A KLHTK DÉKÁN JELENTÉSE ÉVBEN VÉGZETT MUNKÁRÓL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Intézményfejlesztési Terv
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR K+F PÁLYÁZATI RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS DÉKÁN Nemzetközi.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Bemutatkozik a Georgikon
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
MH ELÉRENDŐ KÉPESSÉGEI
A háború és a modern fegyveres erő
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Lejtmenetből lendület
Élelmiszertudományi Kar
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Előadás másolata:

A KLHTK DÉKÁN JELENTÉSE 2010. ÉVBEN VÉGZETT MUNKÁRÓL Dr. Ujj András ezredes tudományos rektorhelyettes, mb. dékán

A jelentés vázlata A Kar fő feladatai 2010-ben; A Kar vezetése, irányítása; A Kar szervezeti változásai; Oktatás és minőségbiztosítás; Tudományos tevékenység, kiadványozás;

A KLHTK fő feladatai 2010-ben (1.) A Kar új szervezeti struktúrájának kialakítása, az új struktúrára való áttérés zökkenőmentes végrehajtása, illetve a működési feltételek folyamatos biztosítása; A második körös akkreditáció kari vonatkozású tapasztalatainak feldolgozásából fakadó feladatok végrehajtása; A minőségbiztosítási szemléletmód mélyítése, az önálló Kari Minőségügyi Rendszer és a (MIL)UNI-EFQM kiválósági modell további adaptálása, bevezetése; Az új fenntartói vezetés és egyetemi menedzsment által megadott képzésfejlesztési feladatok végrehajtása; Az új egyetemi, kari struktúrában a képzési feladatok zökkenőmentes folytatása;

A KLHTK fő feladatai 2010-ben (2) Az egyetemi/kari zárógyakorlat továbbfejlesztése, a gyakorlat nemzetközivé tétele feltételeinek további erősítése; A Kutatási, Fejlesztési és Innovációs feladatok folytatása; A kar oktatói állománya nyelvi felkészültségének javítása; Az informatikai ellátottság javítása, a vezetési szakkabinetek korszerűsítése, új speciális szakkabinetek kialakítása, a meglévők továbbfejlesztése; A Kossuth Múzeum létrehozása és működésének beindítása.

A kari vezetés, irányítás értékelése Dr. Felházi Sándor mk. ezredes vezénylése (705/2010. honvédelmi miniszteri határozat) miatt, 2010. szeptember 01-től Dr. habil Ujj András ezredes, tudományos rektor-helyettes látta el a dékáni feladatokat. 2008. 09. 94 fő 2009. 09. 106 fő 2010. 10. 114 fő 2010. 12. 105 fő 2011. 01. A kar létszáma:

A KLHTK szervezeti felépítése DÉKÁN KARI TANÁCS DÉKÁNI HIVATAL Oktatási dékánhelyettes Tudományos dékánhelyettes Hadtudományi Doktori Iskola Magasabb Tanfolyami Parancsnokság Társadalomtudományi Intézet Nemzetközi- és Biztonságpolitikai Tanulmányok Intézet Összhaderőnemi Műveleti Intézet Védelem Egészségügyi Intézet Szociológia-Pszichológia és Pedagógia Tanszék Jogtudományi és Politikaelmélet Tanszék Filozófia és Kultúrtörténet Tanszék Hadtörténelem Tanszék Bizt. és Védelempol. Tanszék Nemzetközi Tanulmányok Tanszék Nemzetbiztonsági Tanszék Katonai Stratégiai Tanszék Szárazföldi Műveleti Tanszék Légierő Műveleti Tanszék Műveleti Támogató Tanszék Geoinformációs Tanszék Katonaorvosi Tanszék Védelem- és Biztonság-eü. Tanszék Repülő Egészségügyi Tanszék Alkalmazott Egészségtudományi Tanszék

A KLHTK tervezett szervezeti felépítése Hadtudományi Doktori Iskola Dékáni Titkárság Továbbképző és Tanfolyami Igazgatóság Felsőfokú Tanfolyamszervező Csoport Nemzetbiztonsági Tanszék Katonai Továbbképző Részleg Összhaderőnemi Műveleti Intézet Hadászati és Hadelméleti Tanszék Lövész és Harckocsizó Tanszék Tüzér Tanszék Hadműveleti-Harcászati Tanszék Katonai Térképész és Katonaföldrajzi Tanszék Felderítő Tanszék Hadtudományi Alapozó Intézet Védelem Egészségtudo-mányi Tanszék Katonai Vezetéstudo-mányi Tanszék Hadtörténelem Tanszék Nemzetközi- és Biztonsági Tanulmányok Intézet Pedagógia-Pszichológia és Szociológia Tanszék Jogtudományi és Politikaelmélet Tanszék Biztonság- és Védelempolitikai Tanszék Nemzetközi Tanulmányok Tanszék Társadalomtudo-mányi Intézet Repülő és Légvédelmi Tanszék Általános Katonai Tanszék Filozófia és Kultúrtörténet Tanszék Védelmi Igazgatási Tanszék Doktrínafejlesztő és Gyakorlattervező Csoport Távoktatási Részleg Dékán

Oktatási és minőségbiztosítási terület Akkreditáció-minőségbiztosítás helyzete Akkreditált szakok Tananyagfejlesztés helyzete Hallgatói zárógyakorlat tapasztalatai

Akkreditáció és minőségbiztosítás helyzete Kari-, szaki- és egyéni (oktatói-kutatói) akkreditációs adatok folyamatos gyűjtése, a MAB előírásainak megfelelő összeállítása; Belső auditokban való részvétel, auditorok képzése és továbbképzése; Felsőoktatási Minőségi Díj 2010 pályázathoz a kari szintű adatszolgáltatás és a Látogató Bizottság fogadásában való részvétel; A (MIL)UNI-EFQM kiválósági modell további adaptálása, részleges bevezetése;

Akkreditált szakok helyzete (1) KÉPZÉSI SZINT A KÉPZÉS MEGNEVEZÉSE KÉPZÉSI TERÜLET/ KÉPZÉSIÁG SZAKFELELŐS Mesterképzés (MSc) Katonai vezetői Nemzetvédelmi és katonai Dr. Juhász József alez. (megbízott) Biztonság- és védelempolitikai Prof. Dr. Gazdag Ferenc Büntetés- végrehajtási vezető Prof. Dr. Bolgár Judit Nemzetbiztonsági Dr. Rácz Lajos Alapképzés (BSc) Nemzetvédelmi és katonai/katonai Dr. habil. Krajnc Zoltán mk. alez. Nemzetvédelmi és katonai/védelmi

Akkreditált szakok helyzete (2) KÉPZÉSI SZINT A KÉPZÉS MEGNEVEZÉSE KÉPZÉSI TERÜLET/ KÉPZÉSIÁG SZAKFELELŐS Alapképzés (BSc) Nemzetbiztonsági Nemzetvédelmi és katonai/védelmi Dr. Rácz Lajos Büntetés- végrehajtási nevelő Prof. Dr. Bolgár Judit Nemzetközi tanulmányok Társadalom- tudományok Dr. N. Rózsa Erzsébet Szakirányú továbbképzési szak Okleveles írásanalitikus Írásanalitikus szaktanácsadó

Akkreditált szakok helyzete (3) KÉPZÉSI SZINT A KÉPZÉS MEGNEVEZÉSE KÉPZÉSI TERÜLET/ KÉPZÉSIÁG SZAKFELELŐS HM belső tanfolyam Felsővezetői (vezérkari) tanfolyam Nappali, 2 szemeszteres tanfolyam Dr. Resperger I. mk. ezds. Nem katonai oktatási intézményben végzett, tiszti állományba vettek, tanfolyama Nappali képzés Nemes A. őrgy. Általános előmeneteli tanfolyam (főhadnagyi, századosi, őrnagyi) Távoktatás, összevonásokkal Szakmai előmeneteli tanfolyamok Szaktanszékek

DOKTORI KÉPZÉS FELVÉTELI EREDMÉNYEK Megnevezés HDI PhD képzésben résztvevő hallgatók 111 Abszolutóriumot szerzett hallgatók 38 PhD fokozatot szerzett hallgatók 31 FELVÉTELI EREDMÉNYEK Megnevezés HDI Tavaszi és pótfelvételi eljárásra benyújtott pályázat 54 Felvételre javasolt 36

Kari zárógyakorlatok 2004. 06. 01-04. „Védelmező pajzs 2004.” 2005. 05. 30-03. „Béketámogatás 2005.” 2006. 06. 12-16. „Kontrol 2006.” 2007. 06. 11-14. „Vízesés 2007.” 2008. 06. 09-13. „Vulkán 2008.” 2009. 06. 08-12. „Virradat 2009.” 2010. 06. 16-18. „Common Peace Effort 2010.” 2011. 06. 06-10. „Common Peace Effort 2011.”

A katonai vezetői szakok fejlesztése, átalakítása A Katonai vezetői szak megújítás megalapozó értekezlet (11. 03.); A Katonai vezetői szak „megrendelői körrel kibővített” szakfejlesztési fóruma (11. 10.); A Katonai vezetői szak tantárgyfejlesztési értekezlete (11. 16.); A Katonai vezetői mesterképzési (MSc.) szak szakfejlesztési fórum (12. 16.); A szakfejlesztéssel egy időben megkezdtük a gyakorlat orientált képzés erősítését. Az eredménye a „TÉLI ROHAM 2011” kari szintű szakmai gyakorlat; (indító tervezői ért.: 01. 17.; szemrevételezés, pontosítás: 01. 19., Szentendre, Csobánka; végrehajtás 02. 21-25., Csobánka);

Tudományos diákköri tevékenység A kari kiadványozás Hadtudományi Szemle; Társadalom és Honvédelem. Tudományos diákköri tevékenység Kossuth Kistudósa; Hadtudományi Doktorandusz Fórum; Hadtudományi Vetélkedő.

A katonaoktatókkal szemben támasztott követelmények Oktatással kapcsolatos feladatok: oktatás (idegen nyelven is), témavezetés, vizsgáztatás, tananyagírás (jegyzet, tankönyv, tansegédlet, harcászati, hadműveleti feladatok kidolgozása); tananyag-, tantárgyfejlesztés, szak- szakirány-fejlesztés; Kutatással kapcsolatos feladatok: a kutatás; fejlesztés; publikálás (idegen nyelven is); továbbképzés, posztgraduális képzés; Katonai feladatok: csapatgyakorlat végrehajtása; doktrínák, szabályzatok írásában, kidolgozásában való részvétel; missziós feladatok végrehajtása;

KL_HTK 2017.04.04.