Külső instruktorok felkészítése 2007
Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások megismerése Felnőttképzési módszertan, a felnőttközpontúság „tana”
A hátrányos helyzet lehetséges okai Iskolai végzettség Életkori sajátosságok Földrajzi távolság A lakókörnyezet hatásai A családi környezet minősége Fogyatékosságból adódó Tartós munkanélküliség
Minőségpolitika és célkitűzés 2001-től; ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer Külső instruktorok kiválasztása Szerződéskötés, továbbképzés Tanfolyamvezetés; módszertan, napló, jelenléti ív, képzési program, tananyag Hiányzások vezetése, 3 napos hiányzás, jelentési kötelezettség, Havijelentés elkészítése, reklamációk rögzítése
A felnőtt elvárásai A képzés színvonalas legyen Megfelelő legyen a tanulmányi terhelés Vegyen szívesen részt a képzésben Érezze a személyes törődést Személyre szabott előrehaladás, tanulás Jövője szempontjából hasznos dolgokkal foglalkozhasson
…és további elvárások A tudatos erősségekre építés A fontosság tudatának kialakítása A képzés „klímája”a társas kapcsolatok minősége Az elismerés és dicséret igénye
A tanulást befolyásoló tényezők A motiváció Az attitűd Tanulási zavarok (család, környezet) Életkori sajátosságok A „segítő csoport” kérdése A hátrányos helyzetből adódó tények
Fejlesztendő területek Társas helyzetek (önkontroll, kommunikáció, problémamegoldás) Közös feladatok, csoportmunka Szerepjátékok (meghallgatom, beleélem magam) Önértékelés, önbecsülés fejlesztése Közös cél, kölcsönös együttműködés kialakítása
Milyen a jó instruktor? Együttműködő Megértő Türelmes Érdeklődő Igazságos, következetes Érdeklődik a felnőtt problémái iránt Pontos (foglalkozások időbeosztása, szünetek) Van humora
Köszönöm a figyelmet! Balázs Tamás 3518 Miskolc, Erenyő u. 1. (46) /112m.