ellátásban részesülő Nyugdíjasok Egyéb eü. szolg. Jogosultak (pl: GYES, ápolási díj) Társas vállalkozó Egyéni vállalkozó Munkanélküli ellátások Kiskorúak Egyházi személy Választott tisztségviselő 18 év feletti tanulóhallgató 11 %-os járulékot fizetők Fogvatartott Őstermelők Foglalkoztatók MÁK, Fegyveres szerv Egyház Szervezet Okmányiroda Társas vállalkozás Munkaügyi Központ Folyósító ONYF, MÁV zRt. MÁK, Önkorm. egyéb folyósító szerv Anyakönyvi Hivatal Iskola vezetője BVOP Járulék fizető Őstermelő jan. 1-től APEH Számtalan szereplő (1,5 millió bejelentő) Évekig semmire sem használt adatbázis Heterogén ágazati nyilvántartáso k és érdekek…

7  Vagy építsünk ki egészségadatok gyűjtésére országos rendszert, vagy alkalmazkodjunk a más (finanszírozási) célra gyűjtött és átadott adatokra.  Állítsunk fel betartható és ellenőrizhető szempontrendszert az orvosi dokumentációt kezelő ügyviteli rendszerekre és érjük el, hogy csak minősített rendszereket használhassanak egészségügyi intézmények, szolgáltatók.  Rendszeresen értékeljük a kinyert adatokat és megfelelő csatornákon keresztül szembesítsük az adatgyűjtés-lánc valamennyi szereplőjével a rendszerszerű hibákat.  Támaszkodjunk az informatikai szakma ez irányú tapasztalataira és javaslataira. Összefoglalva…

8 Köszönöm a figyelmet !