TÁMOP 3.1.4- 09/1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Györök Beáta - szakmai vezető, Gárdonyi Óvoda - Gárdonyi Tagóvoda
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Zagyvarékason.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Projektindító nap Bonyhád november 27
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Előadás másolata:

TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben

Előzmények HEFOP ( Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program ) pályázat kiírása 2005-ben TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program) pályázat kiírása 2008-ban

A pályázat a legkülönfélébb érzelmeket váltotta ki belőlünk… MI AZ A HEFOP?! MÁR MEGINT MIT AKAR A FŐNÖK? 18 MILLIÓ FORINT!!! ÖREG VAGYOK ÉN MÁR EHHEZ! BELE FOGTOK BUKNI!

A pályázatírás közben… … sok ismeretlen fogalommal, helyzettel kerültünk szembe, nem értettük magát a pályázatot sem…

… volt, hogy kollégáink szkepticizmusa rontotta el lelkesedésünket, de kaptunk sok támogatást is, végül sikerült elkészítenünk és elküldenünk a pályázatot!

A pályázati ütemterv szerint februárban kezdődött volna a projekt, a sok továbbképzés, a tankönyvek rendelése, a digitáblák beszerelése, a felkészülés, majd szeptemberben kezdődött volna a kompetencia alapú oktatás

Ezzel szemben - februárban értesítettek, hogy sikeresen pályáztunk (eközben a projektnek már menni kellett volna) - júliusban írták alá a szerződéseket - augusztus végén volt az első továbbképzés - szeptembertől pedig el kellett indulnia a kompetencia alapú oktatásnak pénz és tankönyvcsomagok nélkül (és anélkül, hogy tudtuk volna, mit kell csinálnunk) Segítség!

Területeink: Matematika-logika (kötelező) „A” modul Szövegértés-szövegalkotás (kötelező) „A” modul, „C” modul Szociális, életviteli és környezeti kompetencia területek (választott) „B” és „C” modul

A kiválasztott osztályok: - A bejövő két ötödikes és egy kilencedikes osztály

Tennivalók Az iskola dokumentumainak módosítása Képzések elvégzése Megfelelő adminisztráció (helyettesítés, bérezés, megjelenítés a naplóban, bizonyítványokban, jegyzőkönyvek, stb.) PEJ Bemutatóórák, nyílt napok szervezése Közzététel (újság, folyóirat, tv, plakát, szóróanyagok, stb.) Az iskolába jelentkező tanulók és szüleik megfelelő tájékoztatása a programról

Mi kell hozzá? Fenntartó bizalma, támogatása Hit Optimizmus Elhivatottság Rátermettség Türelem Erő Kreativitás Saját ötletek, javaslatok Rugalmasság Teherbírás Kávé…

Megfelelő tárgyi eszközök (fénymásoló, nyomtató, számítógépek, laptop, digitális tábla, könnyen mozdítható padok, stb.) Fényképezőgép (a dokumentációhoz) Programcsomagok Irodaszerek (gyorsan elfogy ám a színes ceruza és a csomipapír, illetve lába kél…)

Szakértők, Tanácsadók, Mentorok, Folyamattanácsadók részvétele a projektben, a benne dolgozó kollégák munkájának segítése, a megfelelő projektmenet és fenntartás biztosítása

Módszerek Frontális szervezés Beszélgetőkör Kooperatív módszerek Drámajáték Vita Projekt Témahét, projektnap, témanap, epocha

Boldog az az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember, aki értelmet kap… … élet fája ez azoknak, akik megragadják, és akik rá támaszkodnak, boldogok. ( Példabeszédek 3:13, 18 )

Köszönöm a figyelmet! Készítette: Valentínyi Erika TÁMOP projektmenedzser