Pedagógus szerepek a XXI. században

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A tanítás tanulásának üzenetei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Közösségi ellátók mint facilitátorok
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Kompetencia -eredményesség
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Dr. Szivák Judit ELTE PPK
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Pedagógus szerepek a XXI. században Dr. Szivák Judit DOBBANTÓ

A pedagógus mester „Olyan edző, aki a rendes és a paraolimpiai válogatott tagjait készíti fel együtt, egyszerre több versenyszámban, néha edzőpálya, síp és minden dopping nélkül egy olyan klubban: amely veszteséges és nincsenek szurkolók…”

Szereptartalmak bővülése - remekül beszél angolul - diagnosztikai és tervező szakértő - módszertani, tanulásszervezési zseni - taneszköz fejlesztő és lektor - mérési-értékelési szakember - tanulás-módszertani felkészítő - szabadidő szervező, ifjúságsegítő és szociális munkás

És még? - minőségügyi szakértő - adminisztrációs segédszemélyzet - innovátor - tökéletes álcázó Partnereket terelő juhász…

Szerepek

A szép, új tanár KIHÍVÁSOK: A releváns tudás gyors változása A tudásszerzés helyszíneinek, módjának megváltozása A tudás - kompetencia Megváltozott szocializáció ( ezek a mai gyerekek…) Soha ennyi féle hátrány EGYÜTT Családi funkciók átkerülése

Válaszok-új szereptartalmak A tartalom, taneszköz, módszer kiválasztása és megújítása (IKT) Kompetenciafejlesztés A tanulási képesség fejlesztése A tanulni akarás fejlesztése Szociális kompetenciák, hiányok,minták Terapeuta

Folyamatok -biztonság, állandóság- változás,LLL -előírás- innováció, kretivitás, autonómia -osztályt,tankönyvet- egyes gyereket -ismeretátadó- kompetenciafejlesztő -hatalom- facilitátor,tanulás irányító -gyerek kiszolgáltatott- tanár presztizse?

100 éves szakemberek