Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, 2009. november 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A vidékfejlesztés szempontjából releváns konstrukciók
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás fejlesztési pályázatok. Pályázati menetrend.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Uniós pályázati források a közművelődés nem formális és informális szerepvállalásának erősítésére - Társadalmi Megújulás Operatív Program -
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Környezeti nevelés uniós forrásokból
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai Észak-magyarországi régió Csonka Renáta roma integrációs koordinátor Budapest, szeptember 15.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) A közoktatás átfogó fejlesztése az NFT HEFOP program keretében kezdődött ( ) ÚMFT keretében folytatás: A XXI. század iskolája – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) az oktatás tartalmi fejlesztésének támogatása –Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) informatikai eszközök beszerzése –Regionális Operatív Program(ok) (ROP) iskola-felújítások támogatása Kétéves végrehajtási szakaszok: , Akcióterv Finanszírozás: Európai Unió Strukturális Alapok

időszakban ~ 255 Mrd Ft keret AT-időszakban: –keret: ~ 100 Mrd Ft AT időszakban: - keret: ~ 130 Mrd Ft 4 intézkedés keretében valósul meg TÁMOP 3: Minőségi oktatás és hozzáférés mindenkinek

TIOP 1 Az oktatási infrastruktúra fejlesztése időszakban ~ 140 Mrd Ft keret Közoktatási fejlesztésekre fordítható: 65,376 Mrd AT-időszakban: –keret: ~ 52,01 Mrd Ft AT időszakban: - keret: ~ 10,5 Mrd Ft 3 intézkedés keretében valósul meg

TÁMOP 3. prioritásban megjelent pályázati kiírások TÁMOP /A/2 Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) A pályázati kiírás tartalma: A pedagógusok fejlesztése, pedagógiai kompetenciák szélesítése és elmélyítése, oklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzések támogatásával. Pedagógusok részvétele a felsőoktatás rendszerében felsőfokú szakirányú továbbképzésen, részismereti képzésben és mesterképzésben. Olyan pedagógusok részére, akik a pedagógus munkakör ellátására feljogosító első szakképzettségüket legalább 10 éve szerezték meg pályázat beadható: november 30. – január 30. között automatikus pályázat konvergencia régiókban 6,075 Mrd Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 3 – 20 millió Ft pályázók köre: OM azonosítóval rendelkező nevelési-oktatási intézmények

TÁMOP 3.2.9/B-08/2 Audiovizuális emlékgyűjtés A pályázati kiírás tartalma: A TÁMOP-3.2.9/08/1/A kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tartalmi fejlesztés nyomán, továbbá folyamatos szakmai támogatása, segítségnyújtása mellett a TÁMOP /B keretében kiválasztott középiskolák diákjainak bevonásával kerül sor az elmúlt évszázad eseményeit felidéző, még élő szemtanúk felkutatására a közreműködő diákcsoportok szűkebb környezetében, a feladatra a projektgazda által speciálisan felkészített szaktanárok irányításával és felügyeletével. pályázat beadható: november 18. – december 16. között automatikus pályázat konvergencia régiókban 532,5 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 5 – 15 millió Ft pályázók köre: Közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény 3. § (2) bekezdésében felsorolt fenntartók fenntartásában lévő közoktatási intézmény TÁMOP 3. prioritásban megjelent pályázati kiírások

TÁMOP 3.4.2/09/2 Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése A pályázati kiírás célja: A gyógypedagógiai intézmények szakmai minőségük megújításával képesek legyenek arra, hogy integrálható tanulóikat felkészítsék a többségi iskolákba való átmenetre, folyamatos támogatást nyújtsanak az együttnevelésben részt vevők számára, az integráció bármelyik formája a lehető legjobb minőségben történhessen, támogassák a többségi intézményeket a sajátos nevelési igényű tanulók befogadásában. pályázat beadható: november 2. – január 30. között egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 766 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 10 – 30 millió Ft pályázók köre: önálló jogi személyiséggel rendelkező közoktatási intézmény fenntartók közül a helyi önkormányzatok és azok társulásai

TÁMOP 3.2.3/09/02 „Épitő közösségek” közművelődési intézmények az egész életen át tartó tanulásért A kiírás célja: A közoktatást kiegészítő atipikus, nem formális és informális oktatási- nevelési (digitális, nyelvi, és egyéb készségfejlesztő) szolgáltatások fejlesztése és támogatása a közművelődési intézményekben. A konstrukció támogatja a kulturális intézmények szakemberképzését is pályázat beadható: november 15. – december 29. között egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 2,165 Mrd Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 10 – 40 millió Ft (konzorcium: 80 millió Ft) pályázók köre: közművelődési intézmények vagy fenntartóik; a közművelődési feladatellátásra a helyi önkormányzattal közművelődési megállapodást kötő szervezetek TÁMOP 3. prioritásban megjelent pályázati kiírások

TIOP 1.2.2/09/1 Múzeumok iskolabarát fejlesztése és oktatási-képzési szerepének infrastrukturális erősítése A kiírás célja: A múzeumok iskolabarát fejlesztése a közoktatást támogató egységes alapszolgáltatásként valósuljon meg. A beavatkozás a múzeumpedagógiai tevékenységeket megalapozó es segítő célzott infrastrukturális fejlesztéseket támogatja: a múzeumok iskolarendszerű oktatáshoz, nem-formális és informális képzési formákhoz, módokhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztése történik meg TIOP 1. prioritásban megjelent pályázati kiírások pályázat beadható: november 30. – január 15. között egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 890 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 5 – 100 millió Ft pályázók köre: évi CXL tv. 39.§ szerinti működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények

TIOP 1.2.3/09/1 Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúrafejlesztése – „Tudásdepo Expressz” A kiírás célja: A könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúrafejlesztése, oktatási nevelési feladatkörük jobb ellátásának érdekében. Elsősorban a könyvtárközi együttműködést elősegítő informatikai fejlesztések támogathatók a konstrukció keretében TIOP 1. prioritásban megjelent pályázati kiírások pályázat beadható: szeptember 30. – december 29. között egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 550,9 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 5 – 12 millió Ft (konzorciumoktól függően) pályázók köre: helyi önkormányzat fenntartásában működő, a nyilvános könyvtárak jegyzékén szereplő közkönyvtár, vagy annak fenntartója

TÁMOP 3.2.1/B Új tanulási formák és rendszerek – Digitális Középiskola program A kiírás célja: Csökkenteni a tanulási kudarcokat, a tanulók lemorzsolódását, másrészt képessé tegye az egyes intézményeket (és pedagógusaikat) arra, hogy a tanulás világától már eltávolodott tanulókat újból sikeresen be tudják vonni az oktatásba. A program olyan hálózatos intézményi modell elterjesztését célozza meg, amely az iskolarendszert korábban elhagyó, hátrányos helyzetű (fiatal) felnőttek számára nyújthat lehetőséget az érettségi megszerzésére Új Digitális középiskolák kialakítása Közeljövőben megjelenő pályázati kiírások pályázat várható megjelenése: december egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 450 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 12 – 18 millió Ft pályázók köre: gimnázium, szakközépiskola; többcélú intézmények

TÁMOP 3.2.1/B Új tanulási formák és rendszerek – Második Esély Gimnáziumi Programok A kiírás célja: 1. pillér: Cél maximum 15, már működő érettségit adó Második Esély Iskola jó gyakorlatának, szakmai tevékenységének támogatása. A Második Esély Iskolák vállalják, együttműködési megállapodást kötnek olyan szakmai csoportokkal, szervezetekkel, amelyek további új Második Esély Gimnáziumi programokat szándékoznak elindítani. 2. pillér: Cél maximum 15 további, új Második Esély Gimnáziumi program elindításának elősegítése, a már működő kezdeményezések szakmai támogatásával Mindkét pillérre vonatkozóan cél, hogy: minimálisra csökkenjen a kifejezetten tanulási kudarc miatt újból lemorzsolódók aránya, valamint a már lemorzsolódott tanulók körében megerősödjön az érettségihez, ezen keresztül a további életpálya építéshez fűződő ambíció Közeljövőben megjelenő pályázati kiírások Társadalmi egyeztetése decemberében kezdődik

TIOP 1.1.1/09/1 A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése A kiírás célja: IKT-val támogatott olyan oktatási környezet kialakítása, amelyben minden tanuló rendelkezésére áll egy hordozható számítógép, IKT-val támogatott tanórai és tanórán kívüli oktatás elterjesztése a TÁMOP-3.1.4/08/2. pályázati kiíráson támogatást nyert fenntartók azon feladatellátási helyek vonatkozásában nyújthatnak be a pályázatot, amelyek esetében a tanulói laptop programba való bekapcsolódás feltételeit betervezték, és teljes körűen igazolták a szakmai feltételek meglétét. Közeljövőben megjelenő pályázati kiírások pályázat várható megjelenése: december egyfordulós pályázat konvergencia régiókban 4,3 Mrd Ft keretösszeg áll rendelkezésre elnyerhető támogatás összege: 2,5 – 190 millió Ft pályázók köre: TÁMOP nyertesek

2010. I. negyedévben megjelenő pályázati kiírások (tervezés alatt) TÁMOP Természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban A projekt tartalma: A projekt keretében több feladatellátási helyet kiszolgáló természettudományos laborok felállítása valósul meg, amelyek a legmodernebb eszközök és módszerek segítségével támogatják a természettudományos oktatás megújítását A projekt fő eleme a természettudományos tantárgyak tanárainak felkészítése pedagógus továbbképzés keretében, illetve a képzők- képzőinek nemzetközi továbbképzése. Pályázók köre: Közoktatási intézmények fenntartói, pedagógiai intézetek Konvergencia régiókban 2,649 Mrd Ft keretösszeg áll rendelkezésre

TÁMOP 3.2.8/B Múzeumok Mindenkinek” Program – Múzeumok oktatási képzési szerepének erősítése A kiírás tartalma: Muzeális intézmények pályázhatnak iskolai igényekhez igazodó múzeumpedagógiai programsorozatok tervezésére és megvalósítására, illetve az informális tanulást szolgáló programcsomagok kidolgozására és megvalósítására Pályázók köre: az évi CXL tv. szerinti működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények Konvergencia régiókban 380 millió Ft keretösszeg áll rendelkezésre I. negyedévben megjelenő pályázati kiírások (tervezés alatt)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kissimon Alexandra Közoktatási szakterületi koordinátor Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága Elérhetőségek: Tel: