Külső instruktorok felkészítése 2007. Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A gyakorlatvezető mentor
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Szervezetfejlesztési Program
Soft skills.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Speciális gyermekvédelem
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Út a sikeres tanuláshoz
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
KÜLFÖLDI MAGYAR CSERKÉSZSZÖVETSÉG
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Szakiskolai fejlesztési program
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

Külső instruktorok felkészítése 2007

Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások megismerése Felnőttképzési módszertan, a felnőttközpontúság „tana”

A hátrányos helyzet lehetséges okai Iskolai végzettség Életkori sajátosságok Földrajzi távolság A lakókörnyezet hatásai A családi környezet minősége Fogyatékosságból adódó Tartós munkanélküliség

Minőségpolitika és célkitűzés 2001-től; ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer Külső instruktorok kiválasztása Szerződéskötés, továbbképzés Tanfolyamvezetés; módszertan, napló, jelenléti ív, képzési program, tananyag Hiányzások vezetése, 3 napos hiányzás, jelentési kötelezettség, Havijelentés elkészítése, reklamációk rögzítése

A felnőtt elvárásai A képzés színvonalas legyen Megfelelő legyen a tanulmányi terhelés Vegyen szívesen részt a képzésben Érezze a személyes törődést Személyre szabott előrehaladás, tanulás Jövője szempontjából hasznos dolgokkal foglalkozhasson

…és további elvárások A tudatos erősségekre építés A fontosság tudatának kialakítása A képzés „klímája”a társas kapcsolatok minősége Az elismerés és dicséret igénye

A tanulást befolyásoló tényezők A motiváció Az attitűd Tanulási zavarok (család, környezet) Életkori sajátosságok A „segítő csoport” kérdése A hátrányos helyzetből adódó tények

Fejlesztendő területek Társas helyzetek (önkontroll, kommunikáció, problémamegoldás) Közös feladatok, csoportmunka Szerepjátékok (meghallgatom, beleélem magam) Önértékelés, önbecsülés fejlesztése Közös cél, kölcsönös együttműködés kialakítása

Milyen a jó instruktor? Együttműködő Megértő Türelmes Érdeklődő Igazságos, következetes Érdeklődik a felnőtt problémái iránt Pontos (foglalkozások időbeosztása, szünetek) Van humora

Köszönöm a figyelmet! Balázs Tamás 3518 Miskolc, Erenyő u. 1. (46) /112m.