II. Országos AFIOE konferencia 2009. 01. 12. Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Advertisements

E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
ATIPIKUS FOGLALKOZTATÁS A KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG JEGYÉBEN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
„20 éves a HSZOSZ Országos HR szakmai klubhálózata, avagy az új gondolatok vonzzák az új nemzedéket – Szegedi Klub” Készült a ICF Magyar Tagozata, a Humán.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Paraméterezési Gyakorlatok fejlesztés – bevezetés - támogatás Somfai Gergely Budapest, január
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Szakképzési dokumentumok
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„Válasz a válságra” programsorozat Előzmények 2009 októberében elkezdtünk egy programsorozatot a szektorban a válság hatására jelentkező-felerősödő.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Közösségszervezés BA.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
NPT március 24..
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

II. Országos AFIOE konferencia Az élő hírlevél: meghatározó felnőttképzési témák összegzése dr. Zsuffa Ákos, felnőttképzési szakértő

A „nem-élő” AFIOE hírlevél I. Rovatok: ÚMFT rovat: aktualitások a magyarországi pályázati rendszerről EU pályázatok rovat Legújabb kiírásokról, melyek főként az oktatás területét érintik Jogszabályok rovat Felnőttképzési tevékenységgel kapcsolatos jogszabályi változásokról

A „nem-élő” AFIOE hírlevél II. Rendezvények rovat Iránytű rovat Módszertani fejlesztések az oktatásban Mozaik rovat Kulturális programokról, eseményekről lehet tájékozódni

Mit tesznek a vezetők és a HR-esek recesszióban? A Válságkezelési Kutatás eredményei

A DGS GLOBAL RESEARCH tevékenysége: országos kutatások (Országos HR Benchmark Felmérés, Topdilemmák Exkluzív Kutatás, Magyarországi Coaching Kutatás, Képzési Benchmark Felmérés) konferenciák szervezése (I. Országos HR Benchmark Konferencia, Tehetségmenedzsment Konferencia 2008, Magyarországi Coaching Konferencia) szervezetfejlesztési és HR tanácsadás vállalati benchmark felmérések képzések HR Webináriumok

A kutatások azt mutatják, hogy a munkáltatók jelentős része nem készült fel a recesszió leküzdésére. A vezetők és a HR szakemberek többségének nincs tapasztalata a válságkezelés terén, nem rendelkeznek a megoldásra, a kilábalásra vonatkozó stratégiával. Ennek következményeként tömegesen számíthatunk a munkaerőpiacon a kényszerű leépítések – mint az egyetlen ismert és alkalmazott válságkezelési eszköz – következtében megugró munkanélküliségre. Ennek kezelése súlyos összegeket emészt fel.

A 2008 novemberi DGS GLOBAL RESEARCH – BKF 2 napos minikutatás eredménye 180 szervezet válaszai alapján

A DGS GLOBAL RESEARCH Válságkezelési Kutatásának eredménye 349 szervezet adatai alapján 70%-uk érzi a megrendelések visszaesését is.

A két kutatás közötti rövid időkülönbség ellenére jelentősen nőtt az igény az állami segítségre, „mentőövre”.

A résztvevők egyötöde elbocsátott már, de a munkaerőhöz kapcsolódó költségek visszafogásának igénye tavalyhoz képest növekszik.

KÉPZÉSI BENCHMARK FELMÉRÉS Mi a sikerkritérium?Arány növekszik a munkavállalói lojalitás52,17% csökken a fluktuáció31,88% Miért képeztetnek a munkáltatók?

Részvételi arányok a felnőttképzésben (2003)

Nyelvi kompetenciák

Digitális írástudás

A 349 szervezet 30%-a további leépítéseket tervez. Az általuk foglalkoztatottak teljes munkaidős létszám több százezres nagyságrendű.

A kitöltők 8% az éves bérköltség 10%-ánál többet költ oktatásra 58%-nál dönthet a HR a szakképzési hozzájárulás felhasználásáról, de ebből csak 64%-nál használják belső képzésre A HR-esek számára a legnagyobb probléma a motiválás (58%) Országos HR Benchmark Felmérés A kutatásban résztvevők 22%-ánál használja csak fel a HR az innovációs hozzájárulást saját eszközrendszere és módszerei fejlesztésére

KÉPZÉSI BENCHMARK FELMÉRÉS

ipodon-tananyagok-a-neten.html

CORSO A tudás új színtere (fejlesztés alatt)

A rendszer célja Egy olyan oktatásszervezést támogató program létrehozása, mely képes: –A képzések naprakész nyilvántartására –Ehhez szükséges adatok nyilvántartására –Dokumentumok előállítására (felnőttképzési szerződés, jelenléti ív stb.) –E-learning alapú oktatás támogatására –Résztvevői felületre egy interaktív kommunikáció működését elősegítve –Oktató felületre a hatékony lebonyolítás érdekében

a fejlesztő referenciái ETR/Coospace Felsőoktatási rendszer, mely eddig már 17 felsőoktatási rendszerbe bizonyított: –Általános Vállalkozási Főiskola –Budapesti Gazdasági Főiskola (KVIFK) –Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola –Eötvös Loránd Tudományegyetem –Gábor Dénes Főiskola –Heller Farkas Főiskola –Kaposvári Egyetem –Kecskeméti Főiskola –Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem –Modern Üzleti Tudományok Főiskolája –Moholy-Nagy Művészeti Egyetem –Pécsi Tudományegyetem –Szegedi Hittudományi Főiskola –Szegedi Tudományegyetem –Tomori Pál Főiskola –Wesley János Lelkészképző Fősikola –Zsigmond Király Főiskola

A program

Képzésszervezés a Corsoban Képzés minta Modul minta Képzések Modulok Órarend Oktatók Résztvevők Termek

Főbb funkciók I. Naprakész nyilvántartás (jogszabályi kötelezettség is!) –Képzéstípusok/modultípusok –Futó képzések –Telephelyek, termek, felszereltség –Oktatók –Résztvevők (akár csoportok létrehozása, pl. céges ügyfelek esetén) Személyes adatok Számlázási adatok Eredmények Elvégzett képzések nyilvántartása Saját felület további képzésekre való jelentkezéshez –Órarend Online Résztvevői jelentkezés lehetősége Képzések és a hozzá tartozó modulok nyilvántartása

Nyomtatványok készítése → KLASSZIKUS OKTATÁSSZERVEZÉS MEGSZŰNÉSE Dokumentumok nyomtatása egy kattintásra pl.: Felnőttképzési szerződés Tanúsítvány vizsgajegyzőkönyv, Jelentkezési lap Jelenléti ív Stb. Adatszolgáltatáshoz (pl. OSAP) szükséges kimutatások készítése Egyéb kimutatások készítése Főbb funkciók II.

Háttértámogatás - Coospace Résztvevők/Oktatók felülete, mely képes: Jelenlét vezetésére Online funkciókra pl. –Vizsgáztatás –Házi feladatok leadása/értékelése –Elégedettségmérés Online kommunikációra –Tutorálás –Fórum (mind a Résztvevők és Oktatók részére)

A rendszer nyújtotta előnyök Egységes adatbázis Online Résztvevői és Oktatói felületek Ellenőrizhetőség Átláthatóság Gyorsaság Kevesebb papír alapú dokumentáció Résztvevők számára könnyebb/gyorsabb kommunikáció Interaktivitás Kevesebb adminisztáció → költséghatékonyság