Kalandorok kíméljenek! 2010. Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Márkaépítés a gyakorlatban
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Integrációtörténet 2. témakör.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Közönségkapcsolatok (PR)
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Reklám etika.
Az érvelés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő vállalati önszabályozás perspektívái Verseny és Szabályozás MTA KRTK Közgazdaság-tudományi.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Vizsga feladatok (Minta)
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
Termék & Márka Kopcsay László.
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Az igazi változásokhoz szemléletbeli váltásra van szükség ? Az energiaszektor szerepe a versenyképesség javításában Energiatudatosság.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A reklám centruma.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
LEADER, Identitás, Sport
Vállalati terv bemutató
Az online marketing legújabb generációja
Reklám etika.
A regionális gazdasági integrációk
Előadás másolata:

Kalandorok kíméljenek! Július 29.

A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása (vevő megtartása) –Márkaválasztás befolyásolása A reklám céljainak nagy része hosszútávon valósul meg Hosszútávon a tisztesség a kifizetődő

Igaz – hamis?

Miért ilyenek a reklámok? Emocionális kontra racionális érvek –Erős verseny, apró különbségek vannak a termékek között –Kutatási eredmények, versenyelőny megjelentetése a reklámban Megtévesztés csak a racionális érvek esetén „szokás” Nézzük meg, mi a reklám valós üzenete? –Hasonlatok (asszociáció, metafóra, analógia, olyan, mint….) –Szavak köznapi értelme –Termékkategóriával kapcsolatos tudás változik

A vásárlás nemcsak a konkrét reklámtól függ

UCP a reklámozók szemszögéből UCP indoklása: „ … elfogadott intézkedések révén hozzájárul a magas szintű fogyasztóvédelem eléréséhez. … A belső határok nélküli térségben a határon átnyúló tevékenységek előmozdításához létfontosságú a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok fejlődése”

Reklám és költségei Egységes európai piacon: –Egységes termékkutatás (egységes érvek) –Reklám gyártási költségeinek csökkentése érdekében szabványosítás –Egységes (regionális médiavásárlás) - uaz a reklám

UCP kérdései Megtévesztés – lényeges információk –Apróbetű –Kutatási eredmények elfogadása Más országokban ment reklámok Más – hazai hatóság, szakhatóság véleménye Gyerek vásárlásra történő felszólítása Ingyenesség kérdése

Működő önszabályozás Önszabályozás kritériumai az Európai Reklám Kerekasztal alapján Önszabályozás előnyei –Fogyasztónak –Társadalomnak Ha bármi gondot tapasztalnak –Fogyasztói panaszok kezelése:

Köszönjük