Kompetenciafejlesztés3

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai dokumentumok
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Angol nyelvi kompetencia
Ihász Gábor Általános Iskola
P ÁLYAVÁLASZTÁS 2013/2014 Dabasi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 1.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA: mit és mikor mérjünk?
Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A matematika tanítás lehetőségei a 2011/12-es tanévben
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Az e-portfólió használati köre
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Korai tehetségnevelés
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
A tehetséggondozás hazai és nemzetközi tendenciái
Kompetencia -eredményesség
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
1 „Nem tudtam, hogy lehetetlen, ezért megcsináltam!”
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Kompetenciafejlesztés3 Dr. Vass Vilmos ELTE PPK vassvili63@gmail.com 2017.04.04.

Arckifejezése nyugodt, érdeklődő, mosolygós. Alvásigénye 20-21 óra. Csak akkor tanulják meg az újszerű akciót, ha azt valamilyen szempontból ésszerűnek látják. (Andrew Meltzoff, 1988) (csecsemő) Rövid ideig már nézi a tárgyakat és szemével követi is azokat (1-2 hetes) Elhallgat, ha emberi hangot hall (2 hónapos) 2017.04.04.

2017.04.04.

2017.04.04.

Miért? Kreativitás Tanulás Gondolkodás

Hogyan? Bizonyítás Vak próbálkozás Vizuálisan Spekuláció Küszködve Együttműködve Kérdezgetés

Hogyan? Motiváló módszerek Kérdéskultúra Rádöbbentés Megdöbbentés Játékos feladatok 2017.04.04.

Mit? anyanyelvi kommunikáció idegen nyelvi kommunikáció matematikai kompetencia természettudományos kompetencia digitális kompetencia a hatékony, önálló tanulás szociális és állampolgári kompetencia kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség (Nat-2007) 2017.04.04.

Mi történik? 3-5 év 98% 8-10 év 32% 13-15 év 10% 25+ 2% 2017.04.04.

TOP 10 Problémaérzékenység Fluencia (ötletgyáros) Eredetiség Rugalmasság Szintetizálás Tervezés Analízis Újradefiniálás Komplexitás Elágazás

Összegzés Kifejezés (rajzok, zenék: függetlenség) Produktivitás (alkotás, korlátozás) Feltalálás (felfedezés, kutatás, PLB) Újítás (tudomány, művészet) Teremtés (új elvek)

„…mindenki a maga módján látja a világot, a maga módján éli meg nehézségeit és a sikereit. Tanítani annyi, mint megmutatni a lehetőséget. Tanulni annyi, mint élni a lehetőséggel.” (Paulo Coelho) 2017.04.04.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vassvili63@gmail.com 2017.04.04.