A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Területi együttműködés, hálózati tanulás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. Zalaegerszeg, szeptember 9. Innovációval, a régió oktatásának dinamikus fejlődéséért… „Gyermekeink jövőjéért”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
főosztályvezető-helyettes
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei Készítette: Márkus Róbert Zsolt projektiroda vezető 70/364-20-19

Előminősítés Az észak-magyarországi régió nyertes TÁMOP 3.2.2-es KONZORCIUMA a pályázata benyújtása előtt a tervezett referenciaintézményi hálózatot előminősítette, így kerülhettek be ebbe a körbe az intézmények.

Konzorciumunk közreműködik a TÁMOP 3. 1 Konzorciumunk közreműködik a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekttel (ami a központi program!) a „Referenciaintézmény” minősítési kritérium- és feltételrendszerének kidolgozásában, különös tekintettel a sajátos területi igények megjelenítésére, együttműködő partnerként részt vesz a referenciaintézmények minősítési folyamatában.

Ami azt jelenti, hogy az intézmények –melyek jelenleg referencia-intézményekként várják feladataikat- át kell, hogy essenek egy minősítési eljáráson. A kritériumrendszer kidolgozása folyamatban van!

Az volt a cél a referencia-intézményi hálózat kialakításakor, hogy: biztosítsuk a kistérségi szintű területi lefedettséget, vagyis, hogy a TÁMOP fejlesztési pályázataiba bekapcsolódó közoktatási intézmények számára valamennyi referenciaterületen (típusban) legyen elérhető referenciaintézmény! Továbbá megfelelő kapacitás a referenciahelyi szolgáltatások nyújtására!

A konzorciumunk elkészíti és folyamatosan frissíti a régió referencia intézményeinek listáját az egyes, minősítéssel rendelkező referencia intézmények által nyújtott referencia értékű szolgáltatások részletes bemutatásával.

Szakmai együttműködési megállapodások megkötésével biztosítjuk, hogy a hálózatba bevont referenciaintézmények legalább két évig nyújtsanak a TÁMOP fejlesztési pályázataiba bekapcsolódó közoktatási intézmények (3.1.4-esek) számára ilyen jellegű szolgáltatást (pl.: bemutató tanítás, „áttanítás”, jó gyakorlatok megismertetése). A referenciahelyi szolgáltatások igénybevételének költségeit a fejlesztési programban résztvevő intézmények saját pályázati programjuk keretében tervezik.

Konkrét feladataink: A konzorciumunk az Észak-magyarországi regionális közoktatási intézményhálózaton keresztül tájékoztatja a referencia intézmények által nyújtott szolgáltatásokról a régió közoktatási intézményeit és megszervezi a kapcsolatfelvételt.

A regionális referenciaintézmény-hálózat működtetése során a konzorcium a következő díjmentes szolgáltatások nyújtására köteles a referencia intézmények számára:

a közoktatási intézmények referenciahelyként való működésre való felkészítések szervezése, koordinálása (ez folyamatban van, ill.részben már megvalósult) fejlesztő műhelyek működtetése (szervezése zajlik) konzultációk szervezése (folyamatban) jó gyakorlatok bemutatását lehetővé tevő humánerőforrás-fejlesztés koordinációja, hospitálás szervezésének és lebonyolításának támogatása

A referenciaintézmények a következő szolgáltatásokat szervezhetik kistérségi szinten: A kompetencia alapú programcsomagok és az SNI vagy HH-s és HHH-s tanulók oktatásával kapcsolatos tapasztalatok, jó gyakorlatok bemutatását az alábbi területek valamelyikén: módszertan, tanügy, mérési-értékelési rendszer, minőségfejlesztés, pályaválasztás, pályaorientáció, egyéb: pl. tanulmányi verseny, módszertani anyagok, játékgyűjtemény bemutatása.

bemutató tanítások, szervezése, lebonyolítása (akár a 3. 1 bemutató tanítások, szervezése, lebonyolítása (akár a 3.1.4-es intézmények székhelyén) hospitálások szervezése, biztosítása (akár a 3.1.4-es intézmények székhelyén) közös projektek (tananyagra vonatkozóan) kezdeményezése, megvalósítás koordinálása kistérségben a projekt iroda által szervezett műhelymunkának, egyéb rendezvényeknek (konferencia, megbeszélés, konzultációk, interaktív foglalkozások stb.) helyet biztosít ill. megszervezi az adott kistérségben

Részvétel a pályázattal kapcsolatos kiadványok szerkesztésében (adat-információszolgáltatással: tájékoztató füzetek információs anyaga, módszertani füzetek anyaga, plakátok, szóróanyagok stb., esetleg szerkesztési munkával) a pályázó által szervezett továbbképzéseken, szakmai fórumokon aktívan részt vesznek a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában részt vesznek (helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással, szervezéssel)

a pályázat lebonyolítása során vállalják a Társadalmi Megújulás Operatív program „Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás” elnevezésű program népszerűsítését, a helyi médiumokban történő nyilvánosságra hozatalát, valamint amennyiben saját sajtóorgánummal rendelkezik intézményünk, abban rendszeresen közzé tesszük a pályázathoz kapcsolódó aktualitásokat a pályázathoz kapcsolódó dokumentációk elkészítésében aktívan részt vesz.

A referenciaintézmények hatásköre: Az adott kistérség (de akár országos is lehet!!!)

A referenciaintézmények egyéb feladatai Pl. műhelymunkák kistérségi szintű szervezésében való aktív részvétel (pl. helyszínt biztosít az intézmény az általunk szervezett műhelymunkákhoz

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Programban (a továbbiakban: Új Magyarország Fejlesztési Terv) részt vevő intézményekben szervezett továbbképzések során szerzett tapasztalatok (szakmai ankétok, fórumok, pedagógiai napok, bemutató órák keretében történő) átadásával, a pedagógiai gyakorlat tapasztalatainak elemzésével, a bevált eljárások megismertetését szolgáló komplex, gyakorlati tapasztalatcsere útján, amennyiben az Új Magyarország Fejlesztési Terv programjában részt vevő, a tapasztalatokat átadó (referencia) közoktatási intézmény és a tapasztalatokat átvevő (innovatív) közoktatási intézmény pedagógusai közösen szervezik meg a továbbképzést, és azon az innovatív közoktatási intézmény pedagógusainak legalább hetven százaléka részt vesz.