A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, 2009. 04. 29. Mosolits Lászlóné, Ildikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Együttnevelés: egyenlő hozzáférés – egyenlő esély
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
Az IPR dokumentációjáról
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Educatio Kht Esélyegyenlőségi Igazgatósága
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Mit tartalmazzanak az intézményi dokumentumok?
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó

Integrációs felkészítés Együttnevelés Intézményfejlesztés Pedagógiai megújulás HHH-s tanulók egyénre szabott tanulástámogatása Társadalmi környezettel való együttműködés Szülőkkel való kapcsolattartás Bevezetés: általános iskola 1-8, középiskola: évf.

Nálunk vannak HHH-s tanulók? 7708 fő gyermekvédelmei kedvezmény: 11% Óvoda: fő 279 fő HHH-s 2% Ált. isk fő1182 fő HHH-s 3,6% Középisk: fő 110 fő HHH-s 0,45% Összesen: fő1571 fő HHH-s 2,2% Foglalkoztatottak 20%-a 8 ált. végzettségű

Jogszabályi helyek évi LXXIX. törvény a közoktatásról 11/1994. (VI.24.) MKM rendelet 39.§ D és E /2003. sz. OM közlemény 9/2008.(III. 31.) OKM rendelet

Közoktatási törvény 95. § (1) Az oktatásért felelős miniszter közoktatásfejlesztéssel kapcsolatos feladata: i) a hátrányos helyzetű, köztük különösen a roma gyermekek, tanulók nevelésével, oktatásával kapcsolatos feladatok végrehajtását segítő országos szolgáltató rendszer kiépítése és működtetése; j) az oktatási programok (pedagógiai rendszerek) - így különösen ajánlott pedagógiai program és tanterv, valamint az erre épülő tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer, továbbá a gyakorlati alkalmazást lehetővé tevő, illetve segítő akkreditált pedagógusképzési és -továbbképzési kínálat, pedagógiai szakmai szolgáltató tevékenység - kidolgozása, kiadása;

11/1994 MKM r. 39/D. §: képesség-kibontakoztató felkészítés a HHH-s tanulóknak Pedagógiai tartalma Igazgatói döntés további felvételről Együttműködés az OOIH-val 39/E. §: integrációs felkészítés U.a pedagógiai tartalommal Nem lehet több, mint 50% a HHH-s arány A település azonos típusú intézményei közötti HHH- s eltérés max. 25%

Intézményfejlesztési feladatok Alapító okirat Pedagógiai program SZMSZ, Házirend Minőségfejlesztési program Továbbképzési program Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv

Kire igényelhető támogatás? HHH-s tanulók száma alapján SNI-s tanulóra, ha integráltan nevelhető és HHH-s Intézményvezetői döntés alapján + 10% Magántanulókra nem

A pályázat benyújtásának feltételei Fenntartó kötelezettséget vállal a program beépítésére HHH-s gyermekek/tanulók száma jogszerűen meghatározott – korrekció okt.1-i statisztika Beiskolázási körzethatárok a Kt. 66.§ alapján HHH-s eltérés nem lehet nagyobb 25%-nál Utóbbi 3 évben nem volt elmarasztaló bírósági határozat

Pályázat beadása Elektronikusan és papír alapon MÁK Igazgatóság – nem önkorm. OKM Támogatáskezelő OOIH által e célra kialakított elektronikus rendszerén keresztül Azonosító – PIN kód- Regisztráció

A pályázat útja Értesítések megküldése: szeptember 15. Utalás: szeptember 5. Októberi statisztikai adatok: október 15. Pedagógus kiegészítő illetmény korrekciója: november 05. Együttműködési Megállapodás: november 30.

Segítség! Nyertünk! Adatpontosítás az okt.1-i statisztika alapján Együttműködési Megállapodás az OOIH-val: szakmai együttműködés, vállalások meghatározása az IPR elvárt eredményei szerint, forrásfelhasználás szabályai IPR kiépítése IPR folyamat-tanácsadó segíti Önértékelés

Miben nyújtunk segítséget? Pályázatok elkészítése Intézményfejlesztés tervezése, megvalósítása, IPR Pedagógus továbbképzések: IPR, kooperatív technikák, projektpedagógia Jogszabályoknak megfelelő működtetés

Köszönöm a figyelmet! Telefon: 96/