„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Advertisements

Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
„Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására" TÁMOP / A projekt az Európai Unió.
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÁMOP A-11/ Tájékoztató a „Hálózatban a jövőnkért” TÁMOP A-11/ pályázatról.
Könyvtárhasználati verseny
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Hálózatban a jövőnkért. Pályázatunk Beadása: május 30. Projekt ideje: – Elnyert összeg: Ft.
Barki Katalin projektmenedzser
TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki.
TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) ( ) Tudásdepó-Expressz.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TIOP-1.2.3/08/ Nagykun Tudásdepó-Expressz Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúrafejlesztése.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Hálózatban a jövőnkért. TÁMOP A-11/ Tantestületi tájékoztató
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
„Tudásdepó - „ Tájékoztató a magyarországi könyvtári rendszer fejlesztési irányairól és eredményeiről Sörény Edina vezető tanácsos Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Előadás másolata:

„BAJAI-INFO-LÁNC” Két nyilvános könyvtár együttműködése szolgáltatásaik fejlesztésében, a használók nem formális és informális tudásának bővítése az élethosszig tartó tanulás érdekében

Könyvtárak, akik az első körben nyertetek

Régiók elnyert összegei

Dél-Alföldi Régióban elnyert pályázatok

Bács-Kiskun megyében támogatásban részesült könyvtárak

Országos áttekintés az elnyert támogatások mértéke szerint

„Tudásdepó-Expressz ” - A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében - Könyvtárhasználók igényeinek hatékonyabb kielégítését célzó szolgáltatás-fejlesztés A projekt azonosítója: TÁMOP / Beruházás helye (régió, megye, helység): Dél-Alföld, Bács-Kiskun, Baja Kedvezményezett: Eötvös József Főiskola Könyvtára 6500 Baja, Bajcsy-Zsilinszky u. 14. Konzorciumi partner: Ady Endre Városi Könyvtár és Művelődési Központ 6500 Baja, Telcs Ede u. 12. A projekt futamideje: augusztus 1 – február 28. A projekt összköltsége: ,-Ft Támogatás összege: ,-Ft Támogatás aránya: 100 % Támogatók: Európai Unió és a Magyar Állam Társfinanszírozók: Európai Regionális Fejlesztési Alap, Európai Szociális Alap Közreműködő szervezet: Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága

A projekt célja Az Eötvös József Főiskola Könyvtára és az Ady Endre Könyvtár és Művelődési Központ hatékonyan támogassák a formális oktatáson kívüli önálló ismeretszerzést, a digitális írástudás fejlesztését, a módszertani paradigmaváltás megvalósítását, új tanulási stratégiák kialakítását, a kompetencia alapú megvalósítását, az óvodától a felnőttkorig, szolgálva az egész életen át tartó tanulást. Ennek érdekében fejlesztjük adatbázisainkat, biztosítjuk dokumentumaink további feltárását, 24 órás szolgáltatásokat és közhasznú tartalmakat biztosítunk, többnyelvű weblapokat és portálokat építünk, olvasásfejlesztő, könyvtárnépszerűsítő, könyvtárhasználati programokat valósítunk meg figyelembe véve a hátrányos helyzetűeket. Képzésekkel fejlesztjük a könyvtárosok szaktudását.

A projekt célcsoportjai Megtartjuk az alapvető főiskolai szakkönyvtári és közkönyvtári funkciókat, de ötvözve ezt az egyéb kínálat bővítésével és a város különböző korcsoportjainak információs és művelődési ellátásával. A projekt közvetlen célcsoportjai: oktatók, kutatók, hallgatók, könyvtárosok, könyvtáros tanárok, óvónők, a szolgáltatások eredményeit hasznosító általános- és középiskolás diákok, pedagógusok, a régió lakosai. A kiemelt célcsoportok a gyermek és ifjúsági korosztály, középiskolás diákok, a város és környéke hátrányos helyzetű felnőttjei, gyermekei, hátrányos helyzetű családok. Újszerű megközelítésünk, hogy mivel a saját kortárs csoport a meghatározó, ezért ezt felhasználnánk arra, hogy könyvtárunk bemutatását egy pályázat keretében ők közvetítsék társaiknak saját szavaikkal.

Partnerek, térségi együttműködés Országos intézmény: Országos Széchényi Könyvtár Könyvtári Intézet Megyei intézmény: Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Katona József Megyei Könyvtára Bajai intézmények: Bács-Kiskun Megye Önkormányzat Bajai Közoktatási Intézménye és Gyermekotthona Bányai Júlia Általános Művelődési Központ Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola Bereczki Máté Szakképző Iskola Cédrus Református Egyesített Szociális Intézmény Dél-Alföldi Regionális Munkaügyi Központ Bajai Kirendeltsége Eötvös József Főiskola Gyakorló Általános Iskolája III. Béla Gimnázium Jelky András Általános Művelődési Központ Sugovica ÁMK és Sportiskola Lukin László Ének-Zenei Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Magyarországi Németek Általános Művelődési Központja Szent László Általános Művelődési Központ Szentistváni Általános Művelődési Központ Türr István Gazdasági Szakközépiskola Újvárosi Általános Művelődési Központ

Könyvtáraink tervei, fejlesztési irányelvei Rövid távú terveink A pályázatunkkal megvalósítjuk a helyi szükségletekre alapuló szolgáltatások bevezetését, az olvasáskultúra fejlesztését, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítését. Új társadalmi csoportokat szeretnénk bevonni különös tekintettel az iskoláskorúakra, a hátrányos helyzetűekre. Hosszú távú terveink A honlap több nyelvre történő lefordításával megismertetjük a projekt eredményeit és népszerűsítjük az olvasás és könyvtárhasználatot. Tervezzük minőségi, korszerű szolgáltatásokkal a felhasználók megtartását, körének bővítését, elégedettségének növelését. Megvalósítjuk a kollégák továbbképzését, valamint a könyvtárhasználók rendszeres oktatását. Elősegítjük a leszakadó csoportok felzárkóztatását és az információkhoz való egyenlő esélyű hozzáférését. Foglalkozások szervezésével szeretnénk elérni, hogy könyvtárunk egyre látogatottabbá, kedveltebbé váljon. Szorgalmazzuk az információs rendszerekkel való együttműködést.

A projekt során megvalósítandó tevékenységek A pályázat segítségével dokumentumaink retrospektív feldolgozását befejezzük ill. a rekordokat kiegészítjük, és ezzel a teljes állományunk számítógépes nyilvántartása megvalósul. Az integrált rendszereink alkalmasak arra, hogy online információt nyújtsunk állományunkról és később kapcsolódni tudunk az országos lelőhely-nyilvántartáshoz. A honlapjainkat interaktívvá tesszük az alábbi szolgáltatások bevezetésével (pl. könyvtáros válaszol, beszerzési javaslatok, könyvajánló), emellett több nyelvre lefordítjuk. Könyvtárainkat népszerűsítő kiadványokat készítünk, új bútorokat vásárolunk. Rendezvényeket, versenyeket, játékokat, foglalkozásokat szervezünk az olvasás népszerűsítésére. Könyvtárhasználati ismereteket oktatunk hallgatóinknak, a városi könyvtár „Infosuli” internetes tanfolyamokat szervez, valamint helyismereti tartalomfejlesztést tervez és közhasznú adatbázist alakít ki. Továbbképzéseken vesznek részt a könyvtárak dolgozói. A projekt megvalósítása során új társadalmi csoportokkal szeretnénk megismertetni, népszerűsíteni könyvtárunk szolgáltatásait.

Köszönet mindenkinek, aki részt vett a pályázat elkészítésében, és részt vesz a feladatok megvalósításában. Majorné Bodor Ilona projektmenedzser Baja,