Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesület
Gyermekvédelem a védőnői munkában
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
Orvos – és Egészségtudományi Centrum
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
Egy non-profit egészségügyi alapítvány PR-tevékenysége Száraz Éjszakák – Derűs Nappalok Alapítvány Sarlós Gábor PeppeR 21 PR Ügynökség.
A fogorvosi alapellátás feladata
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
Új eszközök a népbetegségek felmérésére
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Startolj Reggelivel! iskolareggeli program
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
1 Támad az influenza! Hogyan védekezzünk? Margit Kórház Pásztó Egészségpercek Prevenció és egészségmegőrzés.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az OGYEI kiemelt programjai
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
A betegellátás keretei és rendszere
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Egészségesek a roma nők?
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Védőnői Szolgálat Újszász Beszámoló – 2009 ( ) Készítette: Ágotai Emese.
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
Az iskola lehetőségei az egészségnevelés/prevenció terén a jogi szabályozási közoktatási környezetben november 16. Brassói Sándor Oktatási és Kulturális.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Ágazatközi együttműködés
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Beszámoló az iskola- egészségügyi munkáról 2010/2011. tanév Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

Az iskola-egészségügyi ellátás az oktatási intézményben Célja A tanulók egészséges szomatikus, mentális és szociális fejlődésének biztosítása, egészségi állapotának védelme és egészségének fejlesztése, egy szóval a „megelőzés”. Feladataink a tanulók rendszeres egészségügyi felügyelete szűrővizsgálatok, sportorvosi vizsgálatok, krónikus betegségben szenvedők gondozása, közegészségügyi és járványügyi teendők közreműködés a gyermekek egészséges életmódra nevelésében

„Az egészség érték” A gyermek egészségnevelése három alappilléren nyugszik: a család, a nevelési-oktatási intézmény, az egészségügyi intézményrendszer. Egy felmérés szerint az egészségügyi szokások kialakításában a legfontosabb szerepet a szülők kétharmada az oktatási intézménynek tulajdonítja.

Szűrővizsgálatok Célja a beteg gyermekek időben történő kiszűrése, személyes tanácsadás, az optimális gyógyuláshoz való segítése. Az elváltozások zöme az egészségtelen életmód (mozgásszegény életmód, egészségtelen táplálkozás) következménye, ezért a szűrővizsgálatok során nagy hangsúlyt fektetünk az egyéni, személyre szabott tanácsadásra.

A tanévben szűrővizsgálaton részt vett tanulók Index osztályok: 8., 10., 12. osztály 16 évesek Összesen: 337fő

Az iskolában leggyakrabban előforduló elváltozások

Tartási rendellenességek (lúdtalp, gerincferdülés, hanyagtartás) Összesen: 260 fő (77%)

Fénytörési hibák Összesen: 190 fő (35%)

Túlsúly, obesitas Összesen: 51 fő (19 %)

Magas vérnyomás Összesen: 19 fő (6%)

Visszajelzést kaptunk: 12 fő Szakrendelésre irányított tanulók száma: 131 fő Visszajelzést kaptunk: 12 fő

Gyógytestnevelés A tanulók testnevelési csoportokba való besorolását október 15-ig elvégeztük. I. kategória II/A kategória III.kategória Összesen: 62 fő

Gyógytestnevelésre járó tanulók

KÖZEGÉSZSÉGÜGYI-JÁRVÁNYÜGYI FELADATOK Életkorhoz kötött kötelező védőoltások 7. osztály Október és április hónapban Összesen: 59 fő Influenza elleni védőoltás nem történt Negyedévente elvégeztük az iskola helyiségeinek (tornaterem, öltözők, vizes helyiségek, tantermek, az iskola büféje, a tálalókonyha és az ebédlő) közegészségügyi ellenőrzését, hiányosságokat nem tapasztaltunk.

EGÉSZSÉGNEVELÉS Legfőbb célunk: minden tanulóhoz eljutni akár órák keretében, akár személyes tanácsadás vagy egészségnapok alkalmával. Megpróbálunk a saját példamutatásunkkal és az ismereteink folyamatos bővítésével minél több tudást átadni a tanulóknak azért, hogy egészségesebben éljenek és egyre több egészséges életmódhoz szükséges szokást sajátítsanak el.

„A gyermek iránt mindnyájan felelősséggel tartozunk „A gyermek iránt mindnyájan felelősséggel tartozunk. A gyermek nem ezé, vagy azé, a gyermek Istené, aki azt mindnyájunkra bízta, és sorsát mindnyájunkon kéri számon.” Ravasz László

Köszönöm a figyelmet! Hevele Bernadett védőnő