Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Ec-Pec Alapítvány IPR szolgáltatási tapasztalatai Pap Sára ügyvezető.
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az iskolai szociálismunka
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az IPR dokumentációjáról
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Előadás másolata:

Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó

Pályázatok a megyében

Támogatások a megyében

Támogatás felhasználása Utalás: 2/3 rész: november végéig, 1/3 rész:december-január Csak a (tag)intézményi tevékenységre A október 1-jei statisztikai létszámadatok szerint

Elszámolás: december 31-ig Kötelezettségvállalással terhelt összeg június 30-ig Vagy visszafizetés

A szakmai munka Együttműködési megállapodás Folyamat tanácsadás (Ecpec Alapítvány) Pályázati vállalások (6.és 4.sz.melléklet)

Pályázati vállalások Módszertani képzéseken való részvétel Tanórán kívüli programokon résztvevők száma Lemorzsolódást jelző mutatók hiányzások, évismétlők, magántanulók Továbbtanulási mutatók Szervezett szülői kapcsolattartás, és résztvevők száma Szaktanári ellátottság Pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele Korrekció lehetősége január 20-ig

A szakmai munka fő területei Óvoda - iskola átmenet segítése Partneri kapcsolatok működtetése (IKCS) Kulcskompetenciákat fejlesztő programok (pl. tanulástechnika) Eszközjellegű kompetenciák fejlesztése (pl. művészeti programok) Szociális kompetenciák fejlesztése (pl. mentálhigiénés program) Év eleji bemeneti mérések Tanári együttműködés – műhelymunka, esetmegbeszélés Egyéni fejlesztési foglalkozások, - naplók, fejlesztési tervek 3 havonta kompetenciaalapú értékelés Szülő és tanuló bevonása, tájékoztatása Integrációt támogató módszertan alkalmazása Szabadidős és továbbtanulást segítő programok Multikulturális tartalmak megvalósítása

Az iskolavezetés (IPR menedzsment) feladatai Jogszabályok – szabályszerű működés Dokumentációk, szabályzatok Munkaterv Intézményi Önértékelés Feljegyzések, jegyzőkönyvek (pl. esetmegb.) Szülői nyilatkozatok összesítése Statisztikák összesítése Szervezés Belső és egyéb továbbképzések IPR-rel kapcsolatos programok Értékelő esetmegbeszélések Külső kapcsolatépítés Szakmai szolgáltatók, partnerek és más intézmények Szakmai fórumokon való részvétel - Információ közvetítés Segítő, menedzsment tevékenység Osztályfőnökök, pedagógusok munkájának segítése Együttműködés Munkaközösségek tagjai, iskolavezetés, óvoda … Ellenőrzés (vezetői feladatkör) Multikulturális tartalmak integrált jelenlétének vizsgálata Integrációt elősegítő korszerű módszertani elemek és tanulásszervezés HHH tanulók helyzete Hospitálás, közös óraelemzés

Osztályfőnökök, (pedagógusok) Év eleji bemeneti mérések Egyéni fejlesztési naplók, fejlesztési tervek 3 havonta értékelés –műhelymunka Folyamatos szakmai konzultáció az osztályban tanítókkal (Hospitálás az osztályban más órákon) Regisztrációs lapok kitöltése Szülő és tanuló bevonása, tájékoztatása (a szülői kapcsolattartás dokumentumai) Foglalkozások (fejlesztő fogl.) dokumentumai – naplók Továbbtanulást segítő programok dokumentumai A vezetés által kért dokumentációk, statisztikák elkészítése (szülői értekezletek fogadóórák jel.ívei, HHH tanulók tantárgyi átlagai, hiányzások, stb.)

Aktív közreműködés az iskolai IPR programokon Belső továbbképzés, kulturális v. szakmai rendezvény Módszertani, tanulásszervezési innováció ( integrációt segítő módszertani elemek alkalmazása) Részvétel az értékelő esetmegbeszéléseken Osztályfőnöki munka segítése Multikulturális tartalmak megvalósítása (ahol lehet) Pedagógusok további feladatai

A dokumentáció

Pénzügyi feladatok 2. sz. melléklet szerint Tervezés, modellezés Költs. kateg. JogcímTevékenységFelelősFelhaszn. várható ideje Résztve- vők /óra Összeg

Pénzügyi feladatok Megbízási szerződések Teljesítésigazolások Kifizetési pénztárbizonylatok Számlák Bankszámlakivonat (utalások) Számlaösszesítő

HHH és SNI tanulók támogatása(?) HH tanulók támogatása 10% Pedagógusok kiegészítő illetménye Nem szakrendszerű „nívócsoportok”(?) Hasznos tudnivalók

Köszönöm a figyelmet!