Bauer András - Berács József:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B2B-marketing - Bevezetés
Készítette: Unyatyinszki Csaba
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Műszaki haladás közgazdasági szempontból Meyer Dietmar március 3.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Szervezeti formák.
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Marketing mix.
Bauer András – Berács József
Kérdések a második zh-hoz
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezetek beszerzési magatartása 4. szeminárium Nagy Gábor március. 02.
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Munkavédelem és controlling
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Marketing alapok Kopcsay László.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Vállalkozásmenedzsment I.
5. előadás: Szervezeti beszerzési magatartás
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
az Akasztói Szikiponty
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
9. tétel.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Bauer András - Berács József: Marketing

Szervezetek beszerzési magatartása Szervezeti vásárlás jellemzői Beszerzési döntés folyamata Beszerzési magatartás általános modellje Beszerzési központ Kapcsolati marketing

A B2B változásai

A B2B változásai Hangsúly az értéknövelésen, v.ö. az értéklánc koncepcióval Ezt erősíti a tevékenységkihelyezés növekvő gyakorlata

Szervezeti piacok sajátosságai(1) Szakértelem Racionális magatartás Csoportos vásárlás Reciprocitás erős Tartós kapcsolatok lehetõsége

Szervezeti piacok sajátosságai (2) Véges számú fogyasztó Származtatott kereslet Technikai komplexitás Nagy értékek

A beszerzési folyamat jellege Artikuláltabb Hosszabb Make or buy lehetősége Korai szakaszban eldőlhet

A beszerzési folyamat Többszereplős: a beszerzési központ Változó összetételű, esetileg létező szakemberek köre, akik különböző szerepeket tölthetnek be

Egyszerű újravásárlás Módosított újravásárlás Szakaszok Új beszerzés Igény azonosítás Paraméter meghatározás Specifikáció Szállítók azonosítása Ajánlatok bekérése és elemzése Ajánlat értékelés Szállító választás Utólagos értékelés

A tartós vevőkapcsolat elõnyei az eladó oldaláról Jobb kiszolgálás lehetősége Alacsonyabb kiszolgálási költség Újabb üzleti lehetõség, kereszteladás

A tartós vevőkapcsolat elõnyei a vevő oldaláról Megbízhatóság Alacsonyabb keresési költség Jobb kiszolgálás lehetősége

Az elkötelezettségek és a befektetések Az elkötelezettség egy kapcsolatban stratégiai jellegű A befektetések gyakran kapcsolódnak egy tranzakcióhoz. Példák: Tréning költségek Speciális berendezések beszerzése Piacépítés

A marketing együttműködés formái A szervezetközi együttműködés természetes a marketingben Vertikális: vállalat és ügynökség gyártó és kereskedõ Horizontális: azonos piacon mûködõ vállalatok között, pl. Pepsi és Cadbury Schweppes

Kapcsolati marketing Elméleti háttér Gyakorlati igény Jellemzői szervezetelmélet, kontextus intézményi közgazdaságtan Gyakorlati igény jobb kiszolgálás, megbízható biztos piac átváltási költségek Jellemzői eladó-vevő aktivitás, kapcsolatiság a középpontban új munkamegosztás egyedi tranzakciók esetében is Kooperáció és verseny dilemmája

Szervezeti beszerzési magatartás modelljei Normatív és leíró modellek Webster-Wind általános modellje Környezet Szervezet / vállalat Beszerzési központ Egyéni résztvevők

A magatartási spektrum két végpontja Mindig valami üzlet Alacsonyak az átállási költségek és a vevők megosztják a rendeléseket a szállítók között.. A termék, ár és kiszolgálás mindenkori kombinációja meghatározó lehet. Örökre elveszett Magas átállási költségek és a vevő egy szállítót választ. Mindkét fél hosszútávon gondolkodhat és fektethet be.